سفر به مشهد ممنوع شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
سفر به مشهد ممنوع شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تداوم ممنوعیت سفر به شهرهای نارنجی، بر خودداری مسافران از ورود به مشهد تاکید کرد.

دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز گذشته در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به نزدیک شدن میلاد امام رضا (ع) و آغاز دهه کرامت و احتمال افزایش تعداد سفرها و همچنین وضعیت نارنجی مشهد، از مسافران تقاضا کرد تا در شرایط فعلی از سفر غیرضروری به مشهد حتی به قصد زیارت خودداری کنند. وی با بیان این موضوع که سفر به مشهد ممنوع است و خودروهای شخصی در صورت ورود به این شهر جریمه می‌شوند، تصریح کرد:

درباره سفر با هواپیما و قطار نیز این افراد باید دو هفته قبل تست‌های مد نظر را انجام دهند و تنها با تست منفی اجازه سفر به مشهد را دارند.

قلیان ضمن توصیه به نمایندگان شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری برای خودداری از انجام سفرهای تبلیغاتی و تشکیل تجمعات انتخاباتی، از تداوم روند نزولی شیوع ورونا در استان خبر داد و گفت:

در هفته گذشته میانگین روزانه بستری در استان ۲۱۲ نفر و بستری کل ۷۱۴ نفر بوده که ۲۱۵ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند، همچنین آمار فوتی های قطعی در روز جمعه نیز به ۱۰ مورد رسیده است. میانگین روزانه بستری موجود در استان ۷۷۴ نفر در هفته گذشته بوده است و تعداد بستری های سرپایی اکنون به ۱۰۳۹ نفر رسیده است. درصد تست مثبت بستری در استان به ۴۰ درصد و تست مثبت سرپایی تا ۲۷ درصد کاهش یافته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه