ثبت جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۴
ثبت جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری ایران

بنا بر اعلام شهردار بافق، جشنواره تابستانه شهر بافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور به ثبت رسید.

سید علی نوروززاده، شهردار بافق با اشاره به تعریف ۶۲ رویداد در تقویم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ثبت جشنواره تابستانه شهر بافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

گردشگران با این روند به‌دنبال جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویدادهای شاخص، به شهرهای هدف در کشور سفر می‌کنند.

نوروززاده با برشمردن معرفی و اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص رویدادهای گردشگری کشور به‌عنوان مهمترین هدف تدوین فهرست رویدادهای شاخص گردشگری، تصریح کرد:

از هر استان، دو رویداد در فهرست رویدادهای شاخص انتخاب شده است که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو دو رویداد برگزیده استان یزد در نظرگرفته شده و در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.

شهردار بافق ضمن اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره تابستانه در این شهر، زمان برگزاری این جشنواره تابستانی را سالانه از ۶ تا ۱۲ شهریورماه عنوان کرد. وی با تاکید بر افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نوجوانان به‌عنوان اهداف برگزاری جشنواره تابستانی بافق، اظهار داشت:

اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروهای فعال، سمپوزیوم ساخت مجسمه‌های شنی، مسابقات ورزشی خانوادگی، مسابقات هنری، غذاهای سنتی و محصولات بومی و همچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه‌هایی است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارائه می‌شود.

شایان ذکر است که شهرستان بافق در استان یزد با ۴۶ هزار نفر جمعیت، یکی از مناطق گرمسیر ایران و از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌‌شود. از جمله‌ جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به مسجد جامع بافق، قلعه باقرآباد، تلماسه‌های صادق آباد، کمپ کارال و شن و شادن و همچنین میدان خان اشاره کرد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه