آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی برای تابستان ۲۰۲۱

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
آمادگی ترکیه در بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی برای تابستان ۲۰۲۱

ترکیه با اجرای طرح واکسیناسیون فعالان صنعت گردشگری و صدور مجوز طرح سفر ایمن برای تاسیسات گردشگری، آمادگی خود را برای سفرهای تابستان ۲۰۲۱ اعلام کرد.

ترکیه به‌عنوان آغازگر طرح سفر ایمن، تدابیر جدیدی را برای برگزاری سفرهای امن در تابستان ۲۰۲۱ اضافه کرده است. این طرح که از خرداد سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و کلیه مراحل سفر گردشگران از ترانسفر فرودگاهی تا اقامت در هتل و رستوران‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. در دومین سال اجرای این طرح، ۹۸۰۰ موسسه فعال و خودرو فعال در حوزه گردشگری در این طرح مشارکت دارند. همچنین مراکز اقامتی بالای ۳۰ تختخواب نیز ملزم به رعایت مصوبات این طرح هستنند. علاوه بر این، ترکیه در طرح واکسیناسیون کرونا، کارکنان صنعت توریسم را در اولویت قرار داده و به این ترتیب برای برگزاری طرح سفر ایمن در تابستان ۲۰۲۱ آماده شد.

نشست وزیر گردشگری ترکیه با سفرای کشورهای خارجی در آنتالیا درباره سفر ایمن در تابستان ۲۰۲۱

عکس‌ از صفحه توییتر محمت نوری ارسوی

در این راستا، «محمت نوری ارسوی»، وزیر گردشگری جمهوری ترکیه در در نشستی با سفرای کشورهای خارجی که در آنتالیا برگزار شد، درباره آمادگی ترکیه برای سفرهای تابستانی ۲۰۲۱ توضیحات جامعی ارائه کرد. وی در این رابطه چنین گفت:

ترکیه یکی از نخستین کشورهایی بود که در ابتدای تابستان سال ۲۰۲۰ اجرای طرح سفر ایمن را آغاز کرد و پذیرای ۱۶ میلیون نفر مسافر بود. در سالی که گذشت امنیت و سلامت مسافران در الویت ما قرار داشت. در راستای این طرح کلیه مراکز اقامتی با بیش از ۳۰ تختخواب ملزم به رعایت اصول این طرح شدند؛ همچنین کلیه مراکزی که موفق به دریافت گواهینامه طرح شده بودند، جهت اجرای مداوم آن تحت نظارت مستمر قرار داشتند. در راستای اجرای طرح بین المللی واکسیناسیون کرونا نیز تا به امروز در حدود ۲۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. در این راستا، صنعت گردشگری در الویت قرار گرفته است.

نشست وزیر گردشگری ترکیه با سفرای کشورهای خارجی در آنتالیا درباره سفر ایمن در تابستان ۲۰۲۱

عکس‌ از صفحه توییتر محمت نوری ارسوی

محمت ارسوی در ادامه سخنانش افزود:

سال گذشته در اجرای طرح سفر ایمن به جایگاه بالایی دست یافتیم. سال ۲۰۲۱ نیز در زمینه توریسم سال بسیار امنی پیش‌رو خواهیم داشت؛ علاوه بر واکسیناسیون پرسنل فعال در صنعت گردشگری، بیش از ۱۰۰۰۰ موسسه گردشگری در اقصی نقاط کشور مجوز طرح سفر ایمن را دریافت کرده‌اند و ازاین‌رو، ترکیه برای تابستان ۲۰۲۱ از امادگی کامل برخوردار است.

در جریان این نشست در آنتالیا که سفیر ایران نیز حضور داشت، سفرای کشورهای مدعو از جزییات این طرح و شکل اجرای آن بازدید کردند.

عکس‌ کاور  از صفحه توییتر محمت نوری ارسوی

مطالب مرتبط:

منبع TGA

دیدگاه