تعطیلی ۱۵ ماهه تاج محل به علت شیوع کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
تعطیلی ۱۵ ماهه تاج محل به علت شیوع کرونا

گسترش شیوع ویروس کرونا در هند، تاج محل را که برترین مقصد گردشگری هند محسوب می‌شود، به تعطیلی کشانده است.

شیوع ویروس کرونا در هند، پرطرفدارترین جاذبه گردشگری این کشور را نیز از حضور بازدیدکنندگان محروم ساخته است. تاج محل که یکی از جاهای دیدنی هند و عجایب هفت‌گانه محسوب می‌شود، اکنون خالی از گروه‌های بزرگ گردشگری است و این موضوع، گردانندگان تورهای گردشگری را نیز با مشکل مواجه می‌کند. این موضوع در حالی است که در روزهای گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است و روند تعدیل محدودیت‌ها و قرنطینه نیز آغاز شده است. 

«کریشا راتور»، یکی از راهنمایان محلی تور در این رابطه می‌گوید:

هر روز صبح به امید اینکه بتوانم دست‌کم فضای پیرامون «تاج محل» را به بازدیدکنندگان نشان دهم، به این مکان آمده‌ام؛ اما هربار ناامید شده‌ام.

کریشا راتور که پس از پدر و پدربزرگش حرفه خانوادگی را پیش گرفته، اکنون که گردشگری هند بر اثر کرونا با خسارت مواجه شده است به حرفه دیگری می‌اندیشد. پدر «کریشا» که مدیر یک انجمن تجاری است، معتقد است که بازگشت به شرایط عادی گردشگری در هند، حتی در صورت لغو قرنطینه نیز دست‌کم دو سال زمان می‌برد.

آینده بسیاری از راهنمایان تور در «آگرا»، شهری که «تاج محل» در آن واقع شده است، اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با توجه به شرایط فعلی گردشگری، نسبت به آینده احساس نگرانی می‌کنند. تعطیلی «تاج محل» برای مالکان کسب و کارهای کوچک‌تر همچون فروشگاه‌های صنایع دستی نیز خسارت‌های بسیاری به بار آورده است؛ تا جایی که بنا بر بررسی کنفدراسیون صنعت هند در سال ۲۰۲۰، خسارت ۶۵٫۵۷ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری هند و تمام کسب و کارهای وابسته به آن پیش‌بینی شده است.
شایان ذکر است که «تاج محل»، بنایی سفیدرنگ  و متعلق به قرن هفده میلادی است که در شرایط عادی، سالانه بین هفت تا هشت میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. در سال ۲۰۱۹ دست‌کم ۷۳۷ هزار گردشگر خارجی از این بنا بازدید کردند؛‌ اما در ۱۵ ماه اخیر، جز در بازه زمانی کوتاهی، این مقصد گردشگری مهم هند تعطیل بوده است و سبب بیکاری ۲۵۰۰ راهنمای تور را پدید آورده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه