از سرگیری پروازهای فرانسه و پاکستان به ایران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
از سرگیری پروازهای فرانسه و پاکستان به ایران

طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای فرانسه و پاکستان به ایران از سر گرفته شده است.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی، از خروج دو کشور فرانسه و پاکستان از فهرست کشورهای ویژه خبر داد. وی پذیرش مسافر از کشور فرانسه را منوط به ارائه گواهی معتبر برای دریافت هر دو دوز واکسن کرونا عنوان کرد و گفت:

از سه‌شنبه ۲۵ خرداد پروازها از کشور فرانسه و پاکستان و بالعکس مجددا برقرار شد.

ذیبخش با اشاره به وجود محدودیت پروازی به ۳۹ کشور، بر ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در فهرست ویژه قرار دارند، تاکید کرد. وی همچنین با بیان اینکه پذیرش مسافر از مبدا فهرست کشورهای پرخطر ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد:

کشورهای هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند. همچنین کشورهای فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است، خاطرنشان کرد:

عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال در کشورهای پرخطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه