ممنوعیت ورود به سواحل کیش

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷
ممنوعیت ورود به سواحل کیش

دادستان عمومی و انقلاب کیش ممنوعیت ورود به سواحل این جزیره را به‌منظور کاهش زنجیره ابتلای همه‌گیری ویروس کرونا ابلاغ کرد.

محمد عباسی، دادستان عمومی و انقلاب کیش در نامه‌ای به سرهنگ علی‌اصغر جمالی، فرمانده انتظامی ویژه این جزیره، به‌منظور کاهش زنجیره ابتلا و همه‌گیری ویروس کرونا، ممنوعیت ورود به جزیره کیش را ابلاغ کرد. در این نامه که روز سه‌شنبه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است:

نظر به وضعیت حاد حاکم بر جزیره کیش که به‌لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب افزایش تعداد مبتلایان بیماری منحوس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری و از سویی باعث فشار مضاعف بر کادر درمان شده است، لذا دستور فرمایید تمامی نیروها با تمامی ظرفیت و توان بر رعایت و اجرای مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت کیش نظارت کرده و با متخلفان برخورد لازم صورت بگیرد.

ضمنا به‌منظور جلوگیری از امکان تجمع افراد نسبت به انسداد و بستن سواحل شلوغ و پر تردد از جمله سیمرغ، نیلوفر، کیبل اسکی، اسکله تفریحی، کلبه هور و کشتی یونانی با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برای مدت دو هفته اقدامات لازم ممانعت ورود افراد به این سواحل انجام و نتیجه اقدامات گزارش شود.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۵/۲۳، ساعت ۱۱:۳۲

در همین راستا روز شنبه ۲۳ مرداد ماه محمد زنگانه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش اعلام کرد که بر اساس طرح ۱۵ روزه ممنوعیت توقف و ورود به سواحل و پارک‌ها، جابه‌جایی مسافر در سواحل به‌طور مطلق ممنوع است. وی در این رابطه تصریح داشت:

۱۶ تیم از نیروهای‌ پلیس در راستای اجرای مصوبات شورای سلامت و دستور دادستان با هدف کاهش تجمعات در سواحل کیش برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره شیوع ویروس جدید کرونا بر روند اجرای این طرح نظارت دارند.

زنگانه با اشاره به حفظ سلامت مردم و کاهش گسترش ویروس جدید به‌عنوان هدف اصلی از اجرای طرح‌های محدودیت تردد شبانه و توقف و ورود افراد به سواحل، تصریح کرد:

مطالبه حداکثری مردم در خصوص برخورد با رانندگان متخلف و مدیریت تردد گروهی موتورهای شارژی در سواحل و سطح شهر، تجمع مسافران در سواحل و عدم توجه به مصوبات شورای سلامت و طرح‌های ابلاغی موضوع برخورد با متخلفان به‌صورت جدی در دستور کار متوالیان امر قرار دارد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت، در روزهای اخیر متلاطم‌ترین وضعیت خود را به‌لحاظ شیوع ویروس کرونا سپری می‌کند. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۸ مردادماه سال جاری، ۷,۲۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره شناسایی شده است که ابتلای ۷۲ نفر آنان در روز گذشته تایید شد. در حال حاضر ۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که از این میان، چهار تن در روز گذشته بستری شده‌اند.

محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در این جزیره، شامل منع تردد شناورهای مسافربری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی‌شاپ‌ها به‌مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره بوده که اجرای آن از روز یکشنبه آغاز شده است. همچنین مطابق آیین‌نامه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص مناطق قرمز، تمامی ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف مکلف به اجرای دورکاری ۷۰ درصد از نیروهای خود هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه