افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری ۲۰۲۲

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
افتتاح دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق ساری ۲۰۲۲

مراسم افتتاحیه دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق، مربوط به رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در عصر روز دوشنبه سوم خرداد ماه با شرکت در مراسم افتتاحیه دبیرخانه کمیته گردشگری شهر خلاق، مربوط به رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲، بر اهمیت توجه به این رویداد توسط همه مسئولان استانی تاکید کرد و افزود:

وقتی از رویدادی بین‌المللی مانند پایتخت گردشگری صحبت می‌کنیم تمرکز بر آن موضوع باید در استان بیشتر شود؛ یعنی باید استانداری، شهرداری، نمایندگان و حتی مسئولان در سطح ملی به این رویداد متمرکز شوند تا بهترین اتفاق برای بهره‌برداری از این میزبانی رقم بخورد.

مونسان با بیان اینکه مناسبت‌ها و رویدادها باید یک تمرکز هدف ایجاد ‌کند تا پیش از آغاز سال ۲۰۲۲ همه پیش‌نیازهای میزبانی چیده شود، به میزبانی تبریز از رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت:

برای برخی‌ها این تصور وجود دارد که باید سال ۲۰۲۲ آغاز شود تا اتفاقی رقم بخورد و اقدامی انجام شود. متاسفانه در تبریز همین اشتباه رخ داده بود و فکر می‌کردند که در سال ۲۰۱۸ باید اقداماتی انجام شود و به همین دلیل آن فرصت تقریبا از دست رفت و اتفاق مناسبی هم رقم نخورد؛ اما در رویداد همدان ۲۰۱۸ که پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شده بود همه متوجه شدند که چه هدفی دنبال می‌شود و بهره‌برداری مناسبی نیز شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تلاش‌های بسیار در جهت کسب عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲، کم‌توجهی و ساده‌انگاری در این موضوع را غیرقابل‌قبول توصیف کرد و اذعان داشت:

از الان باید یک سری کارهای زیرساختی برای این میزبانی انجام شود و برنامه مشخص برای ۲۰۲۲ وجود داشته باشد. حتی دعوتنامه‌ها برای مهمانان خارجی صادر شود.

علی‌اصغر مونسان ضمن اشاره به اهمیت اجتماعی‌ شدن این رویداد و میزبانی، بر لزوم ایجاد فضایی پرنشاط در شهر ساری و استان مازنداران تاکید کرد. وی با اشاره به تلاش وزارت‌خانه برای افزایش اعتبارات در صورت انجام برنامه‌ریزی صحیح، تصریح کرد:

معاون عمرانی استاندار باید در این زمینه برای پای کار آوردن همه دستگاه‌های اجرایی محوریت کارها را بر عهده بگیرد. اگرچه عمده کارها به عهده شهرداری است. شهر در اختیار شهرداری است و ما به نیابت از شهرداری این عنوان را کسب کردیم؛ اما اینکه نهادها و دستگاه‌ها چه هدفی باید داشته باشند از همین حالا باید مشخص شود.

عباسعلی رضایی، فرماندار ساری نیز در این مراسم با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های مختلف برای برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲، اظهار داشت:

شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است ، اما تقاضا می‌کنیم با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، حمایت‌های ملی از ساری و مازندران در میزبانی از این رویداد دریغ نشود. انتظار داریم توجه ویژه‌ای به این رویداد شود تا در میزبانی از گردشگران خارجی و بهره‌برداری مناسب از این رویداد سربلند باشیم.

گفتنی است که رویدادهای گردشگری به‌صورت سالانه و با مشارکت کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اقتصادی منطقه‌ای (اکو) برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه