پرداخت تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد ریالی برای حمایت از صنعت گردشگری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
پرداخت تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد ریالی برای حمایت از صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی از پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تسهیلات برای حمایت از بخش گردشگری کشور خبر داد.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عصر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از دو هتل در حال ساخت جزیره کیش، ضمن اشاره تبعات منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری، ابراز امیدواری کرد که تابستان امسال این صنعت پس از واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها از جمله ایران تا حدودی به روال عادی خود برگردد. وی با اشاره به پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای صنعت گردشگری توسط دولت، اظهار داشت:

تاکنون حدود ۶۷ درصد ازاین تسهیلات به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد ریال نیز در روند پرداخت قراردارد.

مونسان خسارات ناشی از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا دربخش های گردشگری کشور را در ۱۵ ماه گذشته حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال دانست و افزود:

حذف روادید سفر بین کشورهای مختلف از جمله این برنامه ها بوده که روادید بین ایران باکشورهای عمان وچین نیز به‌صورت یک طرفه حذف شد.در چند روز آینده نیز با سفر به روسیه برای حذف روادید بین ایران و روسیه به‌صورت دوطرفه مذاکره خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برابرشدن میانگین خروج مسافر داخلی از کشور با میانگین ورود مسافر خارجی درسال ۱۳۹۸ برای نخستین بار درکشور، اظهار کرد:

آمارمسافران خروجی سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیون نفربودکه با کاهش ۲۰ درصدی درسال ۹۸ به هشت میلیون رسید. درمقابل ورود مسافران خارجی هم در این مدت از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به تصویب سند جامع گردشگری کشور در سال‌های گذشته و از برنامه‌ریزی‌ها برای نیازسنجی توسعه این صنعت در عرصه بین‌المللی خبر داد و گفت:

انتظار می‌رود این طرح مکملی برای سند جامع گردشگری باشد و با استقبال سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری کشور همراه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی در جریان سفر روز شنبه به جزیره کیش برای دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه گردشگری این جزیره، از چند طرح گردشگری شامل مرمت کاخ مرجان، هتل‌های آسمان، پالاس، گرند ملیا و سپنتا گشت بازدید کرد.

شایان ذکر است که میان آثار و بناهای تاربخی جزیره کیش ۶ اثر از جمله شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه