حداقل ۱۰ روز اقامت؛ شرط جدید ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
حداقل ۱۰ روز اقامت؛ شرط جدید ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران ایرانی

سفیر ارمنستان در ایران شرط ارائه واکسن کرونا به گردشگران خارجی را اقامت حداقل ۱۰ روزه آن‌ها در این کشور عنوان کرد.

طبق اعلام آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران از پانزدهم ژوئیه (۲۴ تیر) تزریق واکسن برای آن گروه از گردشگران انجام می‌شود که بیش از ۱۰ روز در ارمنستان اقامت داشته‌اند. سفیر ارمنستان در ایران در این رابطه چنین گفت:

بیست‌وسوم آوریل، خانم آناهید آوانسیان، وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان مجوز واکسیناسیون رایگان و داوطلبانه شهروندان خارجی مقیم ارمنستان را صادر کرد. درخواست‌های متعدد دریافت واکسن از سوی کارکنان برخی نمایندگی‌های سیاسی خارجی و سازمان‌های بین‌المللی و افراد خارجی که به‌دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، پایه و اساس صدور این دستور بوده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، اکثریت قاطع افراد واکسینه شده نیز شهروندان جمهوری ارمنستان و افرادی هستند که در ارمنستان اقامت دائم دارند. برخی شهروندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون بهره‌مند شده‌اند که شهروندان کشورهای مختلف از جمله شهروندان ایرانی نیز از این خدمات استفاده کرده‌اند. تومانیان در ادامه افزود:

اکثریت قاطع افراد واکسینه شده نیز شهروندان جمهوری ارمنستان و افرادی هستند که در ارمنستان اقامت دائم دارند. برخی شهروندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون بهره‌مند شده‌اند که شهروندان کشورهای مختلف از جمله شهروندان ایرانی نیز از این خدمات استفاده کرده‌اند.

گفتنی است از ماه مارس سال‌جاری واکسیناسیون شهروندان در ارمنستان در حال انجام است و واکسیناسیون با سه نوع واکسن اسپوتنیک‌وی، آسترازنکا و سینوواک به‌صورت رایگان و داوطلبانه صورت می‌گیرد. هیچ محدودیت سنی نیز برای کاربرد واکسن‌های اشاره شده وجود ندارد. 

در این راستا، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگویی درباره افزایش ترددهای مسافری میان ایران و ارمنستان اظهار کرده بود:

از یک ماه قبل امکان تردد مسافری در مرز زمینی ایران با ارمنستان که از اواخر سال ۹۸ به‌دلیل کرونا متوقف شده بود، بار دیگر باز شده است؛ از یک ماه قبل روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر تردد می‌کردند که به‌دلیل افزایش تقاضای زدن واکسن کرونا در ارمنستان، به روزی ۳۹۰ تا ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

مسافرانی که برای زدن واکسن به ارمنستان می‌روند، باید فاصله چهار تا پنج ساعت بین مرز نوردوز تا ایروان را طی کرده و دو تا سه روز نیز باید بعد از زدن واکسن در پایتخت ارمنستان بمانند.

عکس کاور: اعتماد آنلاین

مطالب مرتبط:

منبع انتخاب

دیدگاه