با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید

کیژی یک جزیره زیبا در منطقه کارلیای روسیه است که با کلیساهای چوبی و جاذبه‌های دیدنی پرتعدادش، با نام «موزه ملی کیژی» شناخته می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

کشور پهناور روسیه یکی از مهم‌ترین سرزمین‌های دنیا محسوب می‌شود؛ از نقش مهم و تعیین‌کننده در بسیاری از بزنگاه‌های تاریخی گرفته تا روال روبه‌رشد در مباحث علمی مثل هواوفضا در کنار نقش مهم ادیبان روس در اعتلای ادبیات اروپا، مواردی هستند که نام این کشور را طی قرن‌های اخیر،‌ مهم و زنده نگه‌داشته‌اند. روسیه از منظر توریسم نیز یک سرزمین مهم به شمار می‌رود. این کشور وسیع و سرد با میزبانی از جاذبه‌های پرتعداد از جمله کلیساها،‌ مناطق طبیعی بکر، مناطق آتش‌فشانی و سایر مناطق دیدنی، از جمله مهم‌ترین نقاط توریستی اروپا به‌حساب می‌آید.

در این قسمت از سری مطالب تور مجازی می‌خواهیم به‌ یکی از مناطق دیدنی و خوش‌آب‌وهوای روسیه یعنی جزیره کیژی سفر کنیم. همراه کجارو باشید.

جزیره کیژی یک منطقه سرسبز و زیبا در ناحیه کارلیای روسیه است. کیژی در ناحیه شمالی رود اونگا واقع شده و قدمت آن به قرن ۱۰ میلادی برمی‌گردد. ریشه دقیق واژه «کیژی» هنوز مشخص نیست؛ اما برخی می‌گویند که این کلمه از لفظ «کیسی» (Kisi) به‌معنی «جایی برای بازی، سرگرمی و خوش‌گذرانی» استخراج شده است. کارلیا جایی است که با کلبه‌های چوبی و صنایع دستی ساکنانش شناخته می‌شود. کشاورزی، دامداری و ساخت صنایع دستی، پیشه اصلی مردم کارلیا است؛ موضوعی که به نوبه خود یکی از برجسته‌ترین مولفه‌های توریستی این منطقه به‌حساب می‌آید؛ اما فارغ از این مورد، مهم‌ترین جاذبه توریستی جزیره کیژی کلیساهای چوبی آن است. کلیساهای چوبی جزیره کیژی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و مهم‌ترین جاذبه توریستی کیژی هستند.

 کلیسای «تجلی عیسی» یکی از دو کلیسای مهم این جزیره است که تاسیس آن به قرن ۱۸ میلادی برمی‌گردد. یک بنای بسیار زیبا و باشکوه که با ۲۲ گنبد پیازی‌شکل خود، هویت معماری روسی را زنده نگه می‌دارد و آن را نمایش می‌دهد. دیگر کلیسای جزیره در سال ۱۷۱۴ میلادی تاسیس شده است. یک بنای ۳۷ متری کاملا چوبی که هوش از سر بازدیدکنندگانش می‌برد. سال ۱۹۶۶ یک نقطه مهم و تاریخی برای جزیره کیژی و کلیساهای چوبی‌اش بود. در این سال روند بازسازی کلیساهای چوبی این منطقه آغاز شد و نتیجه‌ آن، تبدیل کلیساها به مهم‌ترین بناهای کیژی و راه‌یابی آن‌ها به‌فهرست میراث جهانی یونسکو بود. جزیره کیژی و دیدنی‌های جذاب آن در سال ۱۹۹۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

تصویری از غروب آفتاب در جزیره‌ کیژی

جزیره کیژی در رود اونگا (Onega) واقع شده است؛ تقریبا تمامی بازدیدکنندگان کیژی با قایق و سایر وسایل حمل‌ونقل آبی، خودشان را به‌ این جزیره می‌رسانند. در جزیره کیژی هیچ هتلی ساخته نشده و اقامت طولانی‌مدت در آن برای توریست‌ها تقریبا غیرممکن است. بنابراین افرادی که می‌خواهند به‌کیژی سفر کرده و در آن اقامت کنند، بهتر است به‌هتل یا مسافرخانه‌های اطراف کیژی بروند و در آن‌ها مستقر شوند. جزیره زیبای کیژی با نام «موزه ملی روباز کیژی» شناخته می‌شود. سازه‌های قدیمی، خانه‌های چوبی، آسیاب‌های بادی، کافه‌ها، رستوران‌ها و پیشه مردمان کیژی در کنار دو کلیسای باشکوه این جزیره، همه از دیدنی‌های جذاب هستند که توجه هر توریستی را به‌خود جلب می‌کنند. فصل پاییز و پنجره زمانی «پاییز طلایی»، بهترین زمان سفر به‌کیژی است.

کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه