واکسیناسیون رایگان مسافران ابوظبی در بدو ورود (تکذیب شد)

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱
واکسیناسیون رایگان مسافران ابوظبی در بدو ورود (تکذیب شد)

مقامات ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، از واکسیناسیون رایگان گردشگران علیه ویروس کرونا در بدو ورود به این شهر خبر دادند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ساعت ۱۰:۱۹

رسانه دولتی ابوظبی (Abu Dhabi Government Media Office) در توئیتی خبر منتشر شده مبنی بر واکسیناسیون رایگان گردشگرانی که با ویزای توریستی به ابوظبی سفر می‌کنند را تکذیب کرد. نکته قابل‌توجه اینکه افرادی که از قبل اقامت یا ویزای ورود (حتی ویزای منقضی شده) به ابوظبی را در پاسپورت خود دارند، می‌توانند جهت تزریق واکسن به این شهر سفر کنند. در واقع، طبق این مصوبه گردشگرانی که به‌تازگی ویزای توریستی سفر به ابوطبی را دریافت کرده‌اند، مشمول دریافت واکسن رایگان نمی‌شوند.

انتشار خبر: ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

آخرین به‌روز‌رسانی شرایط ویژه واکسیناسیون ویروس کرونا در اپلیکیشن دفتر خدمات بهداشتی ابوظبی حاکی از این است که گردشگران این شهر قادر خواهند بود با ارائه گذرنامه، از واکسیناسیون رایگان علیه ویروس کرونا بهره‌مند شوند. این موضوع در حالی است که تاکنون فقط کسانی که مقیم امارات بودند، به این خدمات دسترسی داشتند.

مقامات ابوظبی همچنین از سه هفته پیش اجرای طرح «برگهٔ سبز»، نسبت به محدود‌سازی رفت‌وآمد افرادی که واکسن نزده‌اند یا پاسخ منفی تست کرونا در اختیار ندارند، اقدام کرده است.

شایان ذکر است که امارات متحده عربی با تزریق ۱۴٫۶ میلیون دز واکسن کرونا به جمعیت ۹ میلیون‌ نفری خود، یکی از سریع‌ترین رکوردهای یکی از سریع‌ترین واکسیناسیون‌ ضد ویروس کرونا را در جهان دارد. تمامی افراد بالای ۱۶ سال در امارات متحده عربی، از ماه مارس واجد دریافت واکسن ضد کرونا اعلام شده‌اند.

علاوه بر واکسن فایزر که برای متقاضیان مدجود است، عمده روند واکسیناسیون در ابوظبی با واکسن چینی سینوفارم صورت می‌پذیرد. تولید واکسن چینی در امارات متحده عربی نیز از مهم‌ترین اتفاقات اخیر در روند افزایش واکسیناسیون بوده است.

مقامات ابوظبی ابراز امیدواری کرده‌اند که پیشگامی در واکسیناسیون ویروس کرونا، سبب احیای گردشگری و رونق اقتصادی این کشور پس از بحران جهانی شود. این در حالی است که دبی به‌عنوان قطب مالی و تجاری منطقه، هنوز از برنامه خود برای واکسیناسیون گردشگران رونمایی نکرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه