چرا سفر به مشهد ممنوع نمی‌شود؟

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
چرا سفر به مشهد ممنوع نمی‌شود؟

با وجود بحران ویروس کرونا در استان خراسان رضوی و مشهد، هنوز مصوبه‌ای برای ممنوعیت سفر به این استان از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ نشده است.

در پی روند افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی با ارائه درخواستی به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، خواستار ممنوعیت سفر به این استان از مبدا تمامی شهرستان‌های کشور شد. ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا نیز با بررسی سریع پیشنهاد، ممنوعیت ورود به استان خراسان رضوی را تصویب کرد.

از سوی دیگر و به‌رغم تصویب این ممنوعیت، سفرهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به مشهد همچنان برقرار است و تغییری در شمار سفرها به مشهد مشاهده نمی‌شود. بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس نیز به مقصد مشهد کماکان در وب‌سایت‌های رسمی فروش بلیط به مسافران عرضه می‌شود.

همچنین، با وجود ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز، ردپای گردشگران و مسافران داخلی و بی‌توجهی آنان به وضع موجود در مشهد به چشم می‌خورد.

در همین راستا سرهنگ محمد قانعی‌نژاد، جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی، با اشاره به وخامت وضع شیوع ویروس کرونا در مشهد از ابتدای مردادماه، از کاهش ۳ تا ۴ درصدی سفرها به مشهد و استان خراسان رضوی خبر داد. وی با بیان اینکه ممنوعیتی برای ورود وسایل نقلیه عمومی به استان از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ابلاغ نشده است، تصریح کرد:

میزان خودروهای اعمال قانون شده که هر روز در رسانه‌ها اعلام می‌شود، آماری است که توسط ماموران راهنمایی و رانندگی ثبت شده است، این در حالی است که میزان خودروهای ثبت شده توسط دوربین‌های نظارتی که اعمال قانون می‌شوند، بیش از این میزان است.

اعمال ممنوعیت سفر به مشهد در حالی به تعویق افتاده است که معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی و مدیر روابط‌ عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد با تاکید بر عدم ممنوعیت تردد برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ابلاغ ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی را متوجه پایتخت دانستند تا بر اساس آن، هیچ‌گونه سفری از مبدا به‌سمت مشهد و خراسان رضوی شکل نگیرد.

گرچه مسئولان و ناظران ستاد ملی کرونا از تصویب مصوبه‌ای پیرامون ممنوعیت سفر به خراسان رضوی خبر می‌دهند، آنگونه به‌نظر می‌رسد که با گذشت بیش از دو هفته تاکنون این مصوبه به تمامی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان‌های سراسر کشور ابلاغ نشده است. عدم اعلام عمومی این مصوبه با توجه به روند صعودی شیوع کرونا در مشهد، پرسش‌برانگیز و محل بحث است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۵/۱۷، ساعت ۱۱:۴۱

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع بیماری کرونا در مشهد اعلام کرد:

توجه به درخواستی که از ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، به همه استان‌ها ابلاغ شده که تا اطلاع ثانوی، هیچ استانی مجوزی برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه