بزرگترین هتل های ایران | 15 هتل بزرگ + عکس و توضیحات

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بزرگترین هتل های ایران | 15 هتل بزرگ + عکس و توضیحات

در اقصانقاط ایران، هتل‌های شیک و مدرنی وجود دارند که از نظر امکانات و مساحت، در رده بزرگ‌ترین هتل‌های ایران قرار می‌‌گیرند. 

هتل‌ها یکی از بهترین و راحت‌ترین مکان‌ها برای اقامت در هنگام سفر هستند. خوشبختانه در مناطق مختلف کشور، هتل‌های مدرن و شیک فراوانی وجود دارند. هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل آزادی تهران و هتل داریوش کیش از جمله بهترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران هستند. این هتل‌ها با برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی به روز و مدرن و خدمات متنوع چون مجموعه ورزشی، رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه، پذیرای گردشران فراوانی هستند و اقامت راحت و به‌یادماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید در هتلی شیک و مدرن اقامت داشته باشید؛ تا انتهای این مطلب همراه کجارو بمانید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بزرگ‌ترین هتل‌های ایران و امکانات آن‌ها بپردازیم.

بزرگترین هتل های ایران:

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل اسپیناس پالاس

منبع عکس: خبرگزاری ایسنا (عکاس: محممدرضا ندیمی)

هتل پنچ ستاره اسپیناس پالاس، بزرگترین هتل ایران محسوب می‌شود که در شمال تهران قرار دارد. این هتل زیر نظر گروه هتل‌های اسپیناس اداره می‌شود و در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسیده است. هتل اسپیناس ۷۵ هزار متر مربع زیربنا دارد که در ۲۸ طبقه و بیش از ۵۰۰ اتاق و سوئیت پذیران مهمانان است.

هتل اسپیناس پالاس بزرگ‌ترین هتل ایران است

هتل اپیناس پالاس با الهام از معماری و نمادهای ایرانی بنا شده است. معماری این هتل بسیار چشم‌گیر و سلیقه همه سنین در ساخت آن در نظر گرفته شده است. این هتل مدرن، امکانات متنوع و متعددی نیز دارد.

سوئیت‌های شیک و مجهز همچون رویال، فمیلی، پرزیدنت و اسکای، مرکز سلامتی در طبقه منفی سه، سالن‌های همایش و آمفی‌تئا‌تر، تالارهای لوکس مهمانی و جشن‌ها مانند خلیج فارس و پاسارگارد، سالن کنسرت هال فضای سبز استخر، سالن بدن‌سازی، تالار گرند سالن ماساژ، مجموعه‌های آبی از امکانات این مجموعه است.

هتل اسپیناس پلاس همچنین امکان دسترسی مسافران را از بخش محوطه داخلی و از طریق مسیر دسترسی اختصاصی از ضلع غرب مجموعه به بزرگراه‌های منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم کرده است.

  • شماره تلفن: ۰۲۱-۷۵۶۷۵
  • آدرس: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان ۳۳، شماره ۲۱ (مشاهده روی نقشه)

 منبع عکس: خبرگزاری ایسنا (عکاس: محممدرضا ندیمی) و  سایت هتل اسپیناس پالاس

هتل آزادی تهران

هتل آزادی تهران

منبع عکس: سایت هتل آزادی تهران

هتل پنج ستاره آزادی یکی از بلندترین و بزرگترین هتل‌های ایران است که پیش از انقلاب، هتل هایت نام داشت و بعدها به هتل بزرگ آزادی تغییر نام داد. این هتل در حال حاضر زیر نظر گروه هتل‌های پارسیان قرار دارد و هتل پارسیان آزادی شناخته می‌شود.

هتل آزادی ۲۶ طبقه و ۴۷۵ واحد اتاق و سوئیت دارد. این هتل دارای ۶ رستوران و کافه است. رستوران پارسه با منوی ایرانی و فرنگی در طبقه ۲۶ این هتل واقع است که چشم‌انداز زیبایی به پایتخت دارد. رستوران مم‌مد استیک در لابی و رستوران ژاپنی کنزو از جمله رستوران‌های این مجموعه است.

هتل آزای یکی از بلندترین هتل‌های کشور است

کلوپ ورزشی هتل آزادی یکی از مجهزترین کلوپ‌ها در نوع خود و مورد استقبال تیم‌های ملی است. مجموعه آبی این هتل شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد و باشگاه تناسب اندام است. به‌جز کلوپ ورزشی، هتل پارسیان آزادی مجموعه فروشگاه‌های تجاری دارد. علاوه بر این خدمات، پارکینگ مسقف و روباز، بیزینس سنتر، کانسیرژ، پزشک مقیم، روم سرویس ۲۴ ساعته و خدمات لاندری را نیز ارائه می‌شود.

  • شماره تلفن: ۲۹۱۱۲-۰۲۱
  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه چمران و بزرگراه یادگار امام (ره) (مشاهده روی نقشه)

هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران

منبع عکس: سایت هتل استقلال تهران

هتل بين‌المللی و پنج ستاره پارسيان استقلال که در گذشته هيلتون نامیده می‌شد، بزرگترین هتل در گروه هتل‌های پارسیان محسوب می‌شود. این هتل در سال ۱۳۴۱ در زمينی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع در منطقه باغشهر تهران تاسیس شد. هتل استقلال لوکیشن فیلم‌ ایرانی گنج قارون و سریال نمایش خانگی ساخت ایران دو بوده است.

هتل استقلال تهران متشکل از دو برج غربی و شرقی با ۵۰۴ باب اتاق و ۴۸ سوئيت مجهز به لوازم لوکس و مجلل است. این هتل با داشتن امکانات رفاهی و اقامتی متعدد میزبان مهمانان است. سالن دريای نور که يکی از بزرگ‌ترين سالن‌های فاقد ستون در ايران است، هفت رستوران با غذاهای متنوع ملل، کافی‌شاپ، فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکس، پارکینگ بزرگ اختصاصی، کلوپ ورزشی، استخر و سونا، آکادمی و زمین تنیس، از جمله امکانات این مجموعه است.

آکادمی تنيس هتل پارسيان استقلال در ضلع جنوب غربی هتل قرار دارد. این آکادمی با داشتن دو زمین تنیس و امکانات مجهز از ساعت هفت صبح تا ۱۱ شب پذیرای علاقه‌مندان و ورزشکاران است.

  • شماره تلفن: ۲۵-۲۲۶۶۰۰۱۱-۰۲۱
  • آدرس: تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولی‌عصر (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل استقلال تهران

هتل انقلاب

هتل انقلاب تهران

منبع عکس: سایت هتل انقلاب تهران

هتل چهار ستاره انقلاب یا هتل گاردن سابق از جمله بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است. این هتل زیر مجموعه هتل‌های پارسیان محسوب می‌شود که در سال ۱۳۵۶ تاسیس و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده است. هتل پارسیان در مركز تهران و در خيابان طالقانی مابين خيابان وليعصر قرار دارد.

هتل انقلاب هتل انقلاب ۲۴۷ اتاق و سوئیت دارد که با امکانات خوبی مجهز شده و میزبان مهمانان است. اولین رستوران گردان ایران، سوئیت سالن‌های مجلل، واحدهای تجاری، آژانس خدمات مسافرتی، رستوران‌، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، استخر روباز، سونای خشک و بخار امکانات این هتل را تشکیل می‌دهند.

  • شماره تلفن: ۵-۸۸۹۳۷۲۵۱
  • آدرس: تهران، خيابان طالقانی، بين ولی عصر و حافظ، پلاک ۳۴۱ (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل انقلاب تهران

هتل لاله تهران

هتل لاله تهران

منبع عکس: سایت هتل لاله تهران

هتل پنج ستاره لاله تهران یا هتل اینترکنتیننتال در سال ۱۳۴۹ احداث شده است. این هتل جزو گروه هتل‌های لاله قرار دارد که علاوه بر تهران در شهرهای چون شیراز و مشهد نیز شعبه دارد.

هتل لاله تهران دارای سیزده طبقه و ۳۸۰ باب اتاق و سوئیت‌ است. رستوران‌های لوکس ایرانی، فرانسوی و چینی با سرو غذاهای ایرانی، اروپایی و شرق آسیا، مراکز تجاری استخر روباز، سونای خشک و بخار، سالن بدن‌سازی و سالن بیلیارد، کافی‌شاپ امکانات این هتل است.

  • شماره تلفن: ۹-۸۸۹۶۵۰۲۱-۰۲۱
  • آدرس: تهران، خيابان فاطمی، نبش خيابان حجاب (مشاهده روی نقشه)

هتل‌های بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره)

هتل ایبیس تهران

منبع عکس: سایت هتل‌های فرودگاه امام خمینی

هتل نُووُتل به‌همراه هتل ایبیس، نخستین گروه از هتل‌های فرودگاهی کشور محسوب می‌شوند. این هتل‌ها با همکاری گروه هتلداری اِکور (Accor) و با سبک معماری فرانسوی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تاسیس شده‌اند.

هتل نووتل و هتل ایبیس نخستین هتل‌های فرودگاهی ایران است

این مجموعه ۴۹۲ اتاق با به روزترین و مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات دارد که اقامتی دلنشین را برای مسافران فراهم می‌کند. سه رستوران، کافی‌شاپ، هفت سالن همایش، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و ماساژ برای خانم‌ها و آقایان به‌صورت مجزا، سالن آرایشی و ترانسفر رفت و برگشت رایگان به فرودگاه از جمله امکانات این دو هتل است.

  • شماره تلفن: ۵۵۶۷۷۹۰۰-۰۲۱
  • آدرس: کیلومتر ۳۰ بزرگراه خلیج فارس، ضلع جنوبی بلوار اصلی فرودگاه امام خمینی (ره)، روبه‌روی ترمینال مسافربری (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل‌های فرودگاه امام خمینی

هتل قصر مشهد

هتل قصر مشهد

منبع عکس: سایت هتل قصر مشهد

هتل بین‌المللی قصر یکی از هتل‌های بزرگ کشور است که در شهر مشهد واقع است. این هتل نزدیک‌ترین هتل پنج ستاره ممتاز مشهد به حرم امام رضا (ع) است که در فاصله ۸۰۰ متری از آن قرار دارد.

هتل قصر از بزرگ‌ترین هتل های مشهد به حساب می‌آید که دارای ۲۱۹ اتاق و امکاناتی رفاهی و تفریحی چون رستوران‌، کافی‌شاپ، قنادی، سالن همایش، مجموعه آبی شامل سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حمام ترکی، خدمات اسپا و ماساژ، دفتر خدمات مسافرتی فروشگاه صرافی و شهربازی است. این هتل همچنین کافی‌نت، پزشک مقیم، تاکسی سرویس شبانه‌روزی، پارکینگ سرپوشیده شبانه‌روزی و صندوق‌های امانات اختصاصی دارد.

  • شماره تلفن: ۳۸۰۹۰-۰۵۱
  • آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱۶ و ۱۴ (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل قصر مشهد

هتل الماس دو مشهد

هتل الماس دو مشهد

منبع عکس: سایت هتل الماس دو مشهد

هتل پنج ستاره الماس دو در شهر مشهد قرار دارد و در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است. این هتل دارای امکاناتی چون ۲۱۶ باب اتاق و سوئیت، کافی‌شاپ، رستوران و پنج سالن غذاخوری و پذیرایی و بازارچه اختصاصی است. رستوران و تالار پانوراما در بام هتل با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه به شهر و حرم مطهر رضوی قرار دارد. کافه رستوران روف گاردن نیز در طبقه ۱۹ این هتل واقع است.

مجموعه آبی و ورزشی هتل الماس مشهد شامل با استخر، جکوزی، سونا خشک، بخار و استخر کودکان و کافی‌شاپ است.

  • شماره تلفن: ۳۱۴۱۴-۰۵۱
  • آدرس: مشهد، خیابان امام رضا (ع)، نبش امام رضا ۲۰ (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل الماس دو مشهد

هتل بزرگ شیراز 

رستوران ایتالیایی هتل بزرگ شیراز

منبع عکس: سایت هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز، یکی از هتل‌های پنج ستاره کشور است. این هتل مشرف به دروازه قرآن و در نزدیکی آرامگاه حافظ و سعدی قرار دارد و به همین دلیل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. هتل بزرگ شیراز با انواع اتاق‌های دبل، کوئین و سوئیت کانکتد و مجهز به امکانات مدرن، اقامتی به‌یادماندنی را برای مهمانان فراهم کرده است.

مجموعه ورزشی هتل بزرگ شیراز امکانات عالی برای آقایان و بانوان دارد. این مجموعه با پنج هزار متر مربع مساحت، دارای استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، باشگاه بدن‌سازی، اتاق‌های مخصوص انواع ماساژ مانند ماساژ ورزشی، ماساژ لاغری، ماساژ سنگ داغ، ماساژ پا و ماساژ رویال، صخره‌نوردی و حوضچه آب سرد، فضای شیشه‌ای استخر، حوضچه ماهی‌ها وکافی‌شاپ است.

رستوران‌های دریایی ایرانی ایتالیایی و پانورماتیک، سالن‌های همایش، کافی‌شاپ، پارکینگ سرپوشیده و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه از دیگر امکانات هتل بزرگ شیراز است.

هتل بزرگ چمران شیراز

هتل بزرگ  چمران شیراز

منبع عکس: سایت هتل بزرگ چمران شیراز

هتل بزرگ چمران، مرتفع‌ترین هتل شیراز محسوب می‌شود که در منطقه زیبای قصرالدشت جای گرفته است. این هتل چشم‌انداز تماشایی به شهر و باغ‌های اطراف آن دارد.

هتل بزرگ چمران متشکل از ۳۰ طبقه و ۲۵۰ اتاق و سوئیت مجهز به امکانات روز است. انواع رستوران ایرانی، سنتی و ایتالیایی این هتل در طبقات ۲۴ و ۲۵ و کافی‌شاپ با فضای دلنشین و موسیقی زنده در طبقه ۲۳ قرار دارد. سالن‌ زیبایی، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و ماساژ دکتر فیش، حمام مغربی، سالن‌های مهمانی و همایش و آتلیه عکاسی از دیگر امکانات این هتل است.

منبع عکس: سایت هتل چمران شیراز

هتل پارسیان خزر

هتل پارسیان خزر

منبع عکس: سایت هتل پارسیان خزر

هتل پنج ستاره پارسیان خزر یا هایت خزر سابق در سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسیده است. این هتل ۱۳ هکتار مساحت دارد و در کنار دریای خزر و حاشیه شمالی جنگل‌های البرز جای گرفته است. هتل  پارسیان خزر دو بال غربی و شرقی با ۱۶۴ باب اتاق است. این اتاق چشم‌انداز زیبایی به دریا و جنگل دارند.

امكانات ساحلی هتل پارسیان خزر شامل طرح شنای آقايان و بانوان، پدالو، جت اسكی، قايق موتوری و شاتل پيست دوچرخه‌سواری، تاب زنجيری، موتورهای چهارچرخ، فوتبال‌دستی، پينگ‌پنگ و بازی‌های كامپيوتری، ليزرشات (تير و نشان) نیز از امکانات ورزشی این هتل است.

رستوران‌های پارسه و بنفشه، کافی‌شاپ ساحلی، سالن كنفرانس، پاركينگ، فروشگاه، خدمات پزشكی، خشک‌شويی، باغ گل‌ها، پخش فيلم و كارتون جهت كودكان در اتاق‌ها از دیگر خدمات و امکانات هتل پارسیان خزر است.

هتل بزرگ داریوش کیش

هتل داریوش کیش

منبع عکس: سایت هتل داریوش کیش

هتل بزرگ داریوش یکی از زیباترین هتل های کیش و کشور است که در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شده است. معماری این هتل از تخت جمشید الهام گرفته شده و توسط معماران و مهندسان ایرانی احداث شده است. در ساخت این هتل بهترین معماران و پیکرتراشان ایرانی حضور داشتند. از آنجایی که اجزا و معماری این هتل برگرفته از تندیس‌ها، ستون‌ها و سنگ‌نگاره‌های محوطه و داخل عمارت کاخ‌های آپادانا و تچر در تخت جمشید است، هتل داریوش نام دارد.

هتل داریوش کیش تنها هتل کشور با معماری و نمادهای باستانی است

هتل داریوش به‌عنوان تنها هتل با نمادهای باستانی ایرانی، دوازده هکتار وسعت دارد و در شمال شرق جزیره زیبای کیش نزدیک به ساحل شرقی واقع است. هتل بزرگ کیش ۱۸۴ اتاق و سوییت مجلل با چشم‌اندازی زیبا به دریا و باغ دارد. غذاخوری‌های آپادانا و پاسارگاد، کافی‌شاپ‌ آتوسا و کافی‌شاپ استخر، سالن تشریفات ویژه یا لانژ، آتلیه، آرایشگاه و ترانسفر رایگان از فرودگاه بین‌المللی کیش به هتل از امکانات این هتل است.

پارک دلفین‌‌ها، غواصی، سالن بیلیارد، ماساژ تایلندی، ماساژ پا با ماهی (فیش پدیکور)، استخر رو باز بانوان و آقایان، زمین های تنیس، دریاچه مصنوعی و سالن ورزشی از جمله امکانات تفریحی و ورزشی مجموعه هتل بزرگ داریوش است.

منبع عکس: سایت هتل داریوش کیش

هتل لاله پارک تبریز

هتل لاله پارک تبریز

منبع عکس: سایت هتل پارک لاله تبریز

هتل پنج ستاره لاله پارک یا هتل کایا سابق، یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که در شهر تبریز میزبان مسافران و گردشگران است. این هتل در سال ۱۳۹۵ در ۱,۰۵۳ متر مربع مساحت افتتاح شده است. جالب است بدانید هتل لاله پارک بدون ستون ساخته شده است.

هتل لاله پارک ۲۲۰ اتاق در ۱۷ طبقه دارد. رستوران، کافی‌شاپ، کافه تراس، سالن‌های کنفرانس و تالار مراسم‌ها، مرکز ورزشی-رفاهی و استخر سرپوشیده از جمله امکانات این هتل است. مرکز اسپای هتل لاله پارک مجهز به سالن بدن‌سازی با تجهیزات مدرن، سالن ایروبیک، یوگا و پیلاتس، استخر سونا و جکوزی، اتاق‌های ماساژ، حمام ترک و ویتامین بار است.

در کنار هتل لاله پارک، مجتمع تفریحی-تجاری لاله پارک قرار دارد. این مرکز دارای واحدهای تجاری، هایپرمارکت، پارک شادی کودکان، فود کورت و رستوران است.

  • شماره تلفن: ۰۴۱-۳۱۰۱
  • آدرس: تبریز، اتوبان پاسداران، میدان شهید فهمیده (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل لاله پارک تبریز

هتل پارس ائل گلی تبریز

هتل پارس ائل گلی تبریز یا هتل شاهگلی پارس در سال ۱۳۸۰ دردر زمینی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۸ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. این هتل زیر نظر گروه هتل‌های پارس اداره می‌شود.

هتل پارس تبریز ۱۷ طبقه با ۱۷۹ باب اتاق و سوئیت میزبان مهمانان است. کافی‌شاپ رستوران‌های یاقوت، زمرد، الماس و رستوران گردان، سالن‌های جشن‌ها و مراسم‌ها از جمله امکانات این هتل محسوب می‌شود. علاوه بر این، سالن بدن‌سازی، استخر، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد، کافی‌نت، واحدهای تجاری، کلینیک، کتابخانه، گشت‌های داخل و خارج شهر، تاکسی سرویس و سرویس فرودگاهی از دیگر خدمات این هتل است.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصقهان

منبع عکس: سایت هتل عباسی اصفهان

مهمانسرا یا هتل عباسی ایران یکی از قدیمی‌ ترین هتل‌ های جهان و ایران است که قدمت آن به عصر صفوی برمی‌گردد. این هتل که در اصل یک کاروان‌سرا است در سال ۱۳۳۶ به همت و سرمایه‌گذاری شرکت سهامی بیمه ایران تبدیل به یکی از مجلل‌ترین و شیک‌ترین هتل‌های کشور شده است.

هتل عباسی اصفهان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران است

هتل عباسی ۲۲۵ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد که شامل اتاق‌های معمولی یک تخته و دو تخته، اتاق چشم‌انداز و پردیس، سوئیت‌های معمولی، قاجار، صفوی، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه است. این اتاق‌ها چشم‌انداز زیبایی به گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ و محوطه باغ هتل دارد. باغ این مهمان‌سرا ۶ هزار متر مربع مساحت دارد و نمونه تمام عیار باغ‌های ایرانی است.

رستوران‌های سنتی و مدرن، سفره‌خانه سنتی و کافی‌شاپ، تالارها و سالن‌ها و مجموعه ورزشی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدن‌سازی و خدمات ماساژ از امکانات این هتل است.

  • شماره تلفن: ۱۹-۳۲۲۲۶۰۱۰-۰۳۱
  • آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: سایت هتل عباسی اصفهان

اگر تجربه اقامت در بزرگترین و مشهورترین هتل‌های ایران را داشته‌اید، در بخش نظرات با سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بزرگترین هتل های ایران کدامند؟

هتل اسپیناس پالاس، هتل استقلال، هتل آزادی، هتل انقلاب و هتل داریوش کیش از جمله بزرگترین هتل های ایران هستند.

 برترین هتل‌های ایران از نظر معماری کدامند؟

هتل عباسی اصفهان، هتل داریوش کیش و هتل اسپیناس پالاس تهران از بهترین هتل‌های ایران از نظر معماری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه