لغو محدودیت‌ها و بازگشایی مرزهای ترکیه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
لغو محدودیت‌ها و بازگشایی مرزهای ترکیه

وزارت کشور ترکیه تمامی محدودیت‌های تردد مرزی را برای شهروندان این کشور و مسافران خارجی لغو کرد. ارائه پاسخ منفی تست کرونا همچنان الزامی است.

بنا بر اطلاعات رسیده از وزارت کشور، تمامی محدودیت‌های تردد مرزی از ساعت ۰۰:۰۱ روز سه‌شنبه ۱۸ مه ۲۰۲۱ (معادل با ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای مسافران داخلی و خارجی لغو شده است. کمافی‌سابق، ارائه پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت پیش از سفر برای تمامی شهروندان ترک یا خارجی الزامی خواهد بود. در صورت عدم ارائه پاسخ منفی تست کرونا و مطابق قوانین استانداری‌ها در دوران پاندمی، مسافران ۱۰ روز قرنطینه اجباری را سپری خواهند کرد.

شایان ذکر است که در جریان پاندمی ویروس کرونا و بر اساس تمهیدات مقامات ترکیه، برای نخستین بار مرزهای کشور ترکیه و ایران در تاریخ ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰ ( معادل با  چهارم اسفند ۱۳۹۸) تعطیل شد. محدودیت‌های اعمال‌شده، پس از ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)  به منع عبور و مرور از مرزهای زمینی کاهش پیدا کرد و از سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، تمامی افراد شاغل، دانشجو، متقاضی تحصیل و اعضای هیئت علمی از مجوز تردد از مرزهای زمینی برخوردار شدند.

البته طبق اعلام سخنگوی گمرک با وجود تصمیم ترکیه برای بازگشایی مرزهای زمینی برای مسافران ایرانی، هنوز تصمیمی از سوی ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مرزهای ایران با ترکیه برای تردد مسافران گرفته نشده است.

به‌روزرسانی ۱۰:۴۳ چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

طبق پیگیری‌های انجام شده از مقامات ترکیه اعلام شد که مرزها از روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) از جانب ترکیه باز شده و در خصوص تردد مسافران ممانعتی وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه