غار علیصدر تعطیل شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰
غار علیصدر تعطیل شد

روابط عمومی مجموعه غار علیصدر از تعطیلی این مجموعه با تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

حمید امامی، مدیر روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس، مجموعه گردشگری غار علیصدر تعطیل شد. طبق گفته‌های امامی پیش‌تر مجموعه پس از تعطیلی ۶ روزه در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه، از روز یکشنبه ۳۱ مرداد فعالیت خود را از سر گرفته بود؛ ولی طبق تصمیم ستاد ملی کرونا مجددا فعالیت آن تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. وی با تاکید بر خدمات‌رسانی مجدد قطب گردشگری استان همدان پس از اعمال‌نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد:

غار علیصدر به‌طور میانگین سالانه ۶۰۰ هزار بازدیدکننده دارد که این رقم در سال ۹۹ به حدود ۸۰ هزار گردشگری کاهش یافت.

امامی با اشاره به ارائه تخفیف ۹۰ درصدی به بازدیدکنندگان غار علیصدر در سال گذشته، خاطرنشان کرد:

اشتغال و معیشت پرسنل این شرکت برای مدیران مجموعه بسیار مهم است و امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا با رونق گردشگری و حضور پرشمار مسافر برای بازدید از غار، شاهد بهبود شرایط اقتصادی و رفاه بیشتر کارکنان شرکت باشیم.

شایان ذکر است که غار علیصدر واقع در استان همدان، طولانی‌ترین غار آبی جهان محسوب می‌شود که پس از تعطیلی‌های چندباره و طولانی‌مدت ناشی از پاندمی کرونا، با خسارات‌های فراوانی مواجه شده است‌. پس از تعطیلی سه‌ماهه غار علیصدر در اسفند ۹۹، این مجموعه از تیرماه سال جاری بازگشایی شد که پس از زمان اندکی با آغاز موج پنجم شیوع کرونا، از ادامه فعالیت بازماند. این موضوع در حالی است که شیوع بیماری کرونا پیامدهای بسیار زیادی را برای صنعت گردشگری استان همدان در بر داشته است؛ به‌طوری که ۹۰ درصد فعالان این حوزه با بیکاری و مشکلات معیشتی دست‌به‌گریبان هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه