برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در ۵ استان منتخب

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۹
برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در ۵ استان منتخب

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در پنج استان منتخب خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده و استقبال ادارات کل استانی برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰، از موافقت شورای سیاستگذاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری برای برگزاری مراسم در پنج استان منتخب خبر داد. وی در این رابطه افزود:

بنا بر این تصمیم، استان اردبیل در روز ششم مهر، استان‌های کردستان و کرمانشاه به‌صورت مشترک در منطقه اورامانات (هورامان) در هشتم مهر، استان کرمان در دهم مهر و استان فارس در یازدهم مهرماه امسال میزبان مهم‌ترین رویداد صنعت گردشگری کشور هستند.

تیموری رویکرد سال‌های اخیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در راستای معرفی مناطق کمتر شناخته‌شده یا جلب توجه مقامات محلی و مردم برای اهمیت دادن به مقوله گردشگری به‌واسطه رویدادهای جهانی دانست و گفت:

در همین راستا انتخاب استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در چارچوب سیاست تعریف مسیر جدید گردشگری در شمال غرب کشور بوده است که امسال با ثبت جهانی منطقه اورامانات/هوارامان در فهرست یونسکو، برگزاری این رویداد ملی به‌طور حتم در توسعه و رونق گردشگری این منطقه تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت. استان‌های کرمان و فارس نیز در امتداد مسیر سنتی و تاریخی گردشگری کشور واقع شده‌اند و جا دارد به موازات تعریف مسیرهای جدید گردشگری همچنان در محل توجه بیش از پیش قرار گیرند.

معاون گردشگری انتخاب این پنج استان را در چهارچوب توجه به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، «گردشگری ابزاری برای رشد فراگیر» توصیف کرد و اذعان داشت:

در برگزاری مراسم از مدیران‌ کل استانی خواسته شده است تا از ظرفیت همه بخش‌ها اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و جوامع محلی میزبان بهره کامل ببرند.

از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری که از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، روز جهانی گردشگری را در ۲۷ سپتامبر گرامی می دارد. سال گذشته، شیوع ویروس کرونا در جهان برگزاری مراسم این روز را تحت‌تاثیر قرار داد و اکثر کشورها این گرامی‌داشت را به‌صورت مجازی برگزار کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه