استرداد کامل وجه بلیط های صادره به مقصد ترکیه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۳
استرداد کامل وجه بلیط های صادره به مقصد ترکیه

سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ممنوعیت تردد سراسری در کشور ترکیه، اعلام کرد که تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی موظف به استرداد وجه بلیط‌های صادره به این کشور هستند.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد در سراسر کشور ترکیه از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ تا ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۱۷ مه ۲۰۲۱ به‌منظور پیشگیری از گسترش کووید ۱۹ و در عین حال جلوگیری از ورود توریست‌های خارجی، از صدور ابلاغیه‌ای به تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی جهت استرداد کامل وجه بلیط‌های صادره به‌ مقصد این کشور خبر داد. بر این اساس، شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرویز، سان‌اکسپرس، پگاسوس، فری‌برد، تیلویند، کرندون و شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف به استرداد کامل وجه بلیط‌های صادره به مقصد ترکیه هستند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه اذعان داشت:

صورت درخواست ابطال بلیط و دریافت وجه آن از سوی مسافر، چنانچه تاریخ عزیمت و بازگشت مسافر از ایران به ترکیه بین دو بازه زمانی مذکور باشد، باید وجه بلیط صادره به‌صورت کامل و بدون اخذ هرگونه جریمه استرداد شود.

ذیبخش با تاکید بر اینکه بلیط‌های دو طرفه RT که تاریخ رفت و برگشت آن‌ها به ایران بین بازه زمانی ۲۷ لغایت ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ است مشمول این بند نمی‌شود، افزود:

در صورت درخواست مسافر تغییر تاریخ پرواز خروجی از ایران به تاریخی بعد از تاریخ رفع محدودیت‌های اعلامی توسط دولت ترکیه است و هرگونه تغییر رزرواسیون و صدور بلیط جدید Rebooking/Reissue باید بدون جریمه صورت پذیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با بیان اینکه تغییر رزرواسیون پرواز خروجی در محدوده زمانی ممنوعیت تردد در ترکیه به درخواست مسافر، مشمول این بند نخواهد بود و تابع مقررات کلاس نرخی در خصوص شرایط تغییر رزرواسیون است، تصریح کرد:

بلیط مسافرانی که از فرودگاههای ترکیه به‌صورت ترانزیت (توقف کمتر از ۲۴ ساعت) استفاده می‌کنند و مقصد نهایی آن‌ها کشور ثالث است، مشمول این بخشنامه نمی‌شود و کلیه بلیط هایی که مغایر با این بخشنامه ابطال و وجه آن‌ها به‌طور کامل استرداد نشده است باید مجددا بررسی و ضمن اطلاع‌رسانی نسبت به استرداد جریمه کسر شده به مسافر اقدام شود.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه