برنامه‌های روز جهانی موزه در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
برنامه‌های روز جهانی موزه در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد

مدیر مجموعه فرهنگی و ‌تاریخی سعدآباد از برگزاری ۲۰ برنامه شاخص فرهنگی به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث ‌فرهنگی به‌صورت مجازی خبر داد.

کیا پارسا، مدیر مجموعه فرهنگی ‌و تاریخی سعدآباد، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، از تدارک برنامه‌هایی برای گرامی‌داشت این ایام خبر داد که جدول برنامه‌ریزی آن در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه منتشر خواهد شد. وی در این رابطه اذعان داشت:

با توجه به شیوع پیک چهارم ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی این مجموعه تلاش کرده برنامه‌های متعدد فرهنگی را در قالب‌های متنوع از طریق فضای مجازی برای این ایام و برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ غنی ایران اسلامی برنامه‌ریزی کند.

مدیر مجموعه سعدآباد با اشاره به برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با محوریت شاهنامه فردوسی، معرفی آثار استاد تامسون، سفر به قطب جنوب، معرفی تابلوهای قرآنی با عنوان اهمیت آب، سوزن‌دوزی بلوچ، ماکت خودروهای کلاسیک، ظروف و نشان‌های دوره قاجار تا پهلوی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، در خصوص نشست‌های علمی و تخصصی گفت:

در این نشست‌ها به بررسی آثار هنرمندان نامی از جمله سالوادور دالی، شاهنامه فردوسی و روش‌شناسی تاریخ‌نگاری معاصر پرداخته می‌شود و به‌صورت آنلاین دانشگاهیان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی و تاریخی می‌توانند از این مباحث استقاده کنند. همچنین برای علاقه‌مندان به هنر عکس و عکاسی، نمایشگاه عکس سعدآباد با مضمون سعدآباد به روایت تصویر و همچنین تصاویری از بیمارستان مسیح دانشوری در دهه ۱۳۲۰خورشیدی به‌صورت مجازی نمایش داده می‌شود.

کیا پارسا همچنین اظهار داشت:

در این ایام مجموعه سعدآباد به‌عنوان اولین موزه و مجموعه‌ای پیش‌رو در حوزه توسعه مدیریت نوین موزه‌داری در کشور از گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ به‌صورت زنده رونمایی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه