برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در استان کرمان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در استان کرمان

با اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، روز جهانی گردشگری در دهم مهر ماه در این استان برگزار می‌شود.

فریدون فعالی‌، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از بزرگداشت روز جهانی گردشگری امسال به‌مدت یک هفته در پنج استان منتخب، ار جمله کرمان خبر داد. وی به حضور مسئولان کشورهای اسلامی در روز دهم مهرماه در کرمان اشاره کرد و افزود:

با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری، شعار امسال را گردشگری ابزاری برای رشد فراگیر انتخاب کرده برنامه‌های این روز بر اساس این شعار ترتیب داده شده است.

فعالی‌ ضمن برشمردن برخی از برنامه‌های همایش ویژه روز گردشگری، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌ آیینی و بازدید از جاهای دیدنی کرمان اشاره کرد و اذعان داشت:

در برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری از ظرفیت فعالان بخش خصوصی، انجمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استفاده می‌شود؛ زیرا این گروه‌ها نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری این استان ایفا می‌کنند.

بنا بر به گفته فعالی، سازمان جهانی گردشگری که از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد است، از سال ۱۹۸۰، سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.

از سوی دیگر یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان نیز از برگزاری مراسم روز جهانی جهانگردی در روز هشتم مهرماه در شهر هورامان تخت با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، ادارات و نهادهای مختلف شهرستان سروآباد، انجمن‌ها و تشکل‌ها خبر داد.

شایان ذکر است که چندی پیش، هورامان تخت به‌عنوان میراثی جهانی، در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسید. 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه