بازگشایی برج ایفل به روی گردشگران بعد از تعطیلی ۹ ماهه

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بازگشایی برج ایفل به روی گردشگران بعد از تعطیلی ۹ ماهه

سرانجام پس از ۹ ماه تعطیلی اجباری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، برج ایفل به‌روی عموم بازگشایی شد.

به‌دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و توقف موقت صنعت گردشگری، حدودا یک سال می‌شود که شاهد تعطیلی جاهای دیدنی مهم در سراسر جهان هستیم. برج ایفل یکی از همین اماکن عمومی و به‌شدت محبوب است که ۹ ماه پیش در پی دنیاگیری کووید ۱۹، تعطیلی اجباری را تجربه کرد.

حالا و در جریان آخرین اخبار گردشگری، به‌دنبال آغاز فرآیند واکسیناسیون کرونا و بازگشت آهسته دنیا به زندگی ماقبل کرونا، شاهد بازگشایی اماکن عمومی و محبوب هستیم. روز جمعه ۱۶ ژوئیه (۲۶ تیر)، برج ایفل پس از ۹ ماه تعطیلی اجباری ناشی از کرونا، دوباره به‌روی عموم گردشگران بازگشایی شد. علاقه‌مندان بازدید از برج ایفل جهت ورود به این بنای تاریخی و بسیار محبوب، باید این مدارک را با خود همراه داشته باشند:

  • تاییدیه واکسیناسیون کووید ۱۹
  • پاسخ منفی تست ابتلا به کرونا - تاییدیه مبنی بر موفقیت‌‌آمیز بودن روال درمان (درصورتی که فرد اخیرا به کرونا مبتلا شده بوده است)

برح ایفل

تصویر از آسوشیتد پرس

استفاده از ماسک از دیگر ملزومات ورود به برج ایفل است. افراد چه واکسن زده باشند چه نزده باشند، در زمان ورود به ایفل حتما باید دهان و بینی خود را با ماسک پوشانده باشند. در حال حاضر، برج ایفل روزانه ۲۵ هزار گردشگر را می‌پذیرد. چیزی حدودا نصف تعداد گردشگرانی که در دوران ماقبل کرونا، هر روز از ایفل بازدید می‌کردند.

برج ایفل در ماه اکتبر سال گذشته در جریان همه‌گیری کرونا در فرانسه، تعطیلی اجباری را تجربه کرد و به‌منظور نوسازی در تعدادی از بخش‌ها، تعطیلی ایفل طولانی‌تر هم شد. پاتریک برانکو ریو، گرداننده‌ برج ایفل طی گفت‌وگو با آسوشیتد پرس، پیرامون بازگشایی مجدد این بنای محبوب چنین گفت:

طی این مدت ما کار کردیم و کار کردیم و کار کردیم تا به‌چنین روزی، [بازگشایی مجدد ایفل] برسیم. وقتی اولین گردشگر را دیدم، خیلی خیلی خوشحال و احساسی شده بودم.

در روزهای آغازین هفته‌ گذشته، رئیس‌جمهوری فرانسه یعنی امانوئل مکرون اعلام کرد که برای جلوگیری از احتمال ایجاد موج چهارم همه‌گیری کرونا، سیاست‌هایی جدید در این کشور دنبال خواهد شد؛ مواردی از جمله محدودیت رستوران‌ها و اماکن تفریحی درکنار پیگیری شدید واکسینه شدن کادر درمان. مرزهای کشور فرانسه در تابستان امسال به‌روی تعداد بالایی از توریست‌های بین‌المللی باز شد؛ اما این بازگشایی بسیار به‌کشور مبدا مسافران عازم به فرانسه وابسته است.

 

مطالب مرتبط:

منبع TravelPulse

دیدگاه