سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا

پارلمان و اعضای اتحادیه اروپا برای صدور گواهی دیجیتال کووید به‌توافق رسیدند. امضای این توافق‌نامه با هدف تسهیل سفر و احیای گردشگری تابستانه صورت پذیرفته است.

توافق‌نامه‌ای مبنی بر صدور گواهی دیجیتال کووید بین پارلمان اروپا و اعضای اتحادیه اروپا به امضا رسید‌. صدور این گواهی که دربرگیرنده اطلاعاتی درباره وضعیت واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا، نتایج آزمایش کرونا و بهبود پس از ابتلا به ویروس است، با هدف تسهیل در رفت و آمد گردشگران و شاغلان در اتحادیه اروپا طراحی خواهد شد و شهروندانی که دست‌کم یکی از شرایط مذکور را داشته‌ باشند، از این گواهی برخوردار خواهند شد.

همچنین شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیز که توسط یکی از واکسن‌های مورد تایید سازمان دارویی اروپا واکسینه شده باشند، مشمول دریافت این گواهی خواهند بود.

این گواهی که نام رسمی آن «گواهی کووید دیجیتالی اتحادیه اروپا» است، کمک شایانی به احیای صنعت گردشگری و سفرهای تابستانه در اروپا خواهد کرد و محدودیت‌های سفری همچون آزمایش‌های بیشتر کرونا یا قرنطینه را به‌جز در موارد ضروری لغو خواهد کرد.

این گواهی که صدور آن به‌صورت فیزیکی و الکترونیکی است، به‌کمک QR Code مورد خوانده خواهد شد و نخستین بار در فرانسه، مالت و هلند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه