برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
برگزاری تور واکسن کرونا خلاف قانون است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبلیغ و اجرای تور با وعده واکسن کرونا را فاقد وجاهت قانونی دانست و از برخورد با این موضوع مطابق مقررات خبر داد.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن صدور اطلاعیه در خصوص تبلیغ تور با وعده واکسن کرونا در فضای مجازی، بر عدم وجاهت برگزاری چنین تورهایی به‌لحاظ قانونی تاکید کرد. وی در این نامه تصریح کرد:

با توجه به شرایط رکود ناشی از شیوع کرونا در فعالیت‌های خدماتی مبتنی بر اقتصاد گردشگری از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، متاسفانه برخی از واحدهای گردشگری به انجام تبلیغات کاذب در برخی رسانه‌ها و همچنین در فضای مجازی به‌صورت غیرواقعی و اغواکننده تور با واکسن کرونا، اقامت در کلبه و ویلاهای غیرمجاز و... اقدام می‌کنند که ادامه این‌گونه فعالیت‌های کاذب و دروغین می‌تواند لطمه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره ضعیف صنعت گردشگری وارد کند. به‌منظور حمایت از ذی‌نفعان و فعالان حوزه گردشگری و جلوگیری از اجرای این‌گونه اقدامات تبلیغی دروغین و مخرب، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی، صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری متبوع هستند و تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است.

علی رفیعی، معاون گردشگری استان تهران نیز پیروی این نامه، در بخشنامه‌ای خطاب به تمام تشکل‌های گردشگری، اقامتی، پذیرایی، تفریحی و حمل و نقل در این استان بر خودداری ایشان از هرگونه اقدام تبلیغی خارج از موارد مندرج در آیین‌نامه‌های موجود تاکید کرد. وی در این بخشنامه اظهار داشت:

دارندگان مجوز فعالیت در فضای مجازی صرفا مجاز به معرفی مراکز اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری متبوع هستند و هرگونه تبلیغ مراکز غیرمجاز و استفاده از آن در برگزاری و اجرای تور فاقد وجاهت قانونی است و در صورت مشاهده طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

گفتنی است که از پاییز گذشته و هم‌زمان با گسترش واکسیناسیون کرونا در جهان، زمزمه‌هایی در خصوص برگزاری تورهای واکسن کرونا آغاز شد که علاوه بر تکذیب آن توسط مدیران آژانس‌های مسافرتی، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هر نوع تور با این عنوان را غیرمجاز اعلام کردند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه