بیانیه مطبوعاتی مسکو درباره توافق‌نامه لغو ویزای سفرهای گروهی برای شهروندان روسیه و ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
بیانیه مطبوعاتی مسکو درباره توافق‌نامه لغو ویزای سفرهای گروهی برای شهروندان روسیه و ایران

طبق بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، توافق‌نامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون ویزا برای شهروندان دو کشور لازم الاجرا است.

وزارت امور خارجه روسیه در سایت خود بیانیه‌ای مطبوعاتی در مورد اجرایی شدن توافق‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای شهروندان روسیه و ایران منتشر کرد. متن بیانیه به این شرح است:

طبق توافق‌های قبلی، در تاریخ یکم ژوئیه ۲۰۲۱، توافق‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، که در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ در مسکو امضا شد، لازم الاجرا می‌شود.

این توافق‌نامه برای سفرهای بدون روادید گروه‌های توریستی متشکل از ۵ تا ۵۰ نفر که توسط سازمان‌های گردشگری ایران و روسیه تشکیل شده‌اند، برای مدت زمان حداکثر ۱۵ روز پیش‌بینی شده است.

نهادهای هماهنگ‌کننده این توافق‌نامه عبارت‌اند از: از طرف ایرانی - وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و نمایندگان ذیصلاح آن، از طرف روسیه – روس توریسم و مقامات اجرایی در زمینه گردشگری نهادهای قوه اجرایی فدراسیون روسیه.

پذیرش گروه‌های توریستی در فدراسیون روسیه از ایران در چارچوب توافق‌نامه پس از رفع محدودیت‌های موقت ورود شهروندان خارجی به فدراسیون روسیه بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه شماره ۶۳۵r مورخ ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ «در مورد محدودیت موقت ورود اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت به فدراسیون روسیه و تعلیق موقت صدور ویزا و دعوت نامه» در رابطه با همه‌گیری جدید ویروس کرونا امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه