مزایا و معایب انواع ماهیتابه و قابلمه استیل

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
مزایا و معایب انواع ماهیتابه و قابلمه استیل

از آنجا که علاوه بر مواد غذایی با کیفیت، انتخاب نوع ظروف نیز بر سلامت و کیفیت غذا اهمیت دارد، تمایل افراد به استفاده از ظروف استیل رو به افزایش است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ظروف استیل از آن انتخاب‌های به اصطلاح عمری است که به‌دلیل دوام بالای آن تا سالیان سال بدون کاهش یافتن کیفیت می‌توان از آن استفاده کرد. زیبایی و مقاومت بالای این ظروف از جمله مزیت‌های آن محسوب می‌شود تا افراد زیادی تمایل به استفاده از این جنس ظروف داشته باشند. پخت غذا در ماهیتابه استیل بسیار سالم است و دلیل آن که هیچ‌گونه روکش شیمیایی روی سطح آن وجود ندارد، هیچ ماده‌ای نیز وارد غذا نخواهد شد. از آنجا که علاوه بر مواد غذایی با کیفیت، انتخاب نوع ظروف نیز بر سلامت و کیفیت غذا اهمیت دارد، تمایل افراد به استفاده از این ظروف امروزه در اروپا و در خاورمیانه افزایش پیدا کرده و برندهای معتبر فراوان خارجی و همچنین داخلی در حوزه تولید ظروف استیل فعالیت می‌کنند. در بازارهای کنونی علاوه بر محصولات خارجی، محصولات ایرانی با کیفیتی تولید می‌شود که بسیار مقرون به‌صرفه‌اند. شما می‌توانید لیست ?????? ??????‌??? ????? ?????? را در این مطلب مشاهده کنید. در ادامه به بررسی برخی از مزایا و معایب ماهیتابه و قابلمه‌های استیل می‌پردازیم.

مزایای ماهیتابه و قابلمه‌های استیل

ماندگاری و دوام: ماهیتابه استیل به‌دلیل دوام بالای آن به هیچ عنوان دچار خط و خش نمی‌شود و ظاهر خود را مانند روز اول حفظ می‌کند.

ظاهر زیبای ظروف: ماهیتابه‌های استیل دارای ظاهری براق و آینه مانندی هستند که باعث زیبایی این محصول شده و تاثیر زیادی نیز در دکوراسیون آشپزخانه خواهند داشت. این ویژگی استیل هرگز با استفاده کردن از آن و در گذر زمان از بین نخواهد رفت و همچنان ظروف درخشان و زیبا خواهند بود.

استفاده راحت: برخلاف برخی از ظروف که به‌دلیل ایجاد واکنش شیمیایی نمی‌توان برخی از مواد غذایی با خاصیت اسیدی را در آن طبخ کرد، داخل ماهیتابه استیل هیچگونه واکنشی رخ نخواهد داد و می‌توان به‌راحتی هرگونه مواد غذایی را در این ظروف طبخ کرد.

شستشوی راحت: برای شستشوی ظروف استیل نیاز نیست، اصول خاصی را رعایت کنید و به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی هرگونه کثیفی و باقی‌مانده غذا را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شستشوی این ظروف استفاده کنید.

حفظ طعم غذا: ماهیتابه استیل هیچگونه لایه اضافی روی سطح خود ندارد. به همین دلیل زمان پخت هیچ ماده شیمیایی وارد غذا نخواهد شد و در نتیجه تاثیری در طعم و مزه اصلی غذا نخواهد داشت.

معایب ماهیتابه و قابلمه های استیل

چسبندگی: شاید یکی از علل اصلی که افراد تمایل ندارد از ماهیتابه استیل استفاده کنند، چسبندگی آن است. اما با رعایت نکات لازم حین پخت به‌راحتی میتوان از چسبندگی مواد جلوگیری و آن را به حداقل رساند. اولین مورد کنترل، حرارت است. شما زمان پخت باید حرارت را روی درجه ملایم تنظیم کنید. همچنین باید قبل از اضافه کردن مواد غذایی زمان دهید تا روغن تحت حرارت ملایم گرم شود و سپس باقی مواد را جهت سرخ کردن اضافه کنید.

پخش حرارت یکنواخت: در برخی از ظروف و ماهیتابه‌های استیل پخش حرارت به‌درستی انجام نمی‌شود و قسمتی از غذا سوخته و قسمت دیگری نپخته باقی می‌ماند. امروزه در کف خارجی ظروف استیل که تماسی نیز با غذا ندارد از کفه آلومینیومی به جهت پخش حرارت یکنواخت و سریع استفاده می‌شود.

ایجاد لکه روی ماهیتابه: برای حفظ درخشندگی ظروف استیل باید توجه داشت که زمان خرید یک لیوان شیر و دو لیوان آب (این میزان تقریبی و بسته به حجم ظرف کم یا زیاد می‌شود) به جهت تثبیت رنگ استیل داخل ظروف جوشانده شود. نمک را هم بهتر است در انتهای پخت به غذا اضافه کنید.

نکات کلیدی هنگام خرید ظروف استیل

کار کردن با ظروف استیل بسیار راحت است و تنها نیاز به رعایت چند نکته کوچک در زمان پخت دارد تا باعث شود از آشپزی کردن با این ظروف لذت ببرید. در پایان با توجه به مزیت‌های فراوانی که ظروف استیل دارد باید دقت کنید که این ظروف را از برندهای معتبری خریداری کنید تا کیفیت و اصالت محصول تضمین شده باشد و همچنین بتوانید از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه