چه زمانی از سال به برلین سفر کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
چه زمانی از سال به برلین سفر کنیم؟

برلین در تمامی ایام سال دیدنی است؛ ازاین‌رو، در این مقاله قصد داریم تا بهترین زمان سفر به برلین در تمامی روزهای سال را مورد بررسی قرار دهیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برلین، پایتخت باشکوه یکی از سردمداران قدرت و صنعت جهان، کشور آلمان است و سفر به آن، یکی از اولین مقاصد نوشته شده در لیست هر گردشگر و فرد علاقه‌مند به جهانگردی است. برلین، مهم‌ترین شهر تاریخی آلمان و بزرگ‌ترین شهر آن است. دیدن برلین و جاذبه‌هایش، شهری که همچون سیمرغی از خاکستر برخواسته، خود را حتی باشکوه‌تر از گذشته مجددا بازپروری کرد، تنها برخی دلایلی هستند که هر کسی را مجاب می‌کند تا با خرید بلیط هواپیما برلین به این شهر زیبا و خوش آب و هوا سفر کند.

برلین در تمامی ایام سال دیدنی است، اما در برخی از فصول، سفر نکردن به برلین، اشتباه است! به همین دلیل، امروز قصد داریم در این مقاله، بهترین زمان سفر به برلین در تمامی روزهای سال را مورد بررسی قرار دهیم.

بهار و تابستان، بهترین فصل‌ها برای خرید بلیط هواپیما برلین

از لحاظ آب و هوایی، از میان انتخاب‌های چهارگانه فصلی، بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای خرید بلیط هواپیما برلین هستند. در واقع از میان ماه‌های اردیبهشت تا اوائل مهر که برابرند با ماه‌های میانی می تا سپتامبر، بهترین زمان برای سفر به برلین و گشت و گذاری جانانه در این شهر هستند. در این روزهای سال، برلین با میانگین آب و هوای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، در معتدل‌ترین زمان خود به سر می‌برد. معمولا در این وقت از سال، میزهای رستوران‌های برلین در خارج از محوطه رستوران برپا شده‌اند و این روزها، چه چیزی بهتر از خوردن وعده‌های غذایی خوشمزه در محیط سرباز بیرون در کنار دوستان با خیالی راحت از رعایت شیوه نامه‌های ایمنی در برابر کرونا است؟ تا زمانی که در این روزها آفتاب در آسمان برلین خودنمایی می‌کند، می‌توان چهره واقعی برلین را در پارک طبیعت زودگلنده برلین (Natur-Park Sudgelande)، تیرگارتن (Tiergarten)، باغ‌ جانورشناسی برلین (Zoologischer Garten Berlin)، جنگل گرون والد برلین (Grunewald Forest) و در حاشیه رود شپری (River Spree) مشاهده کرد.

رپورتاژ

با اینکه آب و هوای برلین به تبعیت از اقلیم ناپایدار اروپایی، ممکن است لحظه‌ای آفتابی و لحظه‌ای دیگر بارانی و سرد باشد، اما با این حال، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما برلین از مرجع معتبر و مطمئنی همچون فلای تودی، از اواسط بهار تا اوائل پاییز است. هر چند که از اواسط مهر تا اوایل دی که برابر با ماه‌های میانی اکتبر تا دسامبر هستند، هنوز هم می‌توان به برلین سفر کرد و از فضای نیمه پاییزی این شهر لذت برد.

راستی! در سفر به برلین در تابستان امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما در فستیوال‌هایی همچون جشن جاز برلین (Jazzfest Berlin)، فستیوال نور و هفته مد شرکت کنید.

ارزانترین زمان سال برای خرید بلیط هواپیما برلین

و اما برای خرید بلیط ارزان هواپیما برلین می‌توانید فصل زمستان و اوائل بهار را برای زمان سفر خود انتخاب کنید. در این وقت از سال، برلین آب و هوای سرد و مرطوبی دارد و سفر در آن زمان با اینکه جذابیت‌های خاص خودش را دارد، اما بیشتر مطلوب نظر مسافرانی است که قصد سفری ارزان به برلین را دارند.

برلین از اوائل دی ماه تا روزهای پایانی فروردین (از ژانویه تا آوریل)، افت دمایی متغیر بین ۱۰ تا ۱- درجه سانتی‌گراد و حتی کمتر را تجربه می‌کند و همین باعث ایجاد سرمایی مرطوب در سراسر این شهر است. اما این سردی آب و هوا، مزایای خاص خودش را هم دارد. قیمت بلیط هواپیما برلین در این زمان ها مخصوصا در وب‌سایت‌های معتبری همچون فلای تودی ارزان‌تر است، رزرو هتل آسان‌تر و صد البته ارزان‌تر است، حراجی‌های آخر فصل و کریسمس برقرار است و امکان حضور در فستیوال‌هایی همچون سیلوستر در برلین (Silvester in Berlin) و فستیوال مئارز موزیک (MaerzMusik Festival) نیز وجود دارد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه