محدودیت‌های کرونایی سفر در تعطیلات خرداد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
محدودیت‌های کرونایی سفر در تعطیلات خرداد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از تصمیم‌گیری نهایی برای تعطیلات خرداد ماه در روز دوشنبه، سوم خرداد ماه خبر داد.

این خبر مطابق با آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا به‌روزرسانی خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۱۷، ساعت ۱۶:۱۶

رئیس پلیس راه مازندران از تداوم ممنوعیت در ورودی‌های این این استان شامل جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر،ساری-گرگان و رامسر خبر داد. وی تاکید کرد که علاوه بر حضور ماموران پلیس راه، همه دوربین‌های هوشمند جاده‌ای نیز فعال هستند.

بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، تنها ورود افراد بومی به شهر بر اساس کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه‌نامه مجاز خواهد بود. محدودیت‌های تردد خودروها در این استان در ۶ مخور اصلی و ۵۷ نقطه تا ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه پا برجا است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۱۳، ساعت ۱۴:۴۲

احمدشیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از تداوم ممنوعیت خروج خودروها با پلاک بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی خبر داد. ممنوعیت وزود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرها تیز کماکان پابرجا است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۱۲، ساعت ۱۰:۴۲

مراد خورشيدوند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دورود با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان دورود، از ممنوعیت ورود هرگونه گردشگر چه به‌صورت گروهی یا انفرادی به تفرجگاه‌های شهرستان به‌ویژه دریاچه گهر خبر داد. وی با اشاره به اعمال مقررات بازدارنده از سوی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، اداره محیط زیست و نیروی انتظامی از روز چهارشنبه، درخواست کرد تا مردم به‌منظور جلوگیری از سرایت و انتقال ویروس کرونا از سفر به تفرجگاه‌ها و اماکن زیارتی و سیاحتی شهرستان درود در تعطیلات ۱۵،۱۴ و۱۶ خرداد خودداری کنند. 

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۱۱، ساعت ۱۱:۳۲

سرهنگ عبادی، سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران از اعمال ممنوعیت تردد کرونایی به مناسبت تعطیلات نیمه خرداد از ظهر فردا در مازندران خبر داد. بنا بر گفته وی دوربین‌های هوشمند در مبادی ورودی و خروجی جاده‌های چالوس، سوادکوه، هراز و کیاسر تخلفات کرونایی را کنترل و اعمال قانون می‌کنند.

در همین راستا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران نیز اعلام کرد که سفر بین استانی بدون توجه به رنگ‌بندی شهرها از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد لغایت ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ممنوع خواهد بود. وی در این رابطه تصریح کرد:

برابر با طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها، برای ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه‌ها اعمال خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۱۰، ساعت ۱۴:۰۷

سرهنگ رسول ابراهیمی، جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، منع تردد خودروها بین استانی که پیش از این روز ۱۱ خرداد ماه اعلام شده بود به ۱۲ خرداد ماه تغییر کرد؛ بر این اساس تردد خودروها به همه شهرها از ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه ممنوع است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۹، ساعت ۰۸:۴۶

طبق اعلام سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان، ورود خودروهای غیربومی گیلان از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه، ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه، ۱۷ خرداد به استان گیلان ممنوع است. در این راستا، کارکنان پلیس راه در مبادی ورودی استان مستقر هستند و از ورود خودروهای غیربومی به استان گیلان جلوگیری می‌کنند.

 به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۸، ساعت ۱۷:۲۴

سرهنگ عبادی، سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران اعلام کرد که محور هراز در روزهای نهم و دهم خرداد ماه جاری به خاطر اجرای عملیات راه‌سازی مسدود خواهد شد. وی در این رابطه اذعان داشت:

این محور ارتباطی اصلی مازندران با پایتخت کشور از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای اجرای عملیات نصب روشنایی تونل تکاور در کیلومتر ۶۵ و اصلاح ترانشه کیلومتر ۶۲ روی خودروهای عبوری بسته می‌شود. محور جایگزین برای تردد خودروها، محورهای سوادکوه و کندوان است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۸، ساعت ۱۵:۰۱

سرهنگ عبادی، سرپرست پلیس راه مازندران، از ممنوعیت سفر به استان از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خردادماه برای خودرو‌های غیربومی خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

ورود پلاک‌های غیربومی در این مدت ممنوع بوده و خروج پلاک‌های بومی مازندران هم به استان‌های دیگر به استثنای رانندگانی که مجوز‌های قانونی از فرمانداری‌ها و پلیس راهور دارند، ممنوع خواهد بود. تخلفات کرونایی توسط دوربین‌های هوشمند و هم توسط همکاران پلیس به‌ویژه در مبادی ورودی و خروجی استان کنترل و اعمال قانون خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۸، ساعت ۱۴:۲۰

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به ممنوعیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد، از تداوم فعالیت مراکز گردشگری خبر داد. وی در این رابطه گفت:

با توجه به اینکه از دی‌ماه ۹۹ مراکز گردشگری با اصرار و پیگیری‌های این وزارتخانه در گروه یک مشاغل قرار گرفته‌اند، بدون تردید این مراکز می‌توانند میزبان مسافرانی باشند که با وسایل حمل و نقل عمومی به شهرهای مختلف ایران، فارغ از هرگونه رنگ‌بندی سفر می‌کنند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۸، ساعت ۱۱:۲۰

طبق اعلام دکتر رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، سفرهای بین استانی از ۱۲ ظهر روز چهارشنبه لغایت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ممنوع است. خروج از شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی دارد؛ همچنین جریمه خروج از شهرهای نارنجی و زرد پانصد هزار تومان است. نکته قابل‌توجه اینکه ممنوعیت تردد برای همه استان‌ها و بدون توجه به رنگ‌بندی است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۵، ساعت ۲۳:۰۸

بنا بر مصوبه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز که به‌منظور تصمیم‌گیری درباره تعطیلات پیش‌رو در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه برگزار شد، با عنایت لزوم کنترل بیشتر بیماری، از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد ماه، تمامی ترددهای بین‌استانی ممنوع خواهد بود.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۳، ساعت ۱۱:۲۸

سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، تعیین تکلیف در مورد وضعیت محدودیت یا منع تردد سفر در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا دانست و تاکید کرد:

تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است؛ اما با توجه به اینکه این تعطیلات در روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنجشنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت بررسی های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهرها نظر خود را اعلام کند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۳/۰۳، ساعت ۱۰:۰۲

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در خصوص محدودیت‌های سفر در تعطیلات نیمه خرداد ماه تصریح کرد:

دوشنبه در کمیته ستاد کرونا در مورد تعطیلات ۱۴ و ۱۵ ‎خرداد تصمیم‎گیری می‌‎شود و احتمالا منع سفر سفت و سختی در ستاد کرونا مصوب می‌‎شود.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به در اولویت قرارگیری سلامتی مردم، بر تبعیت کامل این وزارت‌خانه از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص تعطیلات نیمه خرداد خبر داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه