آمادگی ایران برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
آمادگی ایران برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی

معاون گردشگری با اشاره به بازگشایی مرزهای کشور در ماه آینده به‌روی گردشگران خارجی، از نظارت دقیق بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست مجازی با مدیران کل و معاونان گردشگری استان‌های کشور با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی ۲۰۲۱، این رویداد را از دو منظر معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و بهره‌مندی از فرصت نزدیکی ایران با محل برگزاری این رویداد به‌منظور جذب گردشگران خارجی حائز اهمیت دانست.

تیموری با اشاره به احتمال بازگشایی کنترل‌شده و تحت نظارت مرزهای بین‌المللی به روی گردشگران ظرف روزهای آینده، بر لزوم ایجاد زمینه برای حضور ضابطه‌مند گردشگران خارجی در استان‌های کشور تاکید کرد. وی در این رابطه افزود:

نیاز است با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۱ دبی و به‌طور کل فراهم آمدن امکان حضور گردشگران خارجی در کشور، استان‌هایی که مقصد گردشگری ورودی هستند؛ با تاکید، رصد و نظارت متوالی رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها بهداشتی در مراکز و واحدهای گردشگری کشور همچنین آموزش مجدد به ذینفعان و بخش خصوصی مرتبط نیز بهره‌برداری از اقلام تبلیغاتی متناسب برای متقاعدسازی جهت جلب اعتماد گردشگران، آمادگی لازم را برای شروع مجددگردشگری بین‌المللی به‌صورت محدود و کنترل شده داشته باشند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم عمل موثر ادارات کل استانی در قبال این رویداد، تصریح کرد:

هر یک از ادارات کل استانی باید با ارائه دو برنامه شامل نخست، برنامه تخصصی از جمله اقدامات برای حضور در غرفه گردشگری و همچنین برنامه دوم، شامل مشارکت در سایر بخش‌های حاضر در عرضه صنعت گردشگری کشور به‌صورت شایسته عمل کنند.

شایان ذکر است که نمایشگاه اکسپو دبی در بازه‌ای ۶ ماهه، از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱) در شهر دبی کشور امارات با حضور بیش از ۱۹۲ کشور برگزار می‌شود.

پاویون ایران نیز در متراژ ۲,۰۱۴ متر مربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» در موقعیت مکانی مطلوبی این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در ۶۰ مترمربع به‌صورت مستقیم و در۳۸۲ متر مربع به‌صورت مشارکتی معرفی ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را عهده‌دار خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نمایشگاه اکسپو دبی در سال جاری با حضور بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه