آغاز به کار مرکز نخستین نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
آغاز به کار مرکز نخستین نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در خانه تاریخی سرهنگ ایرج افتتاح شد.

نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با عنوان مرکز نوآوری دنا در محل خانه تاریخی سرهنگ ایرج آغاز به کار کرد.

گفتنی است هدف از راه‌اندازی این مرکز که با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شکل گرفته، فضایی برای فعالیت افراد خلاق، جوانان تحصیل کرده، نوآور و متخصص است تا بتوانند ایده‌های خود را در یک فضای کامال دوستانه و خلاق عملی کرده و به رشد فکری برسند. از آنجا که ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و به‌ویژه هوشمندسازی حوزه گردشگری، با حضور جوانان کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند، این مرکز با بررسی نیازهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، به به‌روزرسانی و خلق نوآوری در بخش گردشگری راه‌اندازی شده تا با جذب گردشگران بیشتر باعث رشد اقتصادی و معرفی بهتر کشور در این بخش شود.

پذیرش صاحبان ایده، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ، کمک به ایجاد، پرورش و بقای ایده‌های نوآور، جهت‌دهی به صاحبان ایده به‌سمت پیاده‌سازی و رشد ایده از طریق مشاوره و خدمات مورد نیاز، تشویق و ترغیب صاحبان ایده به راه‌اندازی کسب و کارهای پژوهشی و دانش بنیان، مشاوره به‌ منظور حمایت‌های قانونی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی، حمایت و مشاوره به صاحبان ایده به‌منظور کاربردی کردن ایده، حمایت از بومی‌سازی و اجرای ایده‌ها به‌منظور رفع نیاز سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و بخش خصوصی از وظایف این مرکز است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه