ممنوعیت فروش تور ترکیه برقرار است

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
ممنوعیت فروش تور ترکیه برقرار است

سازمان هواپیمایی کشور از تداوم ممنوعیت تورهای ترکیه خبر داد. همچنین، هفته جاری پروازی فوق‌العاده‌ برای بازگشت اتباع ایرانی هند و فرانسه انجام خواهد شد.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به درخواست وزارت امور خارجه مبنی بر برقراری پروازی فوق‌العاده جهت بازگشت اتباع ایرانی و دانشجویان حاضر در هند و فرانسه، از انجام این پرواز در هفته جاری خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

با توجه به درخواست دانشجویان و اتباع ایرانی در این کشورها پروازی در این هفته انجام خواهد شد و ما منتظر ابلاغیه نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف وزارت بهداشت هستیم.

ذیبخش با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته در هند و پاکستان، بر ضرورت صدور تاییدیه‌های لازم توسط وزارت بهداشت، پیش از پرواز فوق‌العاده تاکید کرد و افزود:

در این راستا وزارت بهداشت باید تاییدیه برقراری این پرواز فوق‌العاده را صادر و نوع شیوه‌نامه‌های الزامی را تعیین کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به قرارگیری کشور فرانسه در فهرست کشورهای دارای شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا، از انجام پروازهای فوق‌العاده در هفته جاری توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان خبر داد و خاطرنشان کرد:

از روز چهارم اردیبهشت امسال به‌دلیل شیوع شدید ویروس کرونا در کشور هند، پروازهای بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق شد.

محمدحسن ذیبخش همچنین با بیان اینکه محدودیت سفرهای عید فطر مشمول ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی نمی‌شود، تصریح کرد:

هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با سفرهای هوایی بگیرد، سازمان هواپیمایی کشور آن را انجام خواهد داد و ما در بخش هوایی تاکنون تمامی دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد را انجام داده‌ایم.

وی ضمن اشاره به فزایش نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات عید فطر به‌واسطه استقبال بیشتر مسافران از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، بر عدم صدور مجوز برای پروازهای فوق‌العاده در این ایام تاکید کرد. وی همچنین در خصوص زمان برقراری مجدد تورهای گردشگری ترکیه اظهار داشت:

همچنان تورهای ترکیه لغو است و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این رابطه نگرفته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه