بازگشایی بخش زیرین «کولوسئوم» به روی بازدیدکنندگان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بازگشایی بخش زیرین «کولوسئوم» به روی بازدیدکنندگان

با پایان عملیات مرمت در بخش زیرینی کلوسئوم، امکان بازدید از دالان‌ها و اتاقک‌های تاریخی‌ آن برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

سرانجام با اتمام پروژه مرمت و بازسازی، اکنون بازدیدکنندگان از «کولوسئوم» در «رُم» می‌توانند از بخش‌های زیرین این بنای تاریخی یعنی راهروها و اتاقک‌هایی بازدید کنند که که زمانی محل آماده شدن گلادیاتورها و حیوانات وحشی برای مبارزه بوده است.

این در حالی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ زمینه بازدید گردشگران از بخش کوچکی از معماری زیرین کولوسئوم فراهم شد و اکنون، امکان قدم‌زدن علاقه‌مندان در راهروهای تاریخی آن نیز فراهم شده است.

مرمت بخش زیرین «کولوسئوم» که دومین بخش از پروژه سه‌مرحله‌ای مرمت این بنا محسوب می‌شد، از هشت سال پیش با همکاری بیش از ۸۰ باستان‌شناس، معمار و مهندس آغاز شده بود. نخستین مرحله این پروژه نیز به پاک‌سازی نمای بنا اختصاص داشت و مرحله پایانی مرمت که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود، موارد مختلفی همچون بازسازی و توسعه سیستم روشنایی را در بر خواهد گرفت.

کارشناسان همچنین در خصوص پایان مرمت میدان نبرد این اثر تاریخی تا سال ۲۰۲۳ ابراز امیدواری کرده‌اند. برای ساخت این میدان از فناوری‌های مدرن بهره‌ خواهند برد که این قابلیت را خواهد داشت تا به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک‌های زیرین فراهم کند؛ چراکه این طبقه جدید از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه