کسب‌وکار گردشگری‌تان را با تور مجازی متحول کنید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
کسب‌وکار گردشگری‌تان را با تور مجازی متحول کنید!

تور مجازی امکانی است که باعث می‌شود مشتری یک نمای ۳۶۰ درجه و کامل از مکان و فضای فعالیت شما یا محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، داشته باشد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تور مجازی یک امکان فوق‌العاده و ویژه برای بهتر دیده شدن کسب‌وکارتان است. اگر به‌دنبال تبلیغات اینترنتی و آنلاین باشید، احتمالا اصطلاح تور مجازی به گوش‌تان خورده است. تور مجازی، مجموعه‌ای از اطلاعات است که به‌صورت بصری و چند‌رسانه‌ای در قالب یک مجموعه‌ به هم متصل و به‌شکل ۳۶۰ درجه به مخاطب ارائه می‌شود. به بیان ساده‌تر، تور مجازی یک ویو و دید ۳۶۰ درجه و کامل از کسب‌وکارتان را به مشتری ارائه می‌دهد. به‌طوری که مشتری، حس می‌تواند به‌صورت مجازی کسب‌وکارتان را مانند کسی که به‌صورت فیزیکی حضور دارد، بازدید کند.

در ادامه، با تاثیر تور مجازی در تبلیغات و بازاریابی آنلاین، بیشتر آشنا خواهید شد. از شما دعوت می‌کنیم میهمان این محتوا باشید:

تور مجازی چیست؟

تور مجازی امکانی است که باعث می‌شود مشتری یک نمای ۳۶۰ درجه و کامل از مکان و فضای فعالیت شما یا محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید داشته باشد. اما این امکان چگونه به وجود می‌آید؟

در واقع، شرکت‌هایی که تور مجازی می‌سازند، با حضور فیزیکی در کسب‌وکارتان، به عکاسی ۳۶۰ درجه از نماهای مختلف کسب‌وکارتان می‌پردازند. پس از آن، عکس‌های مختلف را ویرایش و ادیت می‌کنند و در نهایت،  تعدادی از تصاویر پانورما و ۳۶۰ درجه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و آن‌ها را با نرم‌افزارهای مخصوصی با یکدیگر ادغام می‌کنند. به‌طوری که یک نمای کامل از مکان مورد نظر به دست آید.

پس از آن بیننده و مخاطب می‌تواند به‌صورت مجازی در توری که ساخته‌اید گردش کند. مخاطب می‌تواند تصاویر را بزرگ کند تا بتواند بهتر به جزئیات آن دقت کند یا از زوایای مختلف، سوژه مورد نظرش را بررسی کند.

با این روش، مشتری می‌تواند مکان مورد نظرتان را به‌طور کامل در ذهنش شبیه‌سازی کند و حس واقعی‌تری نسبت به موضوع داشته باشد. از این نظر، تور مجازی یک روش تبلیغاتی بسیار هوشمند و موثر به حساب می‌آید و بدون شک، نقش موثری در معرفی کسب‌وکارتان خواهد داشت.

امکانات تور مجازی

همان طور که اشاره شد، با ساخت تور مجازی، مشتری یک درک تقریبا کامل از مکان و فضای مورد نظر خواهد داشت. مخاطب می‌تواند فضای مورد نظر را از هر زاویه‌ای که تمایل دارد مشاهده کند و در صورتی که نیاز است، آن را بزرگ‌نمایی کند یا بچرخاند.

در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برای هر محصول توضیحات اختصاصی اضافه کنید یا با پخش یک موسیقی دلنشین، لحظات شیرین‌تری را برای مخاطب‌تان رقم بزنید.

کاربرد تور مجازی

مهم‌ترین ویژگی تور مجازی، واقعی بودن آن در عین مجازی بودن است. مخاطبی که بیننده تور مجازی است می‌تواند از هر نقطه‌ی دنیا و بدون در نظر گرفتن بُعد جغرافیایی، با محصولات، محیط کسب‌وکار یا خدماتی که ارائه می‌شود، بیشتر آشنا شود.

تور مجازی حتی برای بسیاری از مشاغل می‌تواند منبع درآمد نیز باشد. به‌عنوان مثال، موزه‌ها و اماکن گردشگری، تورهایی خود را با مبالغ مختلف به فروش می‌رسانند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

مزایای تور مجازی کسب‌وکارها

پر واضح‌ است که مهم‌ترین ویژگی در تبلیغات، دیده شدن و البته بهتر دیده شدن است. ازین حیث، تور مجازی باعث می‌شود که بهتر، بیشتر و کامل‌تر دیده شوید و مشتری بتواند ارتباط بهتر و کامل‌تری با شما و کسب‌وکارتان برقرار کند. افزایش توجه و درگیری بیشتر مخاطب با کسب‌وکار یا برند شما، منجر به جلب اعتماد مخاطب خواهد شد.

همچنین، به‌دلیل آن که تور مجازی، شیوه‌ای جدید و نوین به حساب می‌‌آید، هر کسب‌وکاری که دارای یک تور باکیفیت از محصولات و خدمات خود باشد، در نظر مخاطبان، مدرن‌تر و امروزی‌تر به حساب می‌آید. بنابراین یکی از مزایای تور مجازی کسب‌وکارها این است که با این روش می‌توانید به‌شکل ویژه‌تری کسب‌وکارتان را از سایر رقبایتان متمایز کنید.

تور مجازی باعث می‌شود کسب‌وکارتان بیشتر شناخته شود.

هرچه کسب‌وکارتان بهتر و بیشتر به مشتری شناسانده شود، مشتری ارتباط بهتری با شما و برندتان برقرار می‌کند. این موضوع باعث می‌شود، مشتریان با دید بازتری دست به انتخاب بزنند و راحت‌تر بتوانند به شما اعتماد کنند. خصوصا این مساله برای کسب‌وکارهایی که دارای با مواد غذایی و محصولات بهداشتی سر‌وکار دارند، یک اولویت است.

از نظر روانشناختی، مشتری تمایل دارد بداند محصولی که خریداری می‌کند، چه پروسه تولیدی را طی می‌کند. با مشاهده روند تولید، او بهتر و بیشتر اعتماد می‌کند و سریع‌تر به یک مشتری وفادار و پروپاقرص تبدیل می‌شود.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از تور مجازی استفاده کنند؟

به‌طور کلی، استفاده از تور مجازی برای انواع مختلف کسب‌وکارها بدون محدودیت است. اما شاید بتوان گفت، کسب‌وکارهای توریستی و تولیدی، بهتر می‌توانند ویژگی‌های کاری و حرفه‌ای خود را به واسطه تور مجازی به تصویر بکشانند.

از جمله کسب‌وکارهایی که قابلیت ساخت تور مجازی را دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراکز اقامتی، مهانسراها و هتل‌ها
  • مراکز تفریحی و سرگرمی، مانند شهربازی‌
  • مراکز باستانی و گردشگری
  • موزه‌ها و اماکن توریستی
  • بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، مطب‌ها و به‌طور کلی همه‌ی مراکز درمانی
  • مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه و حتی مهدهای کودک
  • سینما، گالری و نمایشگاه‌های مختلف
  • تالارهای عروسی و اماکن پذیرایی
  • سالن‌های کنفرانس و سمینار
  • استودیوم و باشگاه‌های سرپوشیده یا سر باز و به‌طور کلی، مراکز ورزشی
  • ایستگاه‌های مترو یا فرودگاه‌ها، ترمینال و ایستگاه‌های حمل‌ونقل و باربری
  • مراکز خدماتی مختلف
  • کارخانه و کارگاه‌های تولیدی
  • دفاتر مشاوره املاک
  • فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای
  • کتاب‌فروشی‌ها و گالری‌های فروش لوازم هنری
  • اماکن گردشگری و تاریخی
  • و بسیاری اماکن دیگر که شرایط مناسبی برای نمایش دادن پروسه‌ی تولید یا خدماتی که ارائه می‌دهند داشته باشند.

چه سایت‌هایی می‌توانند تور مجازی داشته باشند؟

همان طور که می‌دانید، با گسترش شبکه‌های اجتماعی و دنیای وب، کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین رونق بیشتری گرفتند. با این وجود، تخمین زده می‌شود کسب‌وکارهایی که تا چند سال آتی وارد دنیای آنلاین و مجازی نشوند، محو شده یا دستکم رو به زوال و فراموشی می‌روند. بنابراین اگر دارای یک سایت اینترنتی هستید، می‌توانید از تور مجازی به‌عنوان یک روش تبلیغاتی موثر استفاده کنید.

فرقی نمی‌‌کند سایت شما بر چه اساسی نوشته شده است، در هر صورت تور مجازی امکانی است که در کنار سایر روش‌های تولید محتوا باعث می‌شود مشتریان‌تان بهتر و بیشتر با روند کسب‌وکارتان آشنا شوند.

کاربرد تور مجازی در تبلیغات

تور مجازی چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آفلاین قابل‌مشاهده است و این موضوع، دسترسی راحت‌تری را برای مخاطبان به وجود می‌آورد.

هر تور مجازی، یک لینک اختصاصی است که مخاطب با کلیک کردن روی آن، می‌تواند وارد آن شده و تور را مشاهده کند. بدیهی است نمایش تور مجازی در بستر اینترنت به‌صورت آنلاین است. یعنی مخاطب برای دریافت آن احتیاج دارد به اینترنت دسترسی داشته باشد. همچنین، شما می‌توانید لینک تور مجازی کسب‌وکارتان را در شبکه‌های اجتماعی مانند ایسنتاگرام یا به‌صورت ارسال انبوه پیامک به نمایش بگذارید تا مخاطب با کلیک کردن روی آن، بتواند تور را مشاهده کند.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی این است که تور مجازی را در CD یا فلش ریخته و به دست مخاطبان برسانید. این روش، خصوصا در نمایشگاه‌ها، که مخاطب به‌صورت فیزیکی با شما در ارتباط است، بسیار موثر است و باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود. استفاده از این روش، احتیاجی به دسترسی به اینترنت ندارد و تور به‌صورت آفلاین نیز قابل‌مشاهده است.

هزینه‌ی تولید تور مجازی چقدر است؟

خبر خوش آن که شما می‌توانید خودتان دست به کار ساخت یک تور مجازی برای کسب‌وکارتان شوید. اما برای ساخت آن، لازم است با اصول عکاسی آشنایی داشته باشید و بتوانید اطلاعات به‌دست آمده را وارد نرم‌افزار کنید.

اما چنانچه قصد دارید از تور مجازی به‌صورت تبلیغاتی استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم ساخت آن را به یک شرکت تبلیغاتی معتبر و باسابقه بسپارید.

به‌دلیل آن که تور مجازی یک وجهه تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما است، بهتر است در بالاترین کیفیت و با بهترین امکانات ساخته شود و این پروسه‌ای زمان‌بر و تخصصی است.

هزینه تولید تور مجازی بستگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد و کیفیت‌ عکس‌های گرفته شده نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. همچنین مکانی که عکاس برای گرفته عکس‌ها باید به آنجا برود، یکی دیگر از عواملی است که ممکن است باعث افزایش هزینه تور شود.

در کنار همه اینها، همه ما می‌دانیم هزینه‌ای که بابت تبلیغات پرداخته می‌شود، مانند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بوده و به‌زودی عواید آن، به جیب‌تان باز خواهد گشت. پس خیلی نگران هزینه‌ای نباشید که در ابتدای کار بابت ساخت تور مجازی می‌پردازید!

سخن پایانی

تور مجازی، روشی جدید و نوین است که باعث می‌شود مشتری بتواند به‌صورت مجازی و غیرحضوری در کسب‌وکار شما حضور داشته باشد. معمولا این حضور، چنان تاثیرپذیر است که مخاطب را به مشتری و مشتری را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد.

همان طور که اشاره شد، تور مجازی یک فناوری جدید است که امروزه در عرصه‌ی تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده می‌شود. چنانچه قصد دارید از تور مجازی به‌عنوان یک روش تبلیغاتی استفاده کنید، بهتر است انجام این کار را به شرکت‌های تبلیغاتی و صاحب نام در عرصه‌ی تبلیغات و بازاریابی بسپارید. ارائه‌ی تبلیغات ضعیف و بد، نه‌تنها کاری از پیش نمی‌برد، بلکه حتی می‌تواند منجر به از دست رفتن مشتریان جدید و مشتری‌های قدیمی شود.

در پایان از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. با آروزی خوش برای تمامی کسب‌وکارها.

مطالب مرتبط:

دیدگاه