ممنوعیت تمام سفرهای بین شهری در ایام عید فطر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
ممنوعیت تمام سفرهای بین شهری در ایام عید فطر

ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از ممنوعیت هرگونه سفر بین‌شهری با هر نوع رنگ‌بندی، در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۲/۱۹، ساعت ۱۲:۵۲

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با اشاره به اعمال ممنوعیت سفرهای بین‌شهری در تعطیلات عید فطر، از جریمه یک میلیون تومانی برای تردد در شهرهای قرمز  و جریمه ۵۰۰ هزار تومنی برای تردد در شهرهای نارنجی خبر داد. برای شهرهای زرد نیز که قبلا جریمه نداشتند، مصوب شد در این تعطیلات، ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شود. بنابراین تردد بین همه شهرها ممنوع است و اگر تخلفی صورت گیرد، متخلف مشمول جریمه می‌شود.

همچنین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز  ضمن اشاره به اتصال شبکه‌های حمل و نقل ریلی و هوایی به برنامه «ماسک»، از عدم توانایی بیماران کرونایی برای تردد بین‌شهری و سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی خبر داد؛ چراکه بلیطی به او فروخته نخواهد شد و اگر مسافری قرنطینه خود را بشکند، برای او پیامک هشدار ارسال می‌شود.

گفتنی است که با توجه به آخرین اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در حال حاضر ۴۶ شهر در کشور قرمز و ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر نیز زرد هستند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۲/۱۷، ساعت ۱۰:۰۲

ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در جلسه‌‌ای که صبح روز پنجشنبه با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران برگزار شد، ممنوعیت هرگونه سفر به تمامی شهرهای ایران را به تصویب رساند. بر اساس این مصوبه، از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه تمامی سفرهای بین‌شهری ممنوع خواهد بود.

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری کشور نیز در این رابطه تاکید کرد که محدودیت‌های سراسری سفر در تعطیلات پیش رو منحصر به خودروهای شخصی است. وی همچنین اذعان داشت:

 در حال حاضر تمام تردد‌های جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است. در صورت تصمیم‌گیری برای لغو تردد‌ها در حوزه حمل‌نقل عمومی برای تعطیلات پیش‌رو، سازمان راهداری و بخش‌ حمل‌ونقل جاده‌ای تابع ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

این تصمیم با توجه به شرایط بحرانی کشور پس از سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ اتخاذ شده است؛ گرچه بنا بر اظهار نظر اعضای ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، پیک موج چهارم پاندمی ویروس کرونا پشت‌سر گذاشته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه