تعویق پرواز هند برای بازگشت اتباع ایرانی تا هفته آینده

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
تعویق پرواز هند برای بازگشت اتباع ایرانی تا هفته آینده

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از تعویق پرواز هند برای بازگرداندن اتباع ایرانی تا هفته آینده خبر داد.

ابوالقاسم جلالی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه مقرر شده بود آخر هفته جاری یک پرواز ایران به هند برقرار شود، از موکول شدن این پرواز به هفته آینده خبر داد. وی با اشاره به تعطیلی خوابگاه‌ها و افزایش نرخ هتل‌ها در هند، تاکید کرد:

صددرصد پرواز به هند روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه برقرار نمی‌شود. تاریخ بعدی این پرواز هفته آینده اعلام خواهد شد.

جلالی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق و تعیین محل قرنطینه مسافران هند پس از بازگشت به ایران، اذعان داشت:

این افراد تا 5 روز نباید از آن هتل خارج شوند و در پایان روز پنجم از مسافران این پرواز تست PCR گرفته می‌شود. مسافران این پرواز که تست آن‌ها منفی باشد هم باید به قرنطینه خانگی بروند و آنهایی که نتیجه تست‌شان مثبت باشد باید یک هفته دیگر در هتل باقی بمانند. در حال حاضر مسئولان دستگاه‌های ذی ربط به‌دنبال انجام برنامه‌ریزی دقیق برای قرنطینه مسافران هستند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه پرواز هند در مسیر رفت خالی خواهد بود، از انجام این پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد. وی ضمن اشاره به اینکه درخواست وزارت کشور در حال حاضر تنها برای اعزام یک پرواز به هند است، تصریح کرد:

با پایان قرنطینه مسافران پرواز اول به شرطی که شرایط پایدار باشد، به درخواست وزارت بهداشت پرواز دوم انجام می‌شود. امکان دارد تقاضا بیشتر از برقراری یک پرواز باشد فعلا براورد دقیقی از میزان تقاضا وجود ندارد. برای پرواز بعدی با وزارت امور خارجه و سفارت ایران در هند هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

قاسم جلالی همچنین با تاکید براینکه فقط ایرانی‌ها اجازه برگشت با این پرواز را دارند و به اتباع هندی بلیط هواپیما فروخته نخواهد شد، خاطرنشان کرد:

پرواز تهران-پاریس برای بازگشت ایرانی‌ها روز جمعه با هواپیمای ایران ایر برقرار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه