پرواز فوق‌العاده هما به فرانسه در ۳ خردادماه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۸
پرواز فوق‌العاده هما به فرانسه در ۳ خردادماه

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) از برنامه‌ریزی پروازی فوق‌العاده در مسیر تهران به پاریس و بالعکس در روز سوم خرداد خبر داد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ملی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پرواز فوق‌العاده در مسیر تهران به پاریس و بالعکس در روز ۲۴ مه (سوم خرداد) برقرار خواهد شد. این پرواز در ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح با شماره ۷۳۳ از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه شاردوگل پاریس پرواز خواهد کرد و در ساعت ۱۱ وارد این فرودگاه خواهد شد.

همچنین در مسیر برگشت، این پرواز در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه فرودگاه شاردوگل را ترک خواهد کرد و در ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در فرودگاه امام خمینی به زمین خواهد نشست.

بر اساس رویه اعمال شده دولت فرانسه برلی پذیرش مسافران، ورود دارندگان ویزای توریستی تایپ C تا اطلاع ثانوی به این کشور ممنوع است و تنها دارندگان پاسپورت و اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس، دارندگان برگه Laissez-Passer و ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار و مسافران به‌صورت ترانزیت بین‌المللی می‌توانند به این کشور سفر کنند. به همین دلیل و بر اساس اطلاعیه شرکت هواپیمایی ملی ایران، در اختیار داشتن برگه تاییدیه از سفارت برای دارندگان ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده و ویزای دانشجویی تایپ C الزامی است. همچنین در صورت داشتن ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، باید کلمه «COURT SEJ.CIRC» در ویزا درج شده باشد.

سایر مقررات درج شده در اطلاعیه هما جهت استفاده از پرواز فوق‌العاده به کشور فرانسه در روز سوم خرداد، بدین شرح است:

۱. مسافران ورودی به این کشور توجه کنند تمامی‌ مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آن‌ها در بازه زمانی ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۰ تا ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است، به‌صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است.

۲. تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به کشور فرانسه باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به‌همراه داشته باشند.

۳. همچنین مسافران قبل از پرواز باید فرم تعهد در را تکمیل کرده و به‌همراه داشته باشند.

۴. بر اساس این رویه، مسافران پس از ورود به خاک فرانسه باید در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند. به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

 اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه