افتتاح عمیق‌ترین استخر غواصی جهان در دبی

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
افتتاح عمیق‌ترین استخر غواصی جهان در دبی

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان با ۶۰ متر عمق و گنجایش ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین در دبی، محبوب‌ترین مقصد گردشگری امارات متحده عربی، افتتاح شد.

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان به‌تازگی در دبی افتتاح شده است؛ استخری که یک تجربه ماجراجویانه آبی جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد. علاقه‌مندان به غواصی اسکوبا و شیرجه آزاد در هر سطحی می‌توانند برای آموزش یا تمرین به این استخر جدید بروند.

مجموعه «دیپ دایو دبی» (Deep Dive Dubai) که به‌تازگی افتتاح شده، در حال حاضر، عنوان بزرگ‌ترین جاذبه زیرآبی جهان را به خود اختصاص داده است. این مکان که عمیق‌ترین استخر شنای ساخته شده توسط بشر برای غواصی روی کره زمین است، در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ (۶ تیر ۱۴۰۰) در رکورهای جهانی گینس نیز به ثبت رسید. افتتاح این استخر به رکوردداری یک‌ساله استخر عمیق لهستان پایان داد؛ استخری با ۴۵ متر عمق که تقریبا نصف استخر دبی بود. با افتتاح استخر «دیپ دایو دبی»، این شهر، علاوه بر بلندترین آسمان‌خراش و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان، عمیق‌ترین استخر را نیز در خود جای داده است.

نمای بیرونی عمیقترین استخر غواصی در دبی

منبع عکس: gue.com

استخر شنای حیرت‌انگیز دبی با عمق رکوردشکنانه ۶۰ متر، حدود ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند؛ مقدار آبی معادل ۶ استخر شنای المپیک. این استخر حداقل چهار برابر بزرگ‌تر از هر استخر غواصی در جهان است و دمای میلیون‌ها لیتر آب آن، دمایی معادل ۳۰ درجه سانتی‌گراد دارد. این استخر همچنین دارای یک «شهر غرق شده» است؛ یک شگفتی دیگر که به‌شکل یک خیابان شهری متروکه طراحی شده است و شامل یک آپارتمان، گاراژ و گذرگاه طاق‌دار در میان دیگر سورپرایزها می‌شود.

کشور امارات متحده عربی که در زمینه غواصی برای پیدا کردن مروارید، پیشینه‌ای طولانی دارد، استخر «دیپ دایو دبی» را در زمینی به مساحت ۱,۴۸۷ متر مربع ساخته است. این مجموعه به‌شکل یک صدف غول‌پیکر طراحی شده است و علاوه بر استخر، شامل یک فروشگاه غواصی، گیفت شاپ و یک رستوران با ۸۰ صندلی به‌علاوه فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادها، جلسه‌های رسمی و کنفرانس‌ها می‌شود که قرار است در سال ۲۰۲۱ افتتاح شوند. رستوران این مجموعه در طبقات زیرین قرار دارد و دارای یک چشم‌انداز بی‌نظیر از زیر آب است؛ به این ترتیب، مهمانان می‌توانند در حین غذا خوردن، از تماشای فعالیت غواصان در استخر لذت ببرند.

منبع عکس اول: timeoutdubai.com. منبع عکس دوم تا ششم: gue.com. منبع عکس هفتم و هشتم: deepdivedubai.com

غواصان در هر سطحی برای کاوش در ویرانه‌های شهر غرق شده در زیر آب، غواصی اسکوبا و شرکت در کلاس‌های شیرجه آزاد، کارگاه‌ها و ملاقات با غواصان باتجربه دعوت هستند و می‌توانند در یک محیط امن و کنترل‌شده از یک موقعیت منحصر‌به‌فرد ماجراجویانه واقع در زیر آب لذت ببرند. دوره‌های آموزشی و تجربی مجموعه «دیپ دایو دبی» به سه دسته کشف (Discovery)، غواصی (Dive) و توسعه (Develop) تقسیم می‌شوند؛ بنابراین همه از مبتدیان گرفته تا غواصان فصلی می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

از امکانات بی‌نظیر مجموعه «دیپ دایو دبی» می‌توان به سیستم‌های تصفیه آب مدرن و درجه یک اشاره کرد. جالب است بدانید که آب این استخر، هر ۶ ساعت یک‌بار از طریق گردش در سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی تصفیه می‌شود؛ یک فناوری پیشرفته فیلتراسیون به‌همراه تصفیه آب از طریق اشعه ماورای بنفش که توسط سازمان ناسا توسعه یافته است.

زندگی در شهر غرق شده در عمیق‌ترین استخر غواصی جهان

از جمله ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد استخر غواصی عظیم «دیپ دایو دبی»، می‌توان به دو زیستگاه زیر آبی دارای محفظه‌های خشک در عمق ۶ و ۲۱ متری، یک سیستم صوتی و روشنایی پیشرفته برای ایجاد فضایی مفرح، ۱۶۴ چراغ در سراسر استخر و ۵۶ دوربین زیر آب اشاره کرد که قادر به فیلمبرداری و ثبت فعالیت‌های زیرآبی در هر زاویه‌ای هستند.

تیم تامین‌کننده مجموعه «دیپ دایو دبی»، امکان اجاره تجهیزات پیشرفته غواصی از برندهای مشهوری چون «هالکیون» (Halcyon)، «اسکوبا پرو» (Scubapro) و «فرث المنت» (Fourth Element) را در اختیار شرکت‌کنندگان در تمام دوره‌های آموزشی و تجربی قرار می‌دهند. به افرادی که گزینه غواصی‌های دیسکاوری (Discovery Dives) را انتخاب می‌کنند، به‌صورت رایگان، عکس‌ها و ویدئوهای زیرآبی دوربین‌ها داده می‌شود؛ البته بازدیدکنندگان می‌توانند با اجاره تجهیزات، خود به عکاسی و فیلمبرداری زیر آب بپردازند و تجربه‌ای جدید را ثبت کنند.

تجربه‌ای باورنکردنی در عمیق‌ترین استخر غواصی دنیا

«جرد یوبلانسکی» (Jarrod Jablonski)، مدیر عامل مجموعه «دیپ دایو دبی» و دارای رکورد جهانی غواصی در غار می‌گوید:

طراحی مجموعه «دیپ دایو دبی»، تجربه‌ای واقعا متمایز را به همه ارائه می‌دهد و تیم ما متعهد است که هر بار، خاطره‌ای به‌یادماندنی را با خدمات برجسته برای همه فراهم کند.

برای کسانی که به‌دنبال یک تجربه منحصربه‌فرد هستند، «دیپ دایو دبی»، یک محیط استثنایی، امن و کنترل شده است که فضایی برای یادگیری همه چیز در مورد غواصی را فراهم می‌کند. برای اعضای باتجربه جوامع آزاد و غواصی، این یک امکان و تجربه جدید است که مانند آن را در هیچ جای جهان نمی‌توان یافت.

مجموعه «دیپ دایو دبی» در حال حاضر فقط برای افرادی قابل استفاده است که دعوتنامه دارند؛ اما این مرکز قرار است که به‌زودی و تا اواخر ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (اوایل مرداد ۱۴۰۰) برای رزروهای عمومی باز شود. این مکان، ظرفیت برگزاری رویدادها با گزینه پذیرایی در محل برای حداکثر ۱۰۰ نفر را دارد؛ بنابراین مجموعه «دیپ دایو دبی»، مکانی فوق‌العاده برای برگزاری انواع رویدادها از مهمانی‌های تولد و عروسی گرفته تا نمایش فیلم و مراسم رونمایی از محصولات به شمار می‌آید. ورودی مجموعه «دیپ دایو دبی»، عمیق‌ترین استخر دنیا، ۸۰۰ درهم معادل ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است. 

تماشای عمیق‌ترین استخر غواصی جهان در دبی

  • وب‌سایت: deepdivedubai.com
  • تلفن: ۴۴۴ ۵۰۱۹ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Deep Dive Dubai, Nad El Sheba 1, Dubai, UAE (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس کاور: deeperblue.com

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه