با بهترین مراکز خرید آنتالیا آشنا شوید

مینا بهزادی‌منش
مینا بهزادی‌منش شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
با بهترین مراکز خرید آنتالیا آشنا شوید

مراکز خرید آنتالیا از بهترین و لوکس‌ترین پاساژهای تجاری ترکیه هستند. گردشگران زیادی در طول سال با سفر به آنتالیا به مراکز خرید این شهر می‌روند.

شهر آنتالیا یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه میان گردشگران است و در طول سال پس از استانبول بیشترین مسافر را دارد. گردشگران علاقه‌مند به سفر به آنتالیا ضمن بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا از مراکز خرید آنتالیا نیز بازدید می‌کنند. مراکز خرید آنتالیا شامل پاساژهای مدرن، مراکز تجاری قدیمی و بازارهای روزانه و دایمی می‌شوند که با گشت‌وگذار در آن‌ها می‌توانید از برندهای معتبر ترکیه و جهان یا فروشگاه‌های آثار و صنایع دستی محلی خرید کنید.

در سفر به آنتالیا می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب سری به بهترین مراکز خرید این شهر بزنید. کافی است با انتخاب مناسب تور آنتالیا خود را برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی جهان آماده کنید. مراکز خرید آنتالیا در بخش‌های مختلفی از شهر قرار دارند و با توجه به محل اقامت خود در این شهر می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه ما بهترین مراکز خرید، بازارها و اوت لت‌های آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مراکز خرید آنتالیا:

ورودی مرکز خرید تراسیتی در آنتالیا

منبع عکس: سایت زیما سفر، عکاس نامشخص

در شهر آنتالیا مراکز خرید متنوعی فعالیت می‌کنند که مورد توجه گردشگران هستند. برخی از این مراکز خرید به‌دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر یا داشتن امکانات و معماری مدرن، توجه مسافران را بیش از سایر پاساژها به خود جلب می‌کنند. در این قسمت به معرفی بهترین مراکز خرید آنتالیا می‌پردازیم.

مرکز خرید ترا سیتی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: محله مراد پاشا، تکلی اوغلو، فنر، مرکز خرید ترا سیتی (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی از مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

منبع عکس: سایت زیما سفر، عکاس نامشخص

مرکز خرید ترا سیتی یکی از معروف‌ترین پاساژهای شهر آنتالیا است و بیشتر گردشگران در سفر به این شهر زمانی را به بازدید از این مرکز خرید اختصاص می‌دهند. این پاساژ در منطقه لارا و در نزدیکی خیابان فنر قرار دارد و یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌رود.

مرکز خرید تراسیتی معروف‌ترین پاساژ تجاری در شهر آنتالیا به شمار می‌رود و گردشگران زیادی در سفر به آنتالیا از این مجموعه بازدید می‌کنند

مرکز خرید ترا سیتی در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شد و بیش از ۱۸۰ فروشگاه از معروف‌ترین برندهای جهان و ترکیه در چهار طبقه آن فعالیت می‌کنند. در این مجتمع فود کورت با انواع رستوران‌های ترکی و فرنگی نیز وجود دارد که پس از خرید می‌توانید برای صرف غذا به این بخش در طبقه چهارم بروید. فود کورت پاساژ تراسیتی ظرفیت ۱۰۰۰ نفر مشتری را دارد و به‌جز آن در حدود ۳۰ رستوران دیگر در این مجموعه دایر هستند.

در مرکز خرید ترا سیتی از انواع پوشاک و لوازم منزل گرفته تا زیورآلات لوکس و ساعت و عینک، از معروف‌ترین برندها به فروش می‌رسند. برندهایی مانند آدیداس، ال سی وایکیکی، زارا، کوتون، ال دو، بی اند بی، نایک، تامی، لاگوست و هوگو باس در این مرکز خرید شعبه دارند. از میان امکانات این مجموعه نیز می‌توان به کافی شاپ، صرافی، سینمای چند بعدی، کافی نت، پارکینگ اختصاصی، اتاق مادر و کودک و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

مرکز خرید میگروس آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: کونیالتی، آراپسویو، بلوار آتاتورک، مرکز خرید میگروس آنتالیا (مشاهده روی نقشه)

نمای ورودی مرکز خرید میگروس آنتالیا و حوض میان درختان کاج

منبع عکس: سایت ایلیا گشت، عکاس نامشخص

مرکز خرید میگروس یکی دیگر از مراکز خرید پرتردد در شهر آنتالیا است که در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد. این مرکز خرید سه ورودی مجزا دارد و معروف‌ترین برندهای روز جهان و ترکیه در آن شعبه‌های بزرگی راه‌اندازی کرده‌اند. مرکز خرید میگروس در نزدیکی لونا پارک، مینی سیتی و آکوا لند قرار دارد و گردشگران زیادی در سفر به آنتالیا از این پاساژ تجاری و تفریحی و جاهای دیدنی اطراف آن بازدید می‌کنند.

در مرکز خرید میگروس بیش از ۱۳۰ فروشگاه از برندهایی مانند زارا، کوتون، ال سی وایکیکی، مودو و آدیداس دایر هستند. این مجتمع چشم‌انداز زیبایی به دریای مدیترانه نیز دارد و از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی در آن می‌توان به هشت سالن سینما، زمین بازی کودکان، فود کورت، هایپر مارکت، سینمای هفت بعدی، کافه‌های سنتی، صرافی، کافی نت و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: منطقه مراد پاشا، خیابان ایکی کاپیلی هان، محله بالبی، مرکز خرید ایکی کاپیلی هان (مشاهده روی نقشه)

زیورآلات بازار ایکی کاپیلی هان آنتالیا

منبع عکس: سایت آریو پرواز، عکاس نامشخص

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان از قدیمی‌ترین مراکز خرید در شهر آنتالیا از قرن چهاردهم میلادی تاکنون است که امروزه آن را بازسازی کرده‌اند. این مرکز خرید در واقع بازاری سنتی و سرپوشیده است که انواع محصولات و سوغات محلی ترکیه مانند ادویه‌های محلی، میوه‌های گرمسیری، پارچه‌های ابریشمی و صنایع دستی در آن به فروش می‌رسند. در محوطه پشت این مرکز خرید کارگاه‌های ساخت صنایع دستی مانند مسگری فعال هستند.

در سفر به آنتالیا می‌توانید در کنار بازدید از پاساژهای لوکس و مدرن، سری هم به این مرکز خرید سنتی بزنید. انواع ظروف نقره و اشیای عتیقه در این بازار توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. این مجموعه تجاری برای خرید یادگاری از شهر آنتالیا گزینه مناسبی است. از بازار ایکی کاپیلی هان با عنوان‌های قدیمی‌ترین بازار آنتالیا یا آنتالیا بازار نیز یاد می‌کنند.

مرکز خرید مارک آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: منطقه مراد پاشا، کاظم اوزالپ کادسی، محله تاهیل بازاری، مرکز خرید مارک آنتالیا (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی مرکز خرید مارک آنتالیا در شب

منبع عکس: سایت نکست هالیدی، عکاس نامشخص

مرکز خرید مارک آنتالیا نیز یکی از معروف‌ترین پاساژهای تجاری در مرکز شهر آنتالیا است. این مرکز خرید یکی از جدیدترین پاساژهای تجاری در شهر آنتالیا به شمار می‌رود و برجسته‌ترین برندهای ترکیه و جهان در آن شعبه دارند.

مرکز خرید مارک آنتالیا در سال ۲۰۱۳ میلادی تاسیس شد و به‌دلیل معماری مدرن و زیبا توانست به سرعت جای خود را میان گردشگران باز کند. در این مجتمع بیش از ۱۰۰ فروشگاه معتبر فعالیت می‌کنند و از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان سالن‌های سینما، پارکینگ اختصاصی و رستوران‌های سنتی و بین‌المللی را نام برد. قرارگیری این مرکز خرید در مرکز شهر آنتالیا دسترسی به آن را راحت می‌کند. در مرکز خرید مارک آنتالیا می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش، وسایل ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیورآلات را تهیه کنید. این مرکز خرید سالن بازی مخصوص کودکان نیز دارد.

مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه کال ایچی، بندر روم 

نمایی از کافه های بیرون مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

منبع عکس: سایت آقای ترکیه، عکاس نامشخص

مرکز خرید آنتالیا توربان در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و به همین دلیل آن را با نام آنتالیا توربان مارینا می‌شناسند. در بازسازی این مرکز خرید تلفیقی از معماری مدرن و سنتی به چشم می‌خورد. این مرکز خرید در بخش قدیمی شهر آنتالیا قرار دارد و در طول سال از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند.

نزدیکی مرکز خرید آنتالی توربان به دریا امکان لذت بردن از کافه‌های ساحلی و تفریح‌های آبی در کنار خرید را برای شما فراهم می‌کند. برندهای معتبر بین‌المللی و فروشگاه‌های معروف ترکیه در این مرکز خرید شعبه دارند و به همین دلیل برای خرید از این پاساژ گزینه‌های زیادی دارید. در سفر به آنتالیا اگر در نزدیکی این مرکز خرید اقامت دارید، حتما زمانی را به بازدید از این پاساژ قدیمی و زیبا اختصاص دهید.

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: کپز، فابریکالار، خیابان فیکری ارتن، مرکز خرید اوزدیلک پارک (مشاهده روی نقشه)

نمای بیرونی مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا در روز

منبع عکس: سایت نکست هالیدی، عکاس نامشخص

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا نیز یکی از شعبه‌های این نشان تجاری در شهرهای مختلف ترکیه است. مراکز خرید اوزدیلک به‌جز آنتالیا در شهرهایی مانند بورسا، ازمیر و اسکی شهیر نیز دایر هستند. پاساژ اوزدیلک پارک آنتالیا در مرکز شهر و منطقه فابریکالار قرار دارد. در این مرکز خرید برجسته‌ترین برندهای بین‌المللی و ترکی مانند کوتون، ای فور، ال سی وایکیکی، لاو مای بادی و زارا شعبه دارند.

در مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا بیش از ۱۰۰ فروشگاه معتبر فعالیت می‌کنند و از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به رستوران‌های سنتی ترکی، فود کورت، سالن‌های سینما، هایپر مارکت، سالن بوئینگ، سالن بازی و سرگرمی و سالن‌های ورزشی اشاره کرد. این مجتمع تجاری صرافی، کافی نت و پارکینگ‌های سرپوشیده و روباز هم دارد. در سفر به آنتالیا می‌توانید برای خرید انواع پوشاک، لوازم‌خانگی، وسایل الکتریکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع اسباب‌بازی به این مرکز خرید بروید.

مرکز خرید آنتالیا مال

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: منطقه کپز، محله آلتینووا سینان، مرکز خرید آنتالیا مال (مشاهده روی نقشه)

ورودی مرکز خرید مال آف آنتالیا و مارک برندها

منبع عکس: سایت این تودی، عکاس نامشخص

مرکز خرید آنتالیا مال را با نام مال آف آنتالیا نیز می‌شناسند و این مجموعه در شهرهای مختلف ترکیه مراکز خرید مختلفی دارد. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای ترکیه محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۶ میلادی ساخته شده است. مرکز خرید آنتالیا مال نیز مانند استانبول مال یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید ترکیه به شمار می‌رود و به‌جز مراکز تجاری، مراکز تفریحی و فرهنگی مختلفی نیز در آن فعالیت می‌کنند.

از معروف‌ترین برندهای فعال در این مرکز می‌توان زارا، ال سی وایکیکی، دفاکتو، شنل، آدیداس و اچ اند ام را نام برد. سالن‌های سینما و تئاتر، رستوران‌های ترکی و بین‌المللی و سالن بازی کودکان نیز در این مجتمع فعال هستند. این مجموعه پارکینگ اختصاصی با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ خودرو را نیز دارد. مرکز خرید آنتالیا مال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید و گشت‌وگذار در شهر آنتالیا است.

جومارتسی بازار (شنبه بازار)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا پیش از غروب آفتاب
  • آدرس: اسکی لارا، تکلی اوغلو، جومارتسی بازار (مشاهده روی نقشه)

ادویه فروشی در شنبه بازار آنتالیا

منبع عکس: سایت آقای ترکیه، عکاس نامشخص

بازارهای آنتالیا از پرطرفدارترین مراکز خرید این شهر هستند. گرچه در این بازارها خبری از برندهای لوکس ترکیه و جهان نیست، این مکان‌ها انتخابی مناسب برای خرید سوغات محلی آنتالیا به شمار می‌روند. بازارهای آنتالیا از مراکز خرید ارزان در این شهر هستند و به‌صورت هفتگی و دائمی فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین بازارهای آنتالیا می‌پردازیم.

جومارتسی بازار یا همان شنبه بازار از معروف‌ترین بازارهای هفتگی در آنتالیا است که در منطقه لارا برپا می‌شود. گاهی اوقات این بازار تا روز بعد یعنی یکشنبه که روز تعطیل ترکیه است نیز برپا می‌ماند. در این بازار انواع میوه و مواد غذایی تازه و محلی به فروش می‌رسند و می‌توانید ادویه‌ و خوراکی‌های مورد توجه مردم آنتالیا را در شنبه بازار بخرید.

ساختار بازارهای هفتگی در آنتالیا به‌گونه‌ای است که بیشتر مورد توجه ساکنان این شهر قرار دارد؛ به همین دلیل گشت‌وگذار در این بازارها برای علاقه‌مندان به آشنایی با فرهنگ مردم بومی بسیار لذت‌بخش است.

در شنبه بازار به‌جز اجناس خوراکی انواع پوشاک، صنایع دستی، وسایل تزیینی، کیف، کفش، عینک و لباس‌های ورزشی نیز به فروش می‌رسند. در طول این بازار دکه‌های مختلفی انواع غذاهای محلی و خیابانی ترکیه را به گردشگران ارائه می‌کنند. در بازارهای هفتگی آنتالیا می‌توانید سوغات‌ و یادگاری‌های کوچک زیبایی را پیدا کنید که در مراکز خرید لوکس آنتالیا خبری از آن‌ها نیست.

بازار فرش لیدیا سوزانی

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس: منطقه حسابچی، بارباروس ماه، بازار فرش لیدیا سوزنی (مشاهده روی نقشه)

نمایی از فرش فروشی های بازار لیدیا سوزنی در آنتالیا

منبع عکس: سایت بیسان گشت، عکاس نامشخص

بازار لیدیا سوزنی به‌صورت اختصاصی به فروش انواع فرش و زیرانداز اختصاص دارد. در این بازار قالی‌های دستباف و ظریف ابریشم و انواع بافت‌های سنتی با ارزش در معرض فروش برای علاقه‌مندان به این هنر دستی قرار دارند. گرچه کشور ما ایران از معروف‌ترین کشورهای صادر کننده فرش در تمام جهان به شمار می‌رود و قالی‌ های ایرانی شهرت جهانی دارند، اگر علاقه‌مند به هنر قالی‌بافی هستید بازدید از این بازار برای شما خالی از لطف نیست.

بازار جمهوریت

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه مراد پاشا، خیابان کاظم اوزالپ، خیابان جمهوریت (مشاهده روی نقشه)

نمای داخلی بازار جمهوریت در آنتالیا

منبع عکس: سایت استانبول نورگشت، عکاس نامشخص

خیابان جمهوریت آنتالیا از پرترددترین مناطق این شهر است که فروشگاه‌های متنوعی در سراسر آن فعالیت می‌کنند. در این خیابان برندهای معتبر ترکیه نیز شعبه دارند و گردشگران زیادی در سفر به آنتالیا زمانی را به گشت‌وگذار در این منطقه می‌گذرانند.

در خیابان جمهوریت می‌توانید انواع لباس مجلسی، پوشاک اسپرت، عینک، کیف و کفش و زیورآلات مختلف را تهیه کنید. قیمت اجناس این خیابان در مقایسه با سایر مراکز خرید آنتالیا مناسب‌تر است و کیفیت بالایی نیز دارند. در سفر به آنتالیا اگر در هتل‌های حوالی منطقه مراد پاشا اقامت دارید می‌توانید زمانی را به بازدید از این خیابان و پاساژهای اطراف آن اختصاص دهید.

بازار گاراژ شرقی

غرفه های داخل بازار گاراژ شرقی آنتالیا

منبع عکس: سایت استانبول نورگشت، عکاس نامشخص

بازار گاراژ شرقی در واقع بازاری روزانه است که در طول هفته فروشندگان مختلفی اجناس خود را در آن به فروش می‌رسانند، به همین دلیل اجناس به‌صورت روزانه تغییر می‌کنند.

بازار گاراژ شرقی از ارزان‌ترین بازارهای روزانه در آنتالیا به شمار می‌رود و انواع مواد خوراکی مانند قهوه، ادویه و میوه‌های تازه را می‌توانید در آن پیدا کنید. انواع پوشاک، تولیدات چرمی، فرش، طلا و جواهر، ظروف مسی، عطر و وسایل تزیینی نیز در این بازار به فروش می‌رسند. این بازار نیز از پر رفت و آمدترین مراکز خرید میان ساکنان آنتالیا است.

بازار محلی کاله ایچی

بازارهای محله کاله ایچی آنتالیا

منبع عکس: سایت بیسان گشت، عکاس نامشخص

کاله ایچی از قدیمی‌ترین مناطق شهر آنتالیا به حساب می‌آید و هم‌چنان بافت سنتی و تاریخی دارد. بازار کاله ایچی نیز از قدیمی‌ترین مراکز خرید در این منطقه به شمار می‌رود. اطراف این بازار دست فروشان بساط خود را پهن می‌کنند و انواع محصولات صنایع دستی را به فروش می‌رسانند.

در بازار کاله ایچی نیز می‌توانید انواع خوراکی‌های محلی مانند ترشی‌های خانگی، لواشک، قهوه و میوه‌های تازه را تهیه کنید. انواع پوشاک، وسایل تزیینی و سوغات مختلف نیز در این بازار عرضه می‌شوند. در سفر به آنتالیا اگر به بازدید از محله کاله ایچی رفتید، حتما سری به بازار سنتی این منطقه نیز بزنید.

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا

بازار غذای سرپوشیده در شهر آنتالیا

منبع عکس: سایت استانبول نورگشت، عکاس نامشخص

بازار غذای آنتالیا از سال ۱۹۹۶ میلادی شروع به کار کرد. هدف از راه‌اندازی این بازار توسط شهرداری آنتالیا ایجاد فضای گردشگری مناسب برای مسافران علاقه‌مند به غذاهای خیابانی ترکیه و ترویج فرهنگ غذایی این کشور میان گردشگران بود. این بازار به‌صورت ۲۴ ساعته باز است و به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا به‌جز غرفه‌های غذای خیابانی دکه‌های فروش میوه و سبزی تازه نیز دارد. با قدم زدن در این بازار می‌توانید غذاهای بسته‌بندی شده شرکتی را نیز با قیمت مناسب تهیه کنید.

بازارهای هفتگی آنتالیا

نمایی از بازار گاراژ شرقی در آنتالیا

منبع عکس: سایت آقای ترکیه، عکاس نامشخص

به‌جز شنبه بازار آنتالیا، بازارهای هفتگی دیگری نیز در این شهر برگزار می‌شوند. پنجشنبه بازار هر هفته در محله «حامدیه» آنتالیا روبه‌روی هتل فالز و در خیابان «تاریک آکیلتوپو» دایر است. چهارشنبه بازار آنتالیا در پارکینگ بزرگ شهرداری در تقاطع خیابان‌های «شارامپول» و «سوکولو» برگزار می‌شود و محل برگزاری سه‌شنبه بازار آنتالیا نیز منطقه لارا و بین خیابان‌های «لارا» و «متین» است.

در بازارهای هفتگی آنتالیا نیز مانند جومارتسی بازار انواع مواد غذایی و میوه و سبزی تازه به فروش می‌رسند. این بازارها از محلی‌ترین مراکز خرید ساکنان آنتالیا هستند و به همین دلیل گشت‌وگذار در آن‌ها اطلاعات جالبی از فرهنگ غذایی و رفتاری مردم این شهر ارائه می‌دهد. در این بازارها اجناسی به چشم می‌خورند که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکس ترکیه اثری از آن‌ها نیست.

خیابان‌های محبوب برای خرید در آنتالیا

خیابان آتاتورک آنتالیا با چترهای رنگی

منبع عکس: سایت آرشین پرواز، عکاس نامشخص

به‌جز بازارها و مراکز خرید محلی بعضی خیابان‌های آنتالیا نیز مراکز خرید محبوبی در میان گردشگران هستند. در این خیابان‌ها فروشگاه‌های متنوع با قیمت‌های مختلف فعالیت می‌کنند. از لوکس‌ترین فروشگاه‌ها گرفته تا مغازه‌های با قیمت‌های مناسب‌تر در خیابان‌های معروف آنتالیا به چشم می‌خورند.

خیابان‌های آتاتورک، ایشیکلار، شارامپول، جمهوریت و گوللوک در آنتالیا از پرترددترین مناطق شهر هستند

از معروف‌ترین خیابان‌های آنتالیا برای خرید می‌توان به خیابان‌های آتاتورک، ایشیکلار، جمهوریت ، گوللوک و شارامپول اشاره کرد. فروشگاه‌های این مراکز از ساعت ۱۰ صبح باز می‌شوند و در فصل‌های مختلف سال ساعت کاری آن‌ها متفاوت است. در فصل شلوغ گردشگری این مغازه‌ها تا ساعت‌های پایانی شب نیز باز هستند. دسترسی به این خیابان‌ها نیز با وسایل نقلیه عمومی به‌سادگی امکان‌پذیر است.

خیابان گوللوک در بخش قدیمی شهر آنتالیا قرار دارد و در میان مردم محلی با نام گولوک شناخته می‌شود. در این خیابان انواع پوشاک با قیمت مناسب به فروش می‌رسند و یک سر آن به خیابان جمهوریت می‌رسد. خیابان ایشیکلار در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و فروشگاه‌های متنوعی در آن فعالیت می‌کنند. این خیابان فاصله کوتاهی تا محله تاریخی کاله ایچی دارد و مراکز خرید معروفی مانند میگروس نیز در آن قرار گرفته‌اند. در خیابان شارامپول نیز فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش فعالیت می‌کنند. این خیابان در منطقه مراد پاشا و محله المالی قرار دارد.

اوت لت دیپو آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: کپز، سریک، آلتینووا سینان، اوت لت دیپو آنتالیا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان آنتالیا

نمای بیرونی ساختمان نارنجی رنگ پاساژ دیپو آنتالیا

منبع عکس: سایت آفتاب تراول، عکاس نامشخص

مرکز خرید ارزان یا اوت لت های آنتالیا نیز در بخش‌های مختلف این شهر قرار دارند. در این مراکز خرید نیز مانند سایر مجتمع‌های تجاری آنتالیا می‌توانید برجسته‌ترین برندهای جهانی و ترکیه را پیدا کنید؛ با این تفاوت که این فروشگاه‌ها حراج‌های گسترده‌ای در طول سال برگزار می‌کنند و لباس‌های خارج از فصل را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. برای خرید ارزان و با کیفیت در آنتالیا می‌توانید به این مراکز خرید بروید.

اوت لت دیپو آنتالیا از بهترین مراکز خرید ارزان در آنتالیا به شمار می‌رود و در طول سال گردشگران زیادی از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. این مرکز خرید نیز در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد و فروشگاه‌هایی از برندهای معروف در آن شعبه دارند.

نمای نارنجی رنگ اوت لت دیپو توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شد و از همان ابتدا در فهرست مراکز خرید ارزان آنتالیا قرار گرفت. شعبه‌های برندهای مختلف در این پاساژ تجاری حراج‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌کنند. در این حراجی‌ها اجناس با همان کیفیت‌های قبلی به فروش می‌رسند و شما می‌توانید با خیال راحت از این مجموعه خرید کنید.

در مرکز خرید دیپو آنتلیا برندهای معروفی مانند زارا، ال سی وایکیکی، کوتون و آدیداس شعبه دارند و از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به پنج سالن سینما، رستوران‌های متنوع ترکی و بین‌المللی، پیست کارتینگ، کافی شاپ، صرافی و زمین بازی کودکان اشاره کرد. مرکز خرید مال آف آنتالیا در جوار این پاساژ قرار دارد.

مرکز خرید آکا پارک آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: مرادپاشا، کمرگزی، جاده جدید گردشگری، مرکز خرید آکا پارک آنتالیا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان آنتالیا

ورودی مرکز خرید آکاپارک آنتالیا

منبع عکس: سایت بیسان گشت، عکاس نامشخص

مرکز خرید آکا پارک آنتالیا در سال ۲۰۰۸ میلادی شروع به کار کرد. در این مرکز خرید نیز فروشگاه‌های معتبر ترکیه شعبه دارند و در طول سال حراج‌های مختلفی برگزار می‌کنند. پاساژ آکا پارک چهار طبقه دارد و انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه، وسایل ورزشی، کیف، کفش، لوازم الکترونیکی و زیورآلات در آن به فروش می‌رسند.

مرکز خرید آکا پارک در نزدیکی جاهای دیدنی آنتالیا قرار دارد و داخل این مجموعه انواع رستوران‌های سنتی و بین‌المللی و همین طور فود کورت دایر هستند. اگر در هتل‌های منطقه لارا اقامت دارید می‌توانید به این پاساژ‌ بروید. مرکز خرید آکا پارک امکانات تفریحی و رفاهی دیگر و سالن مخصوص بازی کودکان نیز دارد. 

مرکز خرید اراستا آنتالیا

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: منطقه کپز، بلوار دوملویینر، محله فابریکالا، مرکز خرید اراستا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان آنتالیا

مرکز خرید اراستا آنتالیا از نمای بالا

منبع عکس: سایت سفر ایرانیان، عکاس نامشخص

مرکز خرید اراستا از به روزترین مراکز خرید آنتالیا است که انواع پوشاک جدید ترکیه و سایر نقاط جهان در آن به فروش می‌رسند. معماری این پاساژ توجه بسیاری از گردشگران آنتالیا را به خود جلب می‌کند. این پاساژ تجاری را در چهار طبقه به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع ساخته‌اند و امکانات تفریحی متنوعی در آن تعبیه کرده‌اند.

از امکانات مرکز خرید اراستا می‌توان به پیست اسکیت روی یخ، سالن بوئینگ، سالن‌های سینما، رستوران‌های متنوع و زمین بازی کودکان اشاره کرد. قیمت مناسب اجناس در این مرکز خرید مدرن از دیگر دلایل محبوبیت این پاساژ میان گردشگران به شمار می‌رود.

مرکز خرید لاورا

  • ساعت کار: از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: مرادپاشا، خیابان لارا، فنر، مرکز خرید لاورا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید لارا آنتالیا

ورودی پاساژ لاورا در منطقه لارا در آنتالیا

منبع عکس: سایت سفر آفرین، عکاس نامشخص

منطقه لارا در آنتالیا یکی از مدرن‌ترین و زیباترین محله‌های شهر است و فروشگاه‌ها و مراکز خرید لوکسی دارد. بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا در نزدیکی این منطقه قرار گرفته‌اند و هتل‌های پنج ستاره محبوب آنتالیا نیز در همین منطقه قرار دارند. این محله فاصله کوتاهی تا دریای مدیترانه دارد و سواحل تفریحی هم جوار با آن محل گشت‌وگذار گردشگران به شمار می‌رود.

مراکز خرید تراسیتی، آکا پارک، جومارتسی بازر و بسیاری از بازارهای هفتگی و خیابان‌های محبوب آنتالیا در منطقه لارا هستند. به‌جز این موارد مراکز خرید دیگری نیز در این منطقه به چشم می‌خورند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مرکز خرید لاورا یکی از شناخته شده‌ترین پاساژهای آنتالیا در منطقه لارا است. در این پاساژ تجاری انواع محصولات الکترونیکی، لوازم منزل، پوشاک آقایان، بانوان و کودکان و زیورآلات در معرض فروش قرار گرفته‌اند.

مرکز خرید لاورا در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شد و معتبرترین برندهای ترکیه و جهان در آن شعبه‌های خود را راه‌اندازی کردند. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و بین‌المللی، هایپر مارکت، پارکینگ اختصاصی، سالن سینما و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

مرکز خرید شی مال

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: مراد پاشا، فنر، تکلی اوغلو، مرکز خرید شی مال (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید لارا آنتالیا

نمای بیرونی مرکز خرید شی مال در لارا آنتالیا

منبع عکس: سایت توریستگاه، عکاس نامشخص

مرکز خرید شی مال نیز از معروف‌ترین پاساژهای تجاری منطقه لارا است که در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد. در این مرکز خرید بیش از ۷۰ فروشگاه از معروف‌ترین برندهای ترکیه و جهان فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به فروشگاه‌های پولو، کالوین کلین، لاگوست، بوینر، ال سی وایکیکی و کوتون اشاره کرد.

در مرکز خرید شی مال در طول سال نمایشگاه‌های مختلف هنری و فرهنگی برپا می‌شوند که بعضی از آن‌ها در زمینه مد فعالیت می‌کنند. این پاساژ به‌جز فروشگاه‌های مختلف امکاناتی نظیر سالن‌های سینما، پارکینگ اختصاصی، انواع کافه و رستوران‌های ترکی و بین‌المللی و زمین بازی کودکان نیز دارد. اگر به تماشای تئاتر علاقه دارید، سالن نمایش این مرکز خرید انتخاب مناسبی برای لذت بردن از نمایش‌های سنتی و مدرن ترکیه است.

مرکز خرید آنتالیم پریمیوم

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: منطقه کمرگزی، لارا کندو، لارا توریزم یولو، مرکز خرید آنتالیم پریمیوم (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید لارا آنتالیا

خیابان مقابل مرکز خرید آنتالیم پریمیوم آنتالیا

منبع عکس: سایت بیسان گشت، عکاس نامشخص

مرکز خرید آنتالیم پریمیوم آنتالیا از لوکس‌ترین مراکز خرید این شهر در منطقه لارا است. اگر در سفر به آنتالیا برای خرید به‌دنبال برندهای خاص بین‌المللی هستید، به این مرکز خرید سری بزنید. فروشگاه‌های متنوعی از برندهای جهانی در این پاساژ شعبه دارند و گردشگران علاقه‌مند به کالاهای لوکس را به این مجموعه جلب می‌کنند.

انواع لباس‌های برندهای معروف، محصولات چرم، جواهرات، کیف و کفش در مرکز خرید آنتالیم پریمیوم به فروش می‌رسند. رستوران‌های سنتی ترکیه و کافه‌های بین‌المللی نیز در این پاساژ شعبه دارند. در این مرکز خرید امکانات متنوعی مانند زمین بازی کودکان نیز تعبیه کرده‌اند. برای تجربه خریدی متفاوت در آنتالیا می‌توانید به این مرکز خرید بروید. 

بهترین زمان خرید در آنتالیا

نمای داخلی از بازارهای محلی آنتالیا

منبع عکس: سایت خاتون سیر، عکاس نامشخص

آنتالیا شهر موردعلاقه گردشگران تمام دنیا در کشور ترکیه است و مسافران مختلف بیشتر به قصد استراحت و لذت بردن از سواحل آفتابی آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند، اما خرید یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در سفر به شمار می‌رود. در شهر آنتالیا نیز به‌دلیل استقبال بالای گردشگران مراکز خرید حراج‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌کنند.

اگر به قصد تفریح به آنتالیا سفر می‌کنید، های سیزن این شهر از اواسط بهار آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد و این زمان بهترین فرصت برای لذت بردن از تفریحات آبی در آنتالیا به شمار می‌رود. با توجه به زمان حراج‌های پایان فصل در ترکیه می‌توانید اواخر بهار و تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب کنید تا بتوانید از تخفیف‌ها بهره ببرید.

درخت کریسمس در مرکز خرید تراسیتی

منبع عکس: سایت توریستگاه، عکاس نامشخص

اگر هدف شما از سفر به آنتالیا خرید از فروشگاه‌های معروف و برندهای معتبر جهانی و ترکیه در این شهر است، باید فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. از اواخر پاییز با نزدیک شدن به جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی در سراسر ترکیه حراج‌های گسترده برگزار می‌شوند. در اسفند ماه و با فرو نشستن تب خرید سال نو نیز بیشتر مراکز خرید تخفیف‌هایی تا سقف ۷۰ درصد روی اجناس می‌گذارند، اما تنوع محصولات مختلف کمتر می‌شود.

حراج‌های آنتالیا در روزهای پایانی هر فصل و نزدیک به جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی برگزار می‌شوند

در طول سال فستیوال‌های بین‌المللی هنری و فرهنگی در شهر آنتالیا گردشگران زیادی را برای شرکت در این مراسم به این شهر جلب می‌کنند. فستیوال‌هایی مانند اپرا، رقص، فیلم و ساخت مجسمه‌های شنی از پرطرفدارترین رویدادهای فرهنگی و هنری در آنتالیا هستند.

گرچه در آنتالیا جشنواره‌ای با عنوان فستیوال خرید وجود ندارد، هم‌زمان با برگزاری این جشنواره‌ها مراکز خرید آنتالیا حراج‌های متنوعی برگزار می‌کنند که علاقه‌مندان به خرید می‌توانند در این بازه‌ها به آنتالیا سفر و ضمن خرید در جشنواره‌های مختلف نیز شرکت کنند. حراج‌های بلک فرایدی نیز در آنتالیا از ۲۶ نوامبر آغاز می‌شوند و تا دو هفته ادامه دارند.

در سفر به آنتالیا به یاد داشته باشید بسیاری از وسایل مورد نظر خود را از اوت لت‌ها و بازارهای محلی تهیه کنید. مراکز خرید لوکس آنتالیا محل قرار گرفتن برندهای مشهور ترکیه و جهان هستند و قیمت اجناس این فروشگاه‌ها به مراتب از بازارهای محلی و اوت لت‌های آنتالیا بالاتر است. بازارهای محلی مکان‌های مناسب برای آشنایی با فرهنگ و غذاهای مردم محلی آنتالیا نیز هستند. اگر در هتل اقامت دارید به یاد داشته باشید که فروشگاه‌های دایر در هتل‌ها اجناس خود را چند برابر سایر مراکز می‌فروشند؛ پس به مراکز خرید دیگر بروید.

نمای ورودی بازار قدیمی آنتالیا

منبع عکس نامشخص

در این مقاله به معرفی بهترین مراکز خرید آنتالیا پرداختیم. اگر قصد سفر به کشور ترکیه و شهر آنتالیا را دارید می‌توانید با توجه به محل اقامت خود مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای بازدید و خرید انتخاب کنید و تجربه‌های خود را با ما و دیگر کاربران کجارو در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

مرکز خرید ترا سیتی، مرکز خرید میگروس آنتالیا، مرکز خرید ایکی کاپیلی هان، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا، مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا، مرکز خرید آنتالیا مال، جومارتسی بازار (شنبه بازار)، بازار فرش لیدیا سوزانی، بازار جمهوریت، بازار گاراژ شرقی، بازار محلی کاله ایچی، بازار غذای سرپوشیده آنتالیا، بازارهای هفتگی آنتالیا، خیابان‌های محبوب برای خرید در آنتالیا، اوت لت دیپو آنتالیا، مرکز خرید آکا پارک آنتالیا، مرکز خرید اراستا آنتالیا، مرکز خرید لاورا، مرکز خرید شی مال، مرکز خرید آنتالیم پریمیوم

آیا در آنتالیا مرکز خرید ارزان وجود دارد؟

مراکز خرید اوت لت و بازارهای آنتالیا قیمت‌های به مراتب مناسب‌تری از مراکز خرید مدرن آنتالیا دارند.

بهترین زمان خرید در آنتالیا کدام فصل است؟

بهترین زمان، حراج‌های قبل و بعد از جشن سال نو میلادی یعنی ماه‌های فصل زمستان هستند

بهترین خیابان‌های آنتالیا برای خرید کدامند؟

خیابان‌های آتاتورک، ایشیکلار، شارامپول، جمهوریت و گوللوک

عکس‌ کاور از وب‌سايت ترکیه اروپایی

مطالب مرتبط:

دیدگاه