۷ کتاب محبوب از دیدگاه خوانندگان که باید به لیست کتاب های خود اضافه کنید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
۷ کتاب محبوب از دیدگاه خوانندگان که باید به لیست کتاب های خود اضافه کنید

برای خرید کتاب پیشنهاد می‌کنیم که کتابی را انتخاب کنید که اغلب دوستداران کتاب آن را خوانده‌اند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای خرید یک کتاب معمولا به نویسنده آن، انتشارات، مترجم، موضوع، قیمت و دیگر گزینه‌ها توجه می‌کنیم، اما در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم که کتابی را انتخاب کنید که اغلب دوستداران کتاب آن را خوانده‌اند. مزیت این کار آن است که پیشنهادی که از سوی تعداد زیادی از افراد می‌شود، معمولا به سلیقه بسیاری نزدیک است. ما در ادامه به معرفی چند کتاب معروف از دیدگاه خوانندگان می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

۱. صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز، داستان جادویی و پر رمز و راز شش نسل از خانواده بوئندیا را در روستایی اعجاب انگیز با نام ماکاندو روایت می‌کند که اتفاقات و شخصیت‌ها در این کتاب بسیار واقعی و قابل لمس هستند و همه چیز در آن طبیعی به نظر می‌رسد. گابریل گارسیا مارکز محبوب‌ترین نویسنده ادبیات اسپانیایی است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ شده است. تم اصلی کتاب او تنهایی است و نحوه رویارویی افراد با این پدیده.

۲. خودت باش دختر

این کتاب نوشته ریچل هالیس است که خود زنی خود ساخته است. این زن با تحمل زورگویی پدر، پشت سر گذاشتن غم خودکشی برادر و مقابله با ترس از فروپاشیدن خانواده حالا زندگی شاد و پرشوری دارد و به همین دلیل هم می‌خواهد راز موفقیتش را در این کتاب با خوانندگان به اشتراک بگذارد.

او معتقد است ما روزانه به خود دروغ‌های زیادی می‌گوییم. این موضوع خیلی اوقات تقصیر خود ما نیست و این جامعه است که ما را وادار می‌کند تا این باورها را نسبت به خودمان داشته باشیم. البته هالیس رویکرد متفاوتی را نسبت به این موارد انتخاب می‌کند و واقعیت‌های زندگی خود را می‌پذیرد. خوانندگان با کمک این کتاب می‌توانند در گام اول دروغ‌هایی را که در ارتباط با خودشان باور کرده‌اند، بشناسند و سپس مسیر اصلی و درست زندگی را پیدا کنند و به نسخه بهتری از خود دست یابند. هالیس زبانی ساده و روان برای کتاب خود انتخاب کرده و گاهی آن را با چاشنی طنز نیز همراه می‌کند.

۳. دختری که رهایش کردی

رپورتاژ

کتاب دختری که رهایش کردی نوشته جوجو مویز، در ارتباط با یک نقاشی مربوط به دوران جنگ جهانی اول است که با این اثر زندگی دو نفر در دو کشور و دو سرنوشت به هم ربط پیدا می‌کند. جوجو مویز در رمان دختری که رهایش کردی  (The Girl You left Behind) به شیوه‌ای زیبا و نوآورانه داستان را در دو زمان با بازه متفاوت ۱۰۰ ساله بازگو می‌کند. با استفاده از دانلود کتاب صوتی دختری که رهایش کردی می‌توانید در صورت محدودیت برای خواندن کتاب از گوش دادن به زیبایی‌های موجود در این کتاب بهره‌مند شوید.

دو زنی که در داستان کتاب حضور دارند، دارای برخی ویژگی‌های مشابه هستند. یکی از آن‌ها با نام سوفی در زمان اشغال فرانسه از خانواده جدا شده و می‌خواهد از خانواده خود در برابر نازی‌ها محافظت کند. دیگری اما با نام لیو در لندن زندگی می‌کند. همسر لیو قبل از فوت به او یک تابلو نقاشی با تصویری از یک زن هدیه داده است که در جریان جنگ از فرانسه به انگلستان منتقل شده است. جسارت و شجاعت از جمله ارزش‌هایی است که در این کتاب از آن‌ها تقدیر می‌شود و هر دو برای رسیدن به اهدافشان نهایت تلاش خود را می‌کنند.

۴. انسان خردمند

کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری کتابی است که توسط باراک اوباما و بیل گیتس نیز برای خواندن به همگان توصیه شده است. نوح هراری در این کتاب تاریخ زندگانی انسان‌ها را از آغاز پیدایش تا به امروز و به شیوه‌ای جذاب و گیرا روایت می‌کند. این شیوه خاص روایت هراری موجب شده است تا کتاب او از دیگر کتاب‌های تاریخی مجزا باشد. به همین دلیل هم این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها از دیدگاه خوانندگان و یکی از پرفروش‌ترین آن‌ها در سراسر جهان است.

هراری در این کتاب به توضیح سه انقلابی که بشر پشت سر گذاشته است تا به زمان حال برسد، پرداخته است. او مختصات و ویژگی‌های هرکدام از این سه دوره را شرح می‌دهد و نگاهی متفاوت از دیگر کتاب‌های تاریخی و انسان شناختی به آن‌ها دارد. این کتاب در نهایت به پیش‌بینی آینده می‌پردازد و نشان می‌دهد که هوش مصنوعی زمانی به حدی پیشرفت می‌کند که انسان مغلوب ساخته خود می‌شود.

۵. هنر عشق ورزیدن

کتاب هنر عشق ورزیدن نوشته اریک فروم، یکی از آثار خارق‌العاده بین المللی است که به خوانندگان جهانی خود، راه و رسم دستیابی به یک زندگی ثمر بخش و غنی را با توسعه قابلیت‌های عشق ورزیدن می‌آموزد. اغلب مردم نمی‌توانند به‌معنای صحیح و واقعی دیگران را دوست داشته باشند. در این اثر به خواننده می‌آموزد که عشق از بلوغ کامل، دانش فردی و شجاعت تشکیل می‌شود. علاوه بر این عشق مانند هر هنر دیگری نیاز به ممارست و تمرکز دارد و باید در این راه بابصیرت و هوشمندانه عمل کرد. در واقع هر سطری از کتاب سرشار از عقل سلیم، شور و اشتیاق و در عین حال واقع گرایی است. این کتاب یکی از ارزشمندترین آثار اریک فروم است و با اینکه در قالب رمان نیست، اما یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها از دیدگاه خوانندگان جهانی است.

۶. شازده کوچولو

رپورتاژ

کتاب شازده کوچولو شاهکار آنتوان دوسنت اگزوپری است. این کتاب معروف در بسیاری از لیست‌های معرفی کتاب و کتاب‌های پرفروش دنیا قرار دارد. اگزوپری در این اثر با خلق فضایی تخیلی فلسفه خود از دوست داشتن، هستی و عشق را بیان می‌کند.

شازده کوچولو در این رمان پسری تنها است که در سیاره‌ای دور دست زندگی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به زمین سفر کند. شازده کوچولو در این مسیر با خلبانی آشنا می‌شود که از این خلبان در ارتباط با انسان‌ها و کارهای آن‌ها سوال می‌کند. این سوالات هرکدام تلنگری هستند برای انسان امروزی. برای مطالعه جملات زیبا از این کتاب اینجا کلیک کنید.

۷. مردی به نام اوه

مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن پرفروش‌ترین کتاب سال سوئد و رتبه یک نیویورک تایمز شناخته شده است و از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون در سال ۲۰۱۶ نیز به شمار می‌رود. این کتاب با این همه افتخارات روایت مردی است  که میانسال که به‌تازگی همسر خود را از دست داده است و تنها زندگی می‌کند. اوه منزوی و بداخلاق است و به‌راحتی نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. این کتاب در واقع به روابط انسانی حاکم در دنیای معاصر می‌پردازد و وجود شخصیتی ایرانی به نام پروانه در داستان جذابیت آن را برای مخاطبان ایرانی بیشتر کرده است. این شخصیت بسیار خون‌گرم و کنجکاو بوده و با سرسختی هرچه بیشتر با اوه ارتباط برقرار می‌کند. فیلمی نیز در ارتباط با این داستان با همین نام ساخته شده است.

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه