تسهیل شرایط ورود به ایران برای گردشگران واکسینه شده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
تسهیل شرایط ورود به ایران برای گردشگران واکسینه شده

سفارت ایران در انگلیس از تسهیل مقررات ورود به ایران برای مسافران اروپایی واکسینه شده‌ خبر داد. مسافرانی که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، از ارائه پاسخ منفی PCR معاف خواهند بود. 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار بیانیه با تاکید بر اینکه مسافران ورودی از کشورهای اروپایی ملزم به ارائه پاسخ منفی تست PCR با مدت اعتبار ۹۶ ساعت هستند، افرادی را که ۱۵ روز از دریافت دومین دوز واکسن آن‌ها گذشته باشد از این قانون معاف دانست و افزود:

برای افرادی که به‌صورت کامل واکسینه شده‌اند، با ارائه کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست. افرادی که واکسن نزده‌اند یا دوز اول را زده‌اند لازم است در بدو ورود تست پی‌سی‌آر مجدد از آن‌ها به عمل آید و تا زمان روشن شدن پاسخ در منزل در قرنطینه باشند.

تصمیم ایران در حالی اتخاد شده است که فعالان گردشگری اعتراض‌هایی را مبنی الزام ارائه پاسخ منفی تست کرونا نسبت به دولت‌های اروپایی روا داشته‌اند؛ چراکه هزینه‌های نسبتاً سنگین تست‌های کرونا، سفر خانواده‌ها را با مشکلات جدی مواجه می‌سازد.

از ۱۷ مه ۲۰۲۱ و پس از تسهیل محدودیت‌های سفر در گشور انگلستان، کشورهای خارجی برای مسافران این کشور به سه رنگ سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند. مسافرانی که از مبدا کشورهای زرد و قرمز زه بریتانیا سفر می‌کنند، ملزم به گذراندن یک دوره قرنطینه ۱۰ روزه هستند. این قرنطینه برای مسافرانی که از مبدا کشورهای قرمز به انگلیس وارد شده‌اند، در هتل‌های مدنظر دولت و با هزینه‌های گزاف انجام خواهد شد. از سوی دیگر مسافرانی که از مبدا کشورهای سبز به انگلیس سفر می‌کنند، نیازی به قرنطینه اجباری نخواهند داشت.

همچنین مسافران انگلیس فارغ از اینکه واکسینه باشند یا خیر، باید پیش از سفر گواهی PCR منفی خود را ارائه دهند و هنچنین برای روزهای دوم و هشتم سفر خود نیز نوبت آزمایش PCR را خریداری کرده‌ باشند.

با این تفاصیل، لندن قصد دارد که طرح حذف الزام ارائه پاسخ منفی تست کرونا را برای مسافران واکسینه‌شده بررسی کند. این طرح در سایر کشورهای اروپایی نیز به‌صورت موازی در حال بررسی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه