اعلام شرایط ورود زائران به مراسم حج ۲۰۲۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
اعلام شرایط ورود زائران به مراسم حج ۲۰۲۱

جدیدترین پروتکل‌ها و شرایط حضور زائران در مراسم حج سال ۲۰۲۱ در عربستان سعودی اعلام شد.

روزنامه انگلیسی‌زبان «سعودی گازت»، چاپ عربستان سعودی از تصمیم مقامات این کشور برای اعمال برخی از شرایط لازم و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری ایمن حج امسال خبر داد. این شرایط در حوزه تعداد زائران و گروه سنی آن‌ها، منطقه نصب چادرها، امکانات و پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال خواهد شد.

از دیگر شرایط اعمال شده برای حضور در مراسم حج ۲۰۲۱ می‌توان به برخورداری از شرایط خوب سلامتی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمنی اشاره کرد که نیازمند بستری در بیمارستان در ۶ ماه گذشته را داشته باشند.

علاوه‌ بر این، دریافت واکسن کرونا پیش از اعزام به مراسم حج برای زائران ضروری است. زائران خارجی باید دُز کامل واکسن‌های مورد تائید عربستان را دریافت کرده باشند و گواهی معتبر صادرشده از سوی مقامات بهداشتی کشورهای خود را مبنی بر دریافت واکسن کرونا ارائه دهند. همچنین ارائه پاسخ منفی تست PCR که در آزمایشگاه‌های مورد تائید کشورهای مبدا انجام شده، برای زائران خارجی ضروری است.

زائران عربستانی نیز برای ثبت‌نام در مراسم حج، باید حداقل یک دز از واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و دریافت دز دوم نیز حداکثر دو هفته پیش از اعزام ضروری است. به‌علاوه ارائه پاسخ منفی تست کرونا در فاصله ۴۰ ساعت قبل از اعزام به منطقه انجام حج الزامی خواهد بود.

گروه‌بندی زائران در اماکن زیارتی مکه و مدینه، جداسازی حجاج در پیاده‌راه‌ها، منطقه جمرات و ایستگاه‌های قطار، استریل کردن چمدان‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و صندلی اختصاصی برای هر زائر در اتوبوس‌های منطقه عرفات، عدم مجوز برای تجمع زائران و ازدحام در اتاق‌ها، سرو غذا در داخل اتاق‌ هتل و قرنطینه سه روزه حجاج خارجی از دیگر تمهیدات دولت عربستان برای برگزاری مراسم حج ۲۰۲۱ است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه