شب در کیش کجا بریم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
شب در کیش کجا بریم؟

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران است که تفریح‌ها و جاهای دیدنی متعددی نظیر پارک‌ها،‌ کشتی‌های تفریحی و جنگ‌های شبانه و... را برای شب‌گردی دارد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۲ به‌روزرسانی شده است.

با تاریکی هوا، فرصت خوبی برای دوچرخه‌سواری و حتی پیاده‌روی در سواحل و اسکله‌های کیش ایجاد می‌شود؛ ضمن اینکه می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در نزدیکی اسکله‌ها بروید و خود را به یک نوشیدنی خنک فوق‌العاده مهمان کنید. این همه ماجرا نیست و جاهای دیدنی کیش در شب، امکان گشت‌وگذاری به‌یادماندنی را به شما می‌دهند که برای آشنایی با برخی از آن‌ها نباید این مقاله را از دست بدهید.

سفر به کیش یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های ایرانگردی به حساب می‌آید که علت آن به مراکز خرید پرزرق‌وبرق، جاذبه‌های متعدد و خلیج فارس زیبا برمی‌گردد. بی‌شک سواحل کیش، به‌خصوص هنگام غروب خورشید در پس دریای نیلگون خلیج فارس برای هر گردشگری جذابیت دارد. پس از چنین تجربه‌ای قطعا گشت‌وگذار شبانه در جزیره آغاز می‌شود که هر گردشگری در انتظار شب‌های آرام و خاطره‌انگیز آن است.

جاهای دیدنی کیش در شب:

پارک شهر کیش

محوطه پارک شهر کیش در نورپردازی شب

عکاس: ناشناس

پارک شهر کیش در قلب کیش قرار دارد و به بلوار خلیج فارس و بلوار مروارید مشرف است. این پارک که ۴۵ درصد از مساحتش به فضای سبز اختصاص دارد، مجهز به مبلمان شهری زیبا، آلاچیق‌هایی برای استراحت خانواده‌ها، شهربازی، محوطه بازی کودکان و پارکینگ است.

فواره های پارک شهر کیش در شب

عکاس: علی کبیری

دریاچه‌ای مصنوعی در پارک شهر وجود دارد که اولین دریاچه بزرگ کیش محسوب می‌شود و به‌لطف داشتن چندین قایق، امکان تفریح در فضایی آرام‌بخش برای گردشگران مهیا است. طراحی پارک شهر به‌گونه‌ای است که علاوه بر دویدن و ورزش می‌توانید به دوچرخه‌سواری مشغول شوید. فست فود هادیز و کافه کیش لند در محوطه پارک قرار دارند و در نتیجه در صورت احساس گرسنگی گزینه‌هایی عالی برای شکم‌گردی هستند. پارک شهر کیش در نزدیکی مراکزی همچون رویامال، بازار پانیذ، هایپرمارکت کیش و بازار پردیس ۲ قرار دارد.

شهربازی هایلند کیش

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۶ تا ۲۴
  • تلفن: ۰۹۳۴۷۶۸۱۳۶۲
  • آدرس: کیش، بلوار خلیج فارس، پارک شهر، شهربازی هایلند کیش (نمایش روی نقشه)

وسایل بازی در شهربازی هایلند کیش

عکاس: مسعود لطفی

شهربازی هایلند یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های کشور است که در پارک شهر قرار دارد. وجود انواع دستگاه‌های بازی از ترن آبی و هوایی گرفته تا رنجر، سورتمه، سفینه، چرخ‌وفلک، ماشین برقی ضربتی، آبشار، ترامپولین، سیمیلاتور، رودخانه وحشی و سینما ۲۰۰۰ باعث شده‌ است که همه گروه‌های سنی بتوانند اوقات خوشی را در این محل سپری کنند.

از جدیدترین امکانات این مجموعه می‌توان به سینما هفت بعدی، شبیه‌ساز خلبانی با چرخش ۷۲۰ درجه، لیزر ماز، اتاق ماموریت فرار و اتاق ارواح سرگردان اشاره کرد که اوج هیجان را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کنند. بازی‌ها و سرگرمی‌های متعددی نیز در فضای سرپوشیده شهربازی در نظر گرفته شده است که شامل بازی‌های رایانه‌ای، دستگاه‌های بازی کودکان، بازی مینی گلف، بولینگ و... می‌شود.

پارک دلفین کیش

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷
  • آدرس: جنوب جزیره کیش، مرکز تفریحی گردشگری پارک دلفین کیش (نمایش روی نقشه)

پارک دلفین کیش

عکاس: سعید نظریه

پارک دلفین با مساحت ۱۰۰ هکتار، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره است. این پارک فقط به نمایش‌ حیرت‌انگیز دلفین‌های آموزش‌دیده خلاصه نمی‌شود و در بازدید از این مجموعه می‌توانید به باغ وحش و باغ پرندگان سر بزنید و لذت ببرید.

لک لک های پارک دلفین کیش

عکاس: Hadi SG

از تنوع زیستی این پارک می‌توان به گونه‌های مختلف پرندگان نظیر شترمرغ، لک‌لک، پلیکان، قو، توکان، تورکو و…، پستانداران دریایی مانند شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن‌ و دلفین‌ و همین طور بیش از ۱۰۰ گونه گیاه زیبا از قبیل اوکالیپتوس، بنجامین‌، آکاسیا، گل ختمی، شیشه‌شور، درختان لور، کهور سیاه نوفیلد و غیره اشاره کرد.

پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر

مجسمه مرد ماهیگیر در کنار ساحل کیش

عکاس: Reza Masaeli

پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر با چهار هزار متر مربع مساحت، از پارک‌های ساحلی زیبا در جزیره کیش محسوب می‌شود که جذاب‌ترین بخش آن وجود مجسمه مرد ماهی‌گیر است. این مجسمه ۱۲ متری از نمادهای کیش به حساب می‌آید و ماهیگیری را نشان می‌دهد که تور خود را به‌سمت دریا گرفته است.

ساخت مجسمه شنی در پارک ماهیگیر کیش

منبع عکس: سایت سی‌ تی مهر

از زیبایی‌های این پارک می‌توان به دو آب‌نمای آن اشاره کرد که در جهت شرق و غرب پارک قرار گرفته‌اند و با جوی آبی به طول ۱۰۰ متر به یکدیگر متصل شده‌اند. این پارک ساحلی با فرارسیدن شب، جذابیت مضاعفی پیدا می‌کند؛ به‌خصوص که امکان کرایه دوچرخه و موتور و اسکوتر برقی وجود دارد و نورپردازی چشم‌نواز هنگام غروب خروشید و ایجاد فضاهای تاریک و روشن، جلوه‌ای خاص به آن می‌دهد. کافه‌های ساحلی، دریای زیبا و گاهی اوقات صدای موسیقی نوازندگان محلی، این پارک را به محلی ایدئال برای شب‌گردی در کیش تبدیل کرده‌اند. ضمن اینکه می‌توانید به ساختن مجسمه‌های سنی در ساحل زیبای آن بپردازید و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

پارک تفریحی میرمهنا

  • آدرس: کیش، حدفاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک، اسکله و پارک تفریحی میرمهنا (نمایش روی نقشه)

گردشگران روی اسکله میرمهنا کیش

عکاس:‌ Karan-dn

پارک تفریحی میرمهنا در ساحل شمالی و شمال غربی جزیره کیش واقع شده؛ جایی که اسکله تفریحی میرمهنا میزبان گردشگران است. جالب است بدانید که شخصی به نام میرمهنا در دوره زندیه توانست متجاوزان هلندی را با کمک نیروهای انگلیسی از خلیج فارس بیرون کند و ازاین‌رو، پارک تفریحی مذکور به یاد او نام‌گذاری شده است. این پارک بزرگ که از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک امتداد یافته است، در نزدیکی جاذبه‌های متعددی همچون شهر باستانی حریره، مرکز خرید پارس خلیج و کشتی یونانی قرار دارد.

اسکله میرمهنا تنها اسکله ماهی‌گیری جزیره کیش است

اسکله میرمهنا تنها اسکله ماهی‌گیری جزیره (در زمان‌های مجاز) محسوب می‌شود که ۱۳۰ متر طول دارد و محل خوبی برای قایق‌سواری و تماشای چشم‌انداز دریا است. قدم‌زدن روی این اسکله جذاب، به‌ویژه زمانی که نورپردازی آن روشن می‌شود، لذتی وصف‌ناپذیر را نصیبتان می‌کند و می‌توانید با چند عکس یادگاری،‌ این لحظه‌ها را برای همیشه ثبت کنید. اسکله میرمهنا دو فاز دارد که فاز یک، محل‌هایی برای نشستن، تهیه کباب، مسیرهای پیاده‌روی و… دارد و مناسب کسانی است که به‌دنبال محلی آرام و باصفا هستند. فاز دو نیز برای دو زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

پارک ساحلی مرجان

فضای سبز و آلاچیق پارک مرجان در کنار ساحل

عکاس: Cap Mehdi

پارک ساحلی مرجان در قسمت شرقی جزیره کیش در کنار بازار مرجان قرار دارد. این پارک ساحلی به‌لطف وجود محوطه بسیار زیبا، آلاچیق‌های فراوان و اسکله بتنی مرجان فرصت خوبی برای شما فراهم کرده است تا در کنار دریا حس خوب آرامش را تجربه کنید. قطعا تماشای غروب آفتاب از بهترین بخش‌های بازدید از این پارک است که خاطره‌ای ماندگار در ذهن شما خواهد ساخت.

دریای خلیج فارس در شب در کنار پارک مرجان کیش

عکاس: محسن محمودپور

علاوه بر پیست دوچرخه‌سواری کیش که از این پارک زیبا می‌گذرد و بسیاری از علاقه‌مندان را مجذوب خود می‌کند، تفریح های آبی کیش مانند جت اسکی، پاراسل، فلای برد، شاتل، بنانا و غواصی نیز بین گردشگران پرطرفدار هستند. رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی از دیگر مزیت‌های پارک مرجان به حساب می‌آیند.

مراکز خرید کیش

یکی از مراکز خرید لوکس کیش

عکاس: ناشناس

خرید و بازارگردی از بخش‌های جذاب سفر به کیش است که در روزهای گرم اغلب به شب موکول می‌شود تا هوا کمی خنک‌تر شود. از لوکس ترین مراکز خرید کیش که اجناس‌شان نسبتا گران هستند، می‌توان مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا یک و دو، رویامال و کوروش را نام برد. مراکز خرید ارزان‌تری نیز در کیش فعالیت دارند که پاتوق اکثر گردشگران کیش هستند. به‌عنوان مثال، مرکز خرید مروارید، بازار زیتون، بازار پردیس یک و دو، بازار ونوس و مرکز تجاری کیش که کالاهای متنوعی را با قیمت‌های مناسب در اختیار شما می‌گذارند.

ساختمان شیشه ای مرکز خرید پردیس دو کیش

منبع عکس: سایت کیش بوک (عکاس رضا حیدری‌نژاد)

یکی از ویژگی‌های جذاب مراکز خرید کیش، حراج‌‌های وسوسه‌انگیز آن‌ها است که اغلب از اوایل اردیبهشت تا آخر خرداد و از اوایل مهر تا پایان آذر جریان دارد. در واقع به‌دلیل کاهش تعداد مسافران در این بازه زمانی، حراج‌ها و جشنواره‌های خرید انگیزه خوبی در گردشگران ایجاد می‌کند. جشنواره تابستانه کیش نیز حسابی پرطرفدار است و از تاریخ ۱۵ تیر تا ۳۰ شهریور با حراج‌های متعددی اتفاق می‌افتد. تخفیف هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی و گردشگری، کاهش قیمت تور کیش و بلیط هواپیما و همین طور اجرای برنامه‌های جذابی نظیر کنسرت‌، نمایش، جنگ‌های شبانه، کارناوال‌های شادی و... همگی از سفری خاطره‌انگیز حکایت دارند.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در شب

عکاس: کوروش روح‌بخش

اسکله تفریحی کیش به طول ۴۳۷ متر در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد و طوری طراحی شده است که به زیستگاه جانوران دریایی آسیبی نرسد. این اسکله جزو شلوغ‌ترین مکان‌های جزیره است که می‌توانید تفریح‌های دریایی جذابی همچون قایق‌سواری با قایق شیشه‌ای و پدالی، غواصی، جت اسکی و فلای‌ برد را در این محل تجربه کنید. در ضمن، پیاده‌روی، عکاسی، تماشای افق دریا و طلوع و غروب آفتاب از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران از آن استقبال می‌کنند و شب‌های خارق‌العاده اسکله را از دست نمی‌دهند.

پس از گشت‌وگذار در اسکله می‌توانید از سینما چهار بعدی و بولینگ استفاده کنید تا لذت حضور در این محل برایتان تکمیل شود.

گذر هنرمندان کیش

تندیس های گذر هنرمندان کیش

عکاس: ناشناس

گذر هنرمندان در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و از آنجا که تندیس مشاهیر بزرگ ایران‌زمین را در خود جای داده، از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. تماشای تندیس‌ها و گرفتن عکس و سلفی با آن‌ها و همین طور پیاده‌روی در این پارک هنری، جزو تفریح‌هایی محسوب می‌شود که در طول سفر به کیش نباید از آن چشم‌پوشی کنید.

تندیس پروین اعتصامی در گذر هنرمندان کیش

عکاس: ناشناس

تندیس هنرمندان و اساتیدی همچون ابوالحسن صبا، غلامحسین بنان، شریف لطفی، علی محمد حیدریان، حسین بهزاد، مرتضی ممیز، كریم پیرنیا، عزت‌الله انتظامی و… در این محل به چشم می‌خورد. این جاذبه هنری در نزدیکی مکان‌های دیدنی کیش نظیر اسکله تفریحی، بولینگ مریم و ساحل مرجان قرار دارد.

شهر زیرزمینی کاریز

  • ساعت کاری: از ۹ تا ۲۲:۳۰
  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۳۱۵۵۳
  • آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش (نمایش روی نقشه)

شهر زیرزمینی کاریز کیش

عکاس: Luiz Paulo

شهر زیرزمینی کاریز کیش با حدود ۲۵۰۰ سال قدمت با سرمایه شخصی مهندس منصور حاجی حسینی بازسازی شده است. این کاریز که وسعت آن به ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد، در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار دارد. اگر به سقف کاریز نگاه کنید، شاهد صدف‌ها و مرجان‌هایی خواهید بود که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. جالب اینکه استحکام کاریز به‌دلیل استفاده از نوعی خاک رس به نام «گل مارن» در سازه آن است.

شهر زیرزمینی کاریز حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد

سقفی به ارتفاع هشت متر که امکان تردد در آن به‌راحتی میسر است؛ جریان آب شیرین در کاریز که در گذشته آب شامیدنی اهالی منطقه را تامین می‌کرد؛ خاکی که علاوه بر خاصیت درمانی، در صنایع مختلف مانند آجرپزی کاربرد دارد و... از جمله ویژگی‌های جالب کاریز کیش هستند.

عکاس: Kamix ،Hosseinronaghi، علی حیدری، Ivan Mlinaric

زمانی که وارد فضای داخلی این شهر زیرزمینی می‌شوید، نسیم خنکی صورتتان را نوازش می‌کند که در فصل گرما حسابی می‌چسبد. اگر گذرتان به این جاذبه افتاد، از بازارچه صنایع دستی، موزه خلیج فارس، مسجد، رستوران‌های سنتی و چای‌خانه آن نیز استفاده کنید.

کشتی یونانی

  • آدرس: کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونان (نمایش روی نقشه)

کشتی یونانی در تاریکی شب

عکاس: هادی امید

کشتی یونانی مرداد سال ۱۳۴۵ به گل نشست و با وجود بررسی‌های متعدد، هیچ‌گاه علت اصلی این ماجرا مشخص نشد. از آنجا که در زمان وقوع این اتفاق، کشتی در مالکیت یونانی‌ها بود، نام کشتی یونانی روی آن گذاشته شد. بهترین زمان بازدید از این کشتی هنگام غروب خورشید است که آن را به جاذبه‌‌ای تماشایی در جزیره بدل کرده است و قاب جذابی از دریا، غروب و کشتی غول‌پیکر را پیش روی شما می‌گذارد. در کنار ثبت این لحظه‌های شگفت‌انگیز می‌توانید در ازای پرداخت مبلغی پول، شترسواری در سواحل نزدیک کشتی یونانی را تجربه کنید.

غروب خورشید در کنار کشتی یونانی

عکاس: علی نامداری

در نهایت نیز از پارک ساحلی کشتی یونانی استفاده کنید که این جاذبه در آن قرار دارد. امکانات بسیار خوبی نظیر رستوران لبنانی، رستوران ایرانی، غرفه‌های فروش تنقلات، کافه تریا، آمفی‌تئاتر، ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت و... برای شما مهیا شده است تا شبی به‌یادماندنی را در این منطقه سپری کنید.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۶ تا ۲۱
  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۳۲۸۴۴
  • آدرس: کیش، محله سفین، روبه‌روی اسکله صیادی، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش (نمایش روی نقشه)

خانه قدیمی در کیش با حوض و چاه

عکاس: ناشناس

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش با قدمت ۲۰۰ سال در محله سفین قرار دارد و مکانی عالی برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر‌به‌فرد بومیان جزیره به حساب می‌آید.

این خانه که ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد، با هدف اشتغال‌زایی برای مردم بومی و توسعه گردشگری پایدار، در سال ۱۳۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شد. مالک این خانه مرحوم حاج عبدالله بن شاهین بود که به‌عنوان تاجر مروارید شناخته می‌شد و این منزل را از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

عکاس: محمد جاسم، زهرا المدرسی، جعفر باقری، محمد محمدی

در بازدید از این محل شاهد تعداد زیادی وسایل قدیمی پخت‌وپز، ابزار صید مروارید و ماهی‌گیری، انبار خرما، تهیه شیره خرما به‌شکل سنتی، دو حلقه چاه آب، دو حیاط، اتاق خواب‌های زمستانه و تابستانه، آشپزخانه، مکتب‌خانه، اتاق مهمان زنان، انبار علوفه و... خواهید بود. پذیرایی رایگان با قهوه و خرما، بخش خوشمزه این بازدید است که توسط افراد بومی با لباس محلی انجام می‌شود. ضمن اینکه خانم‌ها می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی پول، از غرفه نقش حنا استفاده کنند.

باغ‌راه ایرانی کیش

  • آدرس: کیش، جنوب بلوار ولایت، حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی، باغ‌راه ایرانی کیش

یکی از دروازه های باغ راه ایرانی کیش

منبع عکس: سایت صدا و سیمای کیش

باغ راه ایرانی با مساحت حدود ۳۲ هکتار، طولانی‌ترین باغ‌راه کشور است که برای شناساندن فرهنگ اقوام و اقلیت‌های ایرانی به گردشگران ساخته شد. این محل، ۹ دروازه و اثر تاریخی و هشت باغ ایرانی را در خود جای داده که از میدان سعدی تا میدان هرمز کشیده شده است. در این باغ‌راه از دروازه قرآن شیراز و دروازه سی و سه پل اصفهان تا دروازه هارونیه مشهد، دروازه شمیران و... به چشم می‌خورد. ضمن اینکه وجود گالری مجسمه، سایت کبوتر، پیست دوچرخه‌سواری با نورپردازی ال‌ای‌دی، زمین ورزش‌های ساحلی و... نیز جذابیتی دوچندان به این مجموعه داده‌اند.

از دیگر جاذبه‌های این محل می‌توان به ۱۱ آب‌نما، رودخانه‌ای به طول ۴۰۰ متر و ۹ عدد نقاشی دیواری اشاره کرد. وجود آب در این محل، طراوت خاصی به آب‌وهوای آن داده و فضای بسیار لذت‌بخشی برای پیاده‌روی در شب به وجود آورده است.

بولینگ مریم کیش

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۲۱۱۲۱
  • ساعت کاری: از ۱۱ صبح تا ۰۰:۳۰ بامداد
  • آدرس: کیش، خیابان سنائی، بلوار دریا، بولینگ مریم (نمایش روی نقشه)

بولینگ مریم در کیش

عکاس: Arya Ro

بولینگ مریم یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های بولینگ کشور است که در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد. این بولینگ مجهز به ۱۶ خط دیجیتالی است که چهار نفر می‌توانند در هریک از این خطوط به بازی مشغول شوند. علاوه بر بولینگ، تفریح‌های مختلفی از سونا و جکوزی گرفته تا بدن‌سازی، بیلیارد، رستوران، کافی‌شاپ و جنگ‌های شبانه برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی نیز طرفداران خاص خود را دارد که می‌تواند هر فردی در هر رده سنی را به وجد آورد. بازی‌های مخصوص کودکان مثل ماشین برقی، قطار و کشتی پرنده نیز نقش موثری در سرگرمی کودک شما خواهد داشت.

کشتی تفریحی اوستا کیش

عرشه کشتی هنگام غروب

عکاس: علیرضا صفری

گشت‌وگذار در آب‌های خلیج فارس با کشتی‌های تفریحی، ‌بخشی جدایی‌ناپذیر از سفر به جزیره کیش هستند که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

برای چنین تجربه‌ای، گزینه‌های مختلفی از کشتی‌های تفریحی شبانه تا کشتی‌های آکواریوم و قایق‌های کف شیشه‌ای پیش روی شما قرار دارند که بسته به بودجه و سلیقه خود می‌توانید دست به انتخاب بزنید. این کشتی‌ها اغلب از ساعت ۲۱ تا یک بامداد فعالیت می‌کنند و با برنامه‌های مختلفی نظیر موسیقی زنده، پذیرایی، جنگ شادی، مسابقه، قرعه‌کشی، اهدای جوایز و... لحظه‌هایی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

کشتی تفریحی اوستا از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی جزیره است که با گشتی دوساعته، لحظه‌های شادی را برای مسافران می‌سازد. برنامه‌های این کشتی شامل شام، موسیقی زنده، کمدین استندآپ و... می‌شود. همچنین امکان استفاده از منوی متنوع کافی‌شاپ آن نیز وجود دارد. عکاسی از مناظر روی عرشه و گرفتن سلفی نیز از بخش‌های جذاب این سفر تفریحی هستند.

کشتی آکواریوم سیمرغ

کشتی سیمرغ در دریای خلیج فارس

منبع عکس: سایت Kishbook

کشتی سیمرغ در طبقه پایین‌ خود دو ردیف نیمکت راحت در دو طرف کفی شیشه‌ای دارد که امکان تماشای عبور انواع ماهی از زیر پایتان را میسر کرده است. عرشه کشتی نیز جای دنجی است و می‌توانید ضمن استشمام نسیم دریا، از تماشای امواج دریا لذت ببرید. در این تفریح شبانه که گاهی اوقات تا دو بامداد طول می‌کشد، نمایش‌های سرگرم‌کننده، قرعه‌کشی، اهدای جایزه و اجرای موسیقی زنده برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

کشتی آرتمیس کیش

کشتی آرتمیس در ساحل کیش

عکاس: جواد رضانژاد

کشتی تفریحی آرتمیس یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های دریایی را در خود جای داده است تا مهمانان بتوانند هنگام میل غذا به تماشای امواج دریای نیلگون خلیج فارس بپردازند. این کشتی عرشه نسبتا وسیعی دارد و با طراحی فوق‌العاده‌اش از دوره هخامنشی، نگاه‌ها را به‌سمت خود جذب می‌کند. کشتی دو طبقه آرتمیس از سال ۱۳۸۷ فعال است و تمام سانس‌های آن شامل اجرای موسیقی زنده، پکیج وعده غذایی و نوشیدنی می‌شود.

کشتی نوید دریا

کشتی نوید دریا در ساحل کیش

عکاس: حسین طیبی

کشتی تفریحی نوید دریا با فضای زیبا و مدرن، از لوکس‌ترین کشتی‌های جزیره به حساب می‌آید. در این کشتی سه طبقه با یک وعده شام، پذیرایی خاصی از مهمانان به عمل می‌آید. علاوه بر برنامه‌های سرگرم‌کننده و شاد، جاذبه‌های دیگری همچون پارک بازی کودک، کافی‌شاپ روی عرشه، سالن موسیقی، سالن‌های وی‌آی‌پی و... برای علاقه‌مندان وجود دارد.

جنگ های شبانه

جنگ های شبانه کیش اغلب شامل اجرای موسیقی زنده، برنامه‌های کمدی، تقلید صدا، آکروبات و حرکات نمایشی می‌شود که تقریبا هر شب از ساعت ۹ آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه می‌یابد.

برنامه‌های جنگ‌های شبانه کیش، فضایی کاملا شاد و مفرح را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کنند و از آنجا که شرایط جزیره با سایر شهرهای ایران متفاوت است و بستر آزادتری برای برنامه‌گذاران وجود دارد، برنامه‌ها جذاب‌تر هستند. علاوه بر این، ساعت برگزاری جنگ‌های شبانه معمولا زمانی است که بازارها و مراکز خرید کیش تعطیل می‌شوند و مسافران به‌دنبال محلی برای سرگرمی و تفریح می‌شوند.

جنگ شبانه در کیش

عکاس: ناشناس

اگر تاکنون در سفر خود به کیش، از تفریح‌ها و جاذبه‌های این جزیره در طول شب استفاده کرده‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید از تجربه و نظر خود به مخاطبان ما بگویید. چنانچه جاهای دیدنی دیگری می‌شناسید که گردشگران می‌توانند برای شب‌گردی خود در جزیره استفاده کنند، آن‌ها را به کجارویی‌ها معرفی کنید.

عکس کاور: فرزانه زیبایی

پرسش‌های متداول

شب در کیش کجا بریم؟

اگر برای شما نیز سوال است که شب در کیش کجا بریم، باید بدانید که پارک‌های کیش، اسکله تفریحی کیش، گذر هنرمندان کیش، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، کشتی‌های تفریحی، شهربازی‌ها و مراکز خرید از بهترین جاذبه‌های شب گردی در کیش هستند..

نماد پارک ساحلی کیش چیست؟

این مجسمه ۱۲ متری از نمادهای کیش به حساب می‌آید و ماهیگیری را نشان می‌دهد که تور خود را به‌سمت دریا گرفته است.

اسکله ماهیگیری کیش چه نام دارد؟

اسکله میرمهنا تنها اسکله ماهی‌گیری جزیره کیش است.

خانه مردم‌شناسی کیش چند سال قدمت دارد؟

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش با قدمت ۲۰۰ سال در محله سفین قرار دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه