پنج دانشگاه برتر سوئد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
پنج دانشگاه برتر سوئد

سوئد چهارمین کشور از نظر وسعت در اروپا است که دارای دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی بسیاری است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

۱. موسسه کارولینسکا

رتبه جهانی: ۴۸

رتبه در سوئد: ۱

موسسه کارولینسکا یک موسسه عمومی است که در سال ۱۸۱۰ به‌عنوان مدرسه‌ای برای جراحان ارتش تاسیس شد. این دانشگاه در سوئد واقع شده است و محوطه دانشگاه سولنا درست در بیرون از مرکز شهر استکهلم و پردیس هادینژ در جنوب قرار دارد. این دانشکده مدارک را فقط در علوم پزشکی و بهداشت ارائه می‌دهد. حدود یک پنجم اعضای دانشجویی موسسه کارولینسکا بین‌المللی هستند. برخی از خوابگاه‌های دانشگاه در دسترس است و دانشجویانی که شهریه می پردازند، خوابگاه‌شان تضمین شده است.

این موسسه برنامه‌هایی را در زمینه‌های مختلف پزشکی و بهداشتی ارائه می‌دهد، از جمله دندانپزشکی، بینایی سنجی و پرستاری. زبان اصلی آموزش در این مدرسه سوئدی است، اما چندین برنامه آن که به‌عنوان برنامه‌های کارشناسی جهانی و کارشناسی ارشد جهانی شناخته می‌شوند، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و این موسسه از بهترین گزینه‌ها جهت تحصیل در سوئد است.

۲. دانشگاه لوند

رتبه جهانی: ۹۹

رتبه در سوئد: ۲

دانشگاه لوند یک موسسه عمومی است که در سال ۱۶۶۶ تاسیس شده است. پردیس اصلی آن در لوند سوئد است و دارای پردیس‌های اضافی در هلسینگبورگ ، لیونگبید و مالمو است. محوطه دانشگاه لوند تقریبا ۴۰ مایلی غرب کپنهاگ دانمارک است. دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه از بیش از ۱۳۰ کشور دنیا مشغول به تحصیل بودند. برخی از خوابگاه‌های دانشگاه هم برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی در دسترس است. این دانشگاه دارای هشت بخش اصلی دانشگاهی - مهندسی، علوم، حقوق، علوم اجتماعی، پزشکی، علوم انسانی و الهیات، اقتصاد و مدیریت و هنرهای زیبا و نمایشی  و یک دانشکده هوانوردی است. در کل، بیش از ۷۵ برنامه کارشناسی و حدود ۲۲۰ برنامه کارشناسی ارشد در دسترس است.

زبان اصلی آموزش در سطح کارشناسی سوئدی است، اما تعداد کمی از برنامه‌های کارشناسی زبان انگلیسی ارائه می‌شود. بسیاری از برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی وجود دارد، از جمله برنامه‌های اقتصادی، مالی و حقوق بین الملل انسانی.

۳. دانشگاه اوپسالا

رتبه جهانی: ۱۰۱

رتبه در سوئد: ۳

دانشگاه اوپسالا یک موسسه عمومی است که در سال ۱۴۷۷ تاسیس شده است. این دانشگاه عمدتا در اوپسالا سوئد، شهری در حدود ۴۵ مایلی شمال استکهلم واقع شده است. علاوه بر امکاناتی که در مناطق مختلف اوپسالا واقع شده است، این دانشگاه دارای محوطه دانشگاهی واقع در جزیره گاتلند سوئد است. برخی از برنامه‌هایی که فقط در محوطه دانشگاه گاتلند در دسترس هستند، طراحی بازی است. هزینه‌های تحصیلات مرتبط با پزشکی، علوم و فناوری بیشتر است. این دانشگاه مسکن را برای دانشجویان فراهم نمی کند.

این دانشگاه تحصیلاتی در زمینه علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی و دارویی و رشته‌های علوم و فناوری ارائه می‌دهد. زبان اصلی آموزش زبان سوئدی برای برنامه‌های کارشناسی است. اما تعدادی از برنامه‌های کارشناسی ارشد به سوئدی و انگلیسی در دسترس است. همه برنامه‌های کارشناسی ارشد بین‌المللی دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، از جمله برنامه‌هایی در علوم کامپیوتر، کارآفرینی و مطالعات صلح و مناقشه.

دانشگاه اوپسالا از گزینه‌های مطرح جهت مهاجرت به سوئد است.

رپورتاژ

 ۴. دانشگاه استکهلم

رتبه جهانی: ۱۱۴

رتبه در سوئد: ۴

دانشگاه استکهلم، واقع در استکهلم و اطراف آن، یک موسسه عمومی است که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است. پردیس فرسکاتی، درست در شمال مرکز شهر استکهلم در پارک ملی سلطنتی، محل اصلی دانشگاه سوئد است. این دانشگاه دارای امکاناتی است که در مرکز استکهلم و همچنین شهر علمی کیستا واقع شده است. دانشگاه استکهلم مسکن دانشجویی فراهم نمی کند، مگر برای برخی از دانشجویان بورسیه.

بسیاری از دپارتمان‌ها و مراکز دانشگاه مطالعات در زمینه علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی، ریاضیات و فیزیک، شیمی، زیست شناسی و علوم زمین و محیط را ارائه می‌دهند.

چندین برنامه کارشناسی و حدود ۷۵ برنامه کارشناسی ارشد کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برنامه‌های کارشناسی ارشد انگلیسی تدریس شده شامل برنامه‌هایی در بانکداری و امور مالی، مطالعات مدیریت و مطالعات خاورمیانه است.

رپورتاژ

۵. دانشگاه گوتنبرگ

رتبه جهانی: ۱۳۵

رتبه در سوئد: ۵

دانشگاه گوتنبرگ یک موسسه عمومی است که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد، اگرچه ریشه یکی از مدارس پیشین آن تا سال ۱۸۹۱ بر می گردد. این دانشگاه دارای امکاناتی است که در سراسر گوتنبرگ یکی از بزرگترین شهرهای کشور اسکاندیناوی واقع شده است.

زبان اصلی آموزش برنامه‌های کارشناسی سوئدی است، اگرچه تعدادی از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ ولی برنامه‌های کاملاً انگلیسی تدریس شده، عمدتا در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شوند.

از جمله رشته‌های تحصیلی که این دانشگاه ارائه می‌کند: علوم پایه، هنرهای زیبا، کاربردی و نمایشی علوم اجتماعی، تجارت ، اقتصاد و حقوق، آموزش و فناوری اطلاعات است. این دانشگاه با دانشگاه صنعتی چالمرز همکاری می‌کند. از جمله سه بخش دانشگاهی مشترک و توافق‌نامه‌ای که دانشجویان کارشناسی ارشد در یک دانشگاه قادر می‌سازد در دوره‌های دانشگاه دیگر ثبت‌نام کنند.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو eustudy.org سر بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه