شرایط استثنایی دولت آمریکا برای اقامت ایرانیان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
شرایط استثنایی دولت آمریکا برای اقامت ایرانیان

روش‌های مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت آمریکا بسیار متنوع است و انواع ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و... برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آمریکا کشور فرصت‌هاست. همیشه از دیرباز تاکنون درصد افرادی که تمایل به مهاجرت و کسب اقامت آمریکا دارند بسیار زیاد است و روش‌های مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت آمریکا بسیار متنوع است و انواع ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و... برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. ما در این مطلب شما را با انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا و شرایط ویژه دولت آمریکا برای اقامت ایرانیان آشنا خواهیم کرد. همان‌طورکه می‌دانید در زمان ریاست جمهوری ترامپ، ورود ایرانیان به کشور آمریکا بسیار محدود شده بود و متقاضیان حتی از طریق ثبت‌نام لاتاری هم نمی‌توانستند وارد آمریکا بشوند. اما پس از اینکه جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برگزیده شد، شرایط ویژه‌ای را دولت آمریکا برای اقامت ایرانیان در نظر گرفت و هم‌اکنون ایرانیان می‌توانند تقریبا از همه روش‌های مهاجرتی به کشور آمریکا مهاجرت کرده و اقامت کسب کنند در ادامه به معرفی انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان می‌پردازیم:

اقامت آمریکا از طریق تحصیل

یکی از سرمایه‌گذاری‌های اصلی و مهم آمریکا روی تحصیل و علم و  دانش است. آمریکا در زمینه علم همیشه پیشتاز بوده و به همین دلیل از افرادی که سابقه تحصیلی خوبی دارند و تمایل دارند در آمریکا تحصیلات خود را ادامه دهند، بسیار استقبال می‌کند. تحصیل در آمریکا برای ایرانیان شرایط بسیار ایدئالی را فراهم می‌آورد.  افراد معمولا پس از تحصیل جذب بازار کار شده و می‌توانند اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل کنند. شرایط تحصیل در آمریکا در همه مقاطع برای ایرانیان فراهم است. هزینه تحصیل در آمریکا نیز بسته به مقطع، رشته و دانشگاه متغیر است و معمولا از سالی ۷-۸ تا ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار متغیر است. البته ناگفته نماند که برای تحصیل در آمریکا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان فراهم است. حتی در دانشگاه‌های آمریکا بورسیه‌های مخصوص برای دانشجویان ایرانی و افغان وجود دارد که می‌توانند استفاده کنند.

اقامت آمریکا از طریق کار

مهاجرت و اخذ اقامت کاری یکی از راه های نسبتاً آسان برای کسب اقامت است. کافی است شما مدرک تحصیلی داشته و حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی تان نیز داشته باشید. در برخی کشورها مثل آمریکا و کانادا باید سابقه کار شما با بیمه باشد اما در برخی کشورها مثل کشورهای اروپایی نیاز به ارائه سابقه بیمه نیز ندارید و با پیدا کردن یک کارفرما و دریافت جاب آفر می‌توانید مهاجرت کاری داشته باشید. کشور آمریکا ویزا های مختلفی برای مهاجرت و اقامت کاری ارائه می‌دهد. حتی برخی از ویزاهای کاری آمریکا نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیز ندارد و فقط کافی است که نشان دهید که در کار مورد نظر مهارت لازم را دارید. بنابراین می‌توانید برای کار در آمریکا از ویزا های مختلفی که وجود دارد بهره ببرید. البته ناگفته نماند که برای کار در آمریکا توجه به نرخ بیکاری آمریکا نیز حائز اهمیت است. هر چقدر عدد نمودار نرخ بیکاری پایین‌تر باشد نشان‌دهنده شرایط مساعد تر و هرچه بالاتر باشد نشان‌دهنده این است که کشور مورد نظر چقدر برای کار شرایط نا مساعد است.

نمودار نرخ بیکاری در آمریکا

 

رپورتاژ

اقامت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت و کسب اقامت آمریکا با سرمایه‌گذاری راه‌ها و ویزاهای متنوعی وجود دارد. اما چیزی که وجود دارد این است که برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در آمریکا باید حتما بین ۹۰۰ تا ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. البته راه‌های ساده‌ترین هم برای ورود به خاک آمریکا و سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد مثل اینکه شما با ویزا‌های دیگر وارد آمریکا شوید و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

 

اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند این است که اگر فرزندی در آمریکا به دنیا بیاورند چه آثار اقامتی‌ برایشان دارد؟ کشورها در بحث تولد نوزاد تابع دو قانون هستند، قانون خون که می‌گوید اگر نوزادی از پدر و مادر خارجی در خاک کشور متولد شود نمی‌تواند تابعیت کسب کند، اما اگر یکی از والدین تابعیت آن کشور را داشته باشد به نوزاد تابعیت اعطا می‌شود. قانون دوم قانون خاک است که می‌گوید اگر نوزادی در خاک کشوری متولد شود فارغ از اینکه پدر و مادرش تابعیت آن کشور را دارند یا خیر می‌تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. کشور آمریکا نیز تابع قانون خاک است. نوزادی که در خاک آمریکا از والدین خارجی متولد می‌شود پاسپورت آمریکا را دریافت می‌کند. اما این کسب تابعیت برای والدین آثاری دارد. با توجه به اینکه نوزاد نیاز به کفیل دارد تنها مزیت تولد فرزند در آمریکا این است که والدین تا سن ۱۵ سالگی می‌توانند همراه فرزندشان در خاک آمریکا بمانند.

اقامت آمریکا از طریق ازدواج

برخی تمایل دارند تا با مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج بتوانند از شرایط زندگی ایدئال در این کشور بهره‌مند شوند. شرایط ویزای ازدواج در امریکا به این صورت است که یا شما باید ویزای نامزدی دریافت کنید یا ویزای الحاق به همسر. برای دریافت ویزای نامزدی شما باید مدارکی را ارائه کنید که نشان‌دهنده این باشد که شما و نامزدتان که در آمریکا است با هم ارتباط داشته و ثابت کنید که به‌صورت واقعی قصد ازدواج دارید. بنابراین باید بتوانید تماس‌های مداوم، سفر مشترک و مواردی از این قبیل را نشان دهید تا بتوانید ویزای نامزدی و ازدواج دریافت کنید. پس از دریافت ویزا به شما به‌مدت بین ۳ تا ۶ ماه ویزایی داده می‌شود که به آمریکا رفته و از نزدیک با نامزدتان تدارکات مراسم ازدواج را فراهم کنید.

 ویزای دیگر ویزای الحاق به همسر است برای دریافت این ویزا شما باید مدارک ازدواج رسمی خود با همسرتان را به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ویزا دریافت کنید. پس از ورود به خاک آمریکا نیز ابتدا به شما یک اقامت یکساله و سپس یک اقامت دو ساله داده می‌شود و پس از سه سال در صورتی که هنوز با همسرتان زندگی مشترک داشته باشید می‌توانید برای دریافت پاسپورت آمریکا اقدام کنید.

اقامت آمریکا از طریق پناهندگی

پناهندگی اصلا روش مناسبی نیست. وقتی برای هر فردی با هر شرایطی راه‌های قانونی مهاجرت وجود دارد، پناهندگی نمی‌تواند روش مناسبی باشد. همان طور که در اخبار مختلف شنیده‌اید پناهندگان در کمپ‌های پناهندگی با شرایط نامناسب مواجه‌اند و همچنین گاهی در اثر مشکلات فراوان اقدام به خودکشی می‌کنند. از آن گذشته مسیری که برای رسیدن به کشور آمریکا انتخاب می‌کنید پرخطر است و ممکن است حتی جان خود را از دست بدهید. به همین خاطر پناهندگی اصلا راه مناسبی برای مهاجرت و اقامت آمریکا نیست.

اقامت آمریکا برای افراد خاص

ویزایی برای مهاجرت به آمریکا برای افراد خاص مثل هنرمندان (نقاش، مجسمه‌ساز، فیلمساز و غیره ) ورزشکاران، نخبگان و کلا افراد خاص و دارای مهارت ویژه وجود دارد که می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند. در این نوع مهاجرت شخص باید حتما در یک رویداد بین‌المللی شرکت کرده باشد یا جایزه کسب کرده باشد. در رسانه ملی کشور خودش روزنامه رسمی، تلویزیون و رادیو مصاحبه‌ای داشته یا نمایشگاهی به‌صورت فردی یا جمعی برگزار کرده باشد تا بتواند برای این ویزا اقدام کند. پس از دریافت ویزا به‌محض ورود به خاک آمریکا به شخص گرین کارت داده می‌شود.

اقامت آمریکا از طریق لاتاری

آمریکا هر سال برنامه‌ای برای ورود بی قید و شرط مهاجران دارد به نام لاتاری. ثبت‌نام لاتاری هر سال معمولا در پاییز انجام می‌شود. برای ثبت‌نام در لاتاری فقط کافی است که شما سن ۱۸ به بالا داشته باشید تا به‌عنوان یک شخص مستقل بتوانید در لاتاری ثبت‌نام کنید و در قرعه کشی این رویداد بزرگ شرکت کنید. هر شخصی که در لاتاری برنده می‌شود در صورتی که سوء پیشینه نداشته باشد به احتمال ۹۵ درصد می‌تواند ویزای آمریکا را گرفته و به آمریکا مهاجرت کند. در لاتاری از همان ابتدا به شخص گرین‌کارت داده می‌شود و این بالاترین مزیت لاتاری است.

 

در این مطلب با انواع روش‌های مهاجرت و اقامت آمریکا آشنا شدید. امیدواریم که این مطالب کوتاه به شما در این زمینه کمک کند و بتوانند بهترین مسیر را برای مهاجرت و کسب اقامت آمریکا انتخاب کنید.

منبع: miemohajerat.net

مطالب مرتبط:

دیدگاه