جاهای دیدنی در مالزی که باید همه مسافران بشناسند

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
جاهای دیدنی در مالزی که باید همه مسافران بشناسند

مالزی یک کشور چند‌فرهنگی است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن آن راهی این کشور می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به نظر شما بهترین جاهای دیدنی مالزی کجاست؟ مالزی یک کشور چند‌فرهنگی است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن آن راهی این کشور می‌شوند. کوالالامپور پایتخت این کشور، شهری جهانی با معماری خیره‌کننده و خاصی است که از برج‌های فوق مدرن تا کاخ‌های قدیمی و ساختمان‌های زمان استعمار انگلیس را در دل خود جا داده است. در فاصله کوتاهی از پایتخت، جزایر کوه‌ها و غارهای بزرگی قرار دارند. معابد بی‌شمار و طبیعتی دل‌انگیز در جنگل بورنئو یکی از بهترین مناطق دیدنی در مالزی است. مالزی همچنین با صخره‌های مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم که عضو ثابتی از دیدنی این کشور است، شناخته می‌شود.

آنچه گفتیم فقط بخشی از جاهای دیدنی مالزی است اما ما در این مطلب از فلایتیو قرار است شما را با بهترین مکان‌‌های گردشگری مالزی آشنا کنیم. قول می‌دهیم خواندن و کسب اطلاعات درباره آن‌ها باعث شود دلتان بخواهد حتی برای یک‌بار هم که شده به دیدن این مناطق بروید! همراه بمانید تا اگر روزی قصد سفر به این کشور حیرت‌انگیز را کردید، بدانید کجاها باید مقصد شما باشند.

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور

بلند‌ترین برج دوقلوی جهان پتروناس در کوالالامپور است. ارتفاع چشمگیر این برج به ۴۵۲ متر می‌رسد، جایی در نزدیکی ابرها! این برج‌ها ۸۸ طبقه دارند و درمجموع ۷۶ آسانسور برای رسیدن به طبقات بالایی آن در نظر گرفته شده است.

مصالح به‌کارگرفته‌شده برای ساخت هر دو برج‌ها بتن، فولاد و شیشه است. توسط پل آسمانی دوگانه که در طبقه ۴۱ و ۴۲ قرار دارند به یکدیگر وصل می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند برای مشاهده چشم‌انداز‌های خیره‌کننده اطراف به طبقات بالای این برج بروند. دیدن شهر از بالای برج‌های پتروناس به‌خصوص در شب بسیار چشمگیر و فراموش‌نشدنی است.

اکثر طبقات هر دو برج برای مقاصد اداری به‌کارگرفته‌شده‌اند اما در طبقه‌های پایین برج‌ها یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مالزی قرار دارد. در واحد‌های اداری این دو برج شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، IBM و شرکت هوآوی شعبه دارند و طبقات تجاری برج هم به مرکز خرید سوریا (Suria KLCC) اختصاص‌داده‌شده است.

علاوه بر این، بخش‌های دیگری مثل ۳۰۰ فروشگاه مختلف گالری هنری و حتی فضایی برای سالن ارکستر فیلارمونیک (Philharmonic Hall) دارد که می‌تواند ساعت‌ها بازدیدکنندگان خود را مشغول و سرگرم نگه دارد. 

غارهای باتو‌، سلانگور

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مالزی غارهای باتو است. مجموعه غارهای باتو که کمتر از یک ساعت در خارج از کوالالامپور واقع شده است، از سه غار اصلی و مجموعه‌ای از غارهای کوچک‌تر تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها شامل مجسمه‌ها و زیارتگاه‌های ۱۰۰ ساله خدایان هندو است. غار اصلی، معروف به غار کلیسای جامع، در بالای یک راه‌پله عظیم رنگارنگ قرار دارد. برای رسیدن به این کلیسا باید از ۲۷۲ پله بالا بروید. بعد از رسیدن به آخرین پله، فضایی را خواهید دید که با مجسمه‌ها، محراب‌ها و چراغ‌ها تزئین شده است. در پایین پله‌ها مجسمه طلایی لرد مورگان به ارتفاع ۴۳ متر پذیرای بازدیدکنندگان است.

اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به‌تنهایی از غار دیدن کنید اما اگر نیاز به راهنما و کسب اطلاعات بیشتر از غار داشته باشید، راهنما‌ها درغارها و بخش‌های مختلف آن حضور دارند که اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان می‌دهند.

زمانی که هندوها جشن مخصوص خود را در تایپوسام و در ماه ژانویه برگزار می‌کنند، هزاران نفر برای شرکت و دیدن جشن به این غار می‌آیند.

کوه کینابالو

کوه کینابالو با ارتفاع کمی بیش از ۴۰۰۰ متر، بلندترین کوه مالزی و از جذاب‌ترین مناطق دیدنی در مالزی است. این کوه بخشی از پارک کینابالو، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در مالزی و میراث جهانی یونسکو است. به‌دلیل اکوسیستم منحصربه‌فرد خود که علفزارها، مراتع و بوته‌زارهای زیادی در آن وجود دارند، کینابالو دارای طیف چشم‌گیری از گونه‌های گیاهی و جانوری است. یکی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری موجود در این منطقه اورانگوتان‌ها هستند که در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کوه کینابالو از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی مالزی و مقصد اصلی بسیاری از کوهنوردان است. صعود به اینجا می‌تواند کمی مشکل باشد و فقط روزانه ۱۸۵ مجوز صعود صادر می‌شود. به همین دلیل بازدیدکنندگانی که قصد صعود از کوه‌‌های این منطقه را دارند باید از قبل برای اقامت و صعود خود اقدام و رزرو کنند. همچنین بهتر است از قبل راهنمای کوهستانی استخدام کنند تا بتوانند به مسیرهای عبور کوه دسترسی پیدا کنند و در طول صعود با مشکلی مواجه نشوند.

افراد زیر ۱۶ سال هم برای پیوستن به گروه‌‌های کوهنوردی مجاز هستند اما محدودیت‌هایی وجود دارد که بهتر است پیش آغاز صعود درباره این محدودیت‌ها آگاهی کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. ازآنجاکه خود پارک در حال حاضر در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر قرار دارد، برای رسیدن به پارک اصلی لازم است این مسافت را طی کنید، به‌این‌ترتیب قبل از صعود، کمی آمادگی برای کوهنوردی پیدا خواهید کرد!

اگر می‌خواهید با گروه کوهنوردی حرفه‌ای خود به این منطقه بروید یا قصد دارید از جاهای دیدنی مالزی و جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید، می‌توانید نگاهی به صفحه مالزی در سایت فلایتیو و بلیط هواپیما مالزی داشته باشید. اطلاعاتی مثل زمان، قیمت بلیط هواپیما مالزی در دسترس شما است.

جزایر پرهنتیان

این گروه از جزایر کوچک که زمانی محل توقف تجار در سفر به جنوب شرقی آسیا بود، بخشی از یک پارک دریایی است و به یک مقصد اصلی گردشگری در شمال شرقی مالزی تبدیل شده است. دسترسی به اکثر جزایر از طریق کشتی یا قایق‌های کوچک موتوری امکان‌پذیر است. فقط دو جزیره بزرگ امکانات لازم برای محل اقامت، مغازه‌ها و نیازها رفاهی را در این منطقه دارند. از این دو جزیره هم، جزیره Pulau Perhentian Besar یا جزیره بزرگ بیشتر می‌تواند مقصد خوبی برای سفر‌های کوله‌پشتی گردی باشد.

جزیره Pulau Perhentian Kecil جزیره کوچک‌تر است و انتخاب مجلل‌تر و مناسب‌تری برای خانواده‌ها و زوج‌ها است. در سفر به این منطقه قدم‌زدن در مسیرهای جنگل و مشاهده چشم‌انداز‌های خیره‌کننده ساحلی و دریایی در طول مسیر را از قلم نیندازید. غواصی و قایقرانی هم از فعالیت‌های محبوب در اینجا است.

 جزیره سیپادان

جزیره سیپادان و آب‌های اقیانوسی اطراف آن بخشی از غنی‌ترین زیستگاه دریایی جهان و مناطق دیدنی در مالزی است که محل زندگی لاک‌پشت‌های در حال انقراض، نهنگ‌ها، مارمولک‌ها و صدها گونه مرجانی است. این جزیره همچنین از بهترین مقاصد غواصی در جهان محسوب می‌شود و به‌خاطر محیط‌زیست جانوری خاص و مهمی که دارد یکی از مناطقی است که تحت محافظت است. بازدید از آنجا نیاز به مجوز دارد و فقط ۱۲۰ مجوز برای ورود به جزیره صادر می‌شود.

رسیدن به جزیره نیاز به یک ساعت سواری با قایق تندرو دارد. هنگامی که اینجا هستید، می‌توانید به‌راحتی این جزیره را با پای پیاده بگردید یا حتی سری به سواحل مختلف و مکان‌های صخره‌ای و جاهای دیدنی مالزی که در فاصله چند دقیقه از یکدیگر وجود دارند، بزنید. ازآنجاکه امکان اقامت در جزیره به‌دلیل قوانین حفاظت از محیط‌زیست وجود ندارد (جزیره ماابل، نزدیک‌ترین محل و امکانات برای اقامت را ارائه می‌دهد)، بازدیدکنندگان معمولا صبح زود به‌شکل تورهای غواصی به اینجا می‌آیند. همه بازدیدکنندگان باید تا ساعت سه بعدازظهر جزیره را ترک کنند.

پارک ملی گون ونگ مولو، ساراواک

این میراث جهانی یونسکو ممکن است بیشتر به‌خاطر قله‌های سنگ آهکی کرستی چشم‌گیرش معروف باشد که شبیه افرادی است که در سازه‌های بزرگ ایستاده‌اند، اما غارهای عظیم پارک هم به همان اندازه خیره‌کننده هستند. جنگل بارانی بزرگی بیشتر پارک را می‌پوشاند و دسترسی به برخی مناطق را دشوار می‌کند. همین جنگل یکی از دلایلی بود که برخی از غارهای اینجا تا دهه ۱۹۷۰ مورد بررسی قرار نگرفتند.

دلیل دیگر این است که فضا و سیستم غارها بسیار بزرگ است. هم بزرگ‌ترین گذرگاه و هم بزرگ‌ترین اتاق زیرزمینی جهان در غارهای اینجا واقع شده‌اند. غار گوزن بسیار زیبا است، با سقفی بیش از ۱۲۲ متر ارتفاع، آبشارهایی که از میان صخره‌ها عبور می‌کنند و دهانه‌ای بر فراز چاله‌ای به عرض بیش از یک کیلومتر یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالزی است. بازدیدکنندگان از این پارک همچنین می‌توانند به اتاق ساراواک و آبشار پاکو بروند یا از کوه The Pinnacles Summit Trek  که رسیدن به قله آن سه روز طول می‌کشد و شامل فعالیت‌های جنگلی طناب، نردبان و پیاده‌روی در جنگل است، صعود کنند.

تپه پنانگ

برای صحبت از لیست مناطق دیدنی در مالزی، تپه پنانگ را نمی‌توان فراموش کرد! از طریق راه‌آهن پنانگ هیل می‌توانید به بالای تپه پنانگ برسید، یک ایرلاین مجهز به سیستم تهویه مطبوع که طول ۲۰۰۰۷ متر را طی پنج تا ۱۰ دقیقه صعود می‌کند. اگرچه ایستگاه‌های میان راهی بین ایستگاه اولیه و بالاترین نقطه وجود دارد، اما توقف در این ایستگاه‌ها تنها در صورت درخواست انجام می‌شوند. همچنین توقف در میانه راه بیشتر توسط ساکنانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند درخواست می‌شود.

محل زندگی اورانگوتان سپیلوک، سانداکان

مرکز توان‌بخشی اورانگوتان سپیلوک در سال ۱۹۶۴ برای کمک به نوزادان یتیم اورانگوتان نجات‌یافته از تجارت حیوانات خانگی یا نجات از شکار غیرقانونی تأسیس شد. هدف اصلی این مرکز این است که به این اورانگوتان‌ها کمک کند نحوه زنده ماندن در طبیعت را یاد بگیرند (در واقع، جایگزین آنچه معمولاً از مادران خود می‌آموختند)، تا بتوانند در نهایت به ذخیره جنگلی کابیلی - سپیلوک که محیط‌زیستی بکر و بزرگ‌تر دارد، بروند.

در حال حاضر بیش از ۸۰ اورانگوتان در این منطقه زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان نمی‌توانند با حیوانات ارتباط برقرار کنند یا به آن‌ها نزدیک شوند، اما در عوض می‌توانند به مرکز بیایند تا در مورد اورانگوتان‌ها و چالش‌هایی که امروز با آن‌ها روبه‌رو هستند، بیشتر بیاموزند. از طریق یک پنجره شیشه‌ای، مهدکودک و منطقه زندگی آن‌ها را ببینند و در زمان تغذیه اورانگوتان‌ها شاهد بخشی از زندگی آن‌ها باشند. از سکو می‌توان اورانگوتان‌ها را در زمانی که مشغول خوردن غذا هستند تماشا کرد.

تله‌کابین لنکاوی

تله‌کابین لنکاوی ۲.۲ کیلومتر بین ایستگاه پایه و بالای کوه گون ونگ ماچین چانگ قرار دارد. جایی که می‌تواند شما را به یکی دیگر از جاهای دیدنی مالزی مثل پل آسمانی عابران پیاده که در این منطقه واقع شده، برساند. در این مسیر یک ایستگاه میانی وجود دارد، جایی که مسافران می‌توانند برای دسترسی به یک سکوی پیاده شوند و از روی آن محیط اطراف و جنگل را ببینید.

سفر به بالای آن حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و چشم‌اندازهای وسیعی از خلیج، آبشار Telaga Tujuh و آب‌های فیروزه‌ای اطراف جزیره لنکاوی را به مسافران نشان می‌دهد.

پارک ملی باکو، بورنئو

پارک ملی باکو درست در کنار آب، سواحل شنی و صخره‌های شیب‌دار شنی که اطراف حرا و جنگل‌های باتلاقی پیت را احاطه کرده است، قرار گرفته است. رسیدن به پارک مستلزم سوارشدن به اتوبوس و یک قایق‌سواری ۲۰ دقیقه‌ای است.

هنگامی که در ساحل هستید، می‌توانید یکی از ۱۶ مسیر مشخص شده در جزیره را دنبال کنید تا به شما در کاوش بیشتر این منطقه کمک کند (در داخل پارک هیچ‌گونه وسایلی برای حمل‌ونقل افراد وجود ندارد).

امیدواریم در سفر به این بخش از مناطق دیدنی در مالزی گیاهان و جانوران غیرمعمول محلی را که شامل گیاهان گوشت‌خوار و میمون‌های در خطر انقراض را مشاهده کنید. دو راه از بهترین مسیرهای این پارک ملی شامل حلقه لینتانگ برای گشت‌وگذار عالی در زمین‌های نسبتا آسان و هموار است. این مسیرها شما را به آبشار و استخرهایی می‌برد که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید. برای دیدن زیبایی‌های بیشتر پارک توصیه می‌کنیم به یک شب اقامت در این جنگل فکر کنید، چون اکثر حیوانات با غروب آفتاب بیرون می‌آیند. خانه‌های ییلاقی برای اجاره و همچنین یک کمپ مخصوص در دفتر مرکزی پارک وجود دارد.

ارتفاعات کامرون، پاهانگ

آخرین گزینه‌ای که از جاهای دیدنی مالزی به سراغ آن می‌رویم ارتفاعات کامرون است. ارتفاعات کامرون که یک ایستگاه تپه سبز زمردی خیره‌کننده تشکیل شده است و مساحتی بیش از ۷۱۲ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. جاذبه اصلی اینجا زمین‌‌های چای است، میراثی که از دوران استعمار بریتانیا باقی‌مانده است.

این منطقه باغ‌های میوه زیادی هم دارد. مزارع اسطوخودوس و فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی درون جنگل خزه‌ای محلی برای رسیدن به روستاهای بومی، آبشارها و دریاچه‌ها از جمله زیبایی‌های این منطقه است که می‌توانید ببینید. محلی‌ها و دیگر بازدیدکنندگان در کافه‌های اطراف برای لذت بردن از آب‌وهوای خنک و تجربه یک چای واقعی در مکان‌هایی مانند امپراتوری چای Boh Sungei Palas می‌نشینید. ارتفاعات کامرون منطقه بومی برای رشد رافلسیا، بزرگ‌ترین گل روی زمین است که مستقیما روی زمین رشد می‌کند و می‌تواند به قطر بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر برسد.

آخرین نکات سفر به مالزی

در این مطلب از فلایتیو درباره جاهای دیدنی مالزی و مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این کشور صحبت کردیم. هر وقتی از سال که مسافر این کشور باشید، بهتر است قبل از سفر درباره آب‌وهوا و شرایط آن منطقه اطلاعات کسب کنید. ماه آوریل و ماه سپتامبر فصل بارش‌های موسمی است و آب‌وهوای این منطقه به‌شدت شرجی و گرم است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به مطلب بهترین زمان سفر به مالزی داشته باشید.

شما تجربه سفر به مالزی را دارید؟ کدام‌یک از جاهای دیدنی مالزی که از آن‌ها صحبت کردیم را دوست دارید ببینید؟ اگر قصد رفتن به مالزی را دارید و آماده برنامه‌ریزی برای مسافرت خود هستید، روی ما در فلایتیو حساب کنید. بلیط هواپیما تهران به مالزی و هر چیزی که برای همراهی در این سفر نیاز دارید را از ما بخواهید. منتظر دیدار شما هستیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه