تور قشم خوب چه امکاناتی دارد؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
تور قشم خوب چه امکاناتی دارد؟

افراد زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این جزیره یا خرید از بازارهای آن، به قشم سفر می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قشم ۱۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود. در این جزیره هفت جاذبه گردشگری تماشایی وجود دارد که به عجایب هفت‌گانه قشم معروف هستند. تنها ژئوفیزیک خاورمیانه در این جزیره وجود دارد و به همین دلیل قشم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین به‌دلیل فاصله کم این منطقه با کشورهای همسایه، اجناس وارداتی با قیمت کمتری عرضه می‌شود. افراد زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این جزیره یا خرید از بازارهای آن، به قشم سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید به این جزیره بروید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مطلب بهترین زمان سفر به قشم، یکی از جاذبه‌های گردشگری و امکانات تور قشم و اطلاعاتی درباره قیمت تور قشم را برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین زمان سفر به قشم

اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش به این جزیره داشته باشید، باید از مهر تا اردیبهشت به این جزیره بروید. قشم وسط آب‌ها واقع شده است و تابش مستقیم نور خورشید در تابستان، باعث افزایش تبخیر آب و در نتیجه بیشترشدن رطوبت هوا می‌شود. در برخی از روزهای تابستان، رطوبت هوا در این منطقه از ۹۰ درصد نیز عبور خواهد کرد! تحمل دما و شرایط هوای قشم در روزهای تابستان برای بومیان نیز مشکل خواهد شد و آن‌ها در این فصل کمتر از خانه بیرون خواهند آمد. البته ناگفته نماند اگر می‌خواهید سفری ارزان به این جزیره را تجربه کنید، بهتر است اواخر بهار و تابستان به قشم قدم بگذارید. در این بازه زمانی کمتر کسی به قشم سفر می‌کند و به ‌همین ‌دلیل، هزینه اقامت و گشت‌وگذار در این منطقه بسیار کاهش می‌یابد. در اواخر بهار تا اوایل پاییز قیمت‌های تور قشم کمتر می‌شود و افراد کمتری به این منطقه سفر می‌کنند. اگر قصد دارید در این زمان به قشم سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا دو مورد از جاذبه‌های گردشگری این جزیره در تابستان را به شما معرفی کنیم.

تنگه چاهکوه

این مکان یکی از عجایب هفت‌گانه قشم بوده و در ۷۰ کیلومتری مرکز این جزیره واقع شده است. بیشترین ارتفاع دیواره‌های این تنگه را ۱۰۰ متر اندازه‌گیری کرده‌اند. هنگامی که در این تنگه قدم می‌زنید، برخی جاهای آن را بسیار جذاب و برخی دیگر را ترسناک می‌بینید. در فصل تابستان، به‌خصوص عصر روزهای این فصل، در چاهکوه نسیمی خنک می‌وزد که شما را از گرمای طاقت‌فرسای قشم دور می‌کند. اگر می‌خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر فاصله بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این منطقه بروید. در این مکان هیچ امکاناتی وجود ندارد؛ حتی تلفن‌همراه نیز آنتن نمی‌دهد. می‌توانید بدون وجود عوامل مزاحم از مناظر زیبای تنگه چاهکوه لذت ببرید. هرچه بیشتر در این تنگه پیش می‌روید، قدم زدن برای شما سخت‌تر خواهد شد؛ زیرا فاصله صخره‌ها کمتر می‌شود.

اشکال مختلفی روی دیواره‌ها وجود دارد که گردشگران با تخیل هرکدام از آن‌ها را به چیزی تشبیه می‌کنند. چند حوضچه در تنگه چاهکوه قشم وجود دارد؛ برخی معتقد هستند، این حوضچه‌ها توسط بومیان حفر شده است. در گذشته آب باران در این حفره‌ها جمع می‌شده و اهالی این منطقه می‌توانستند آب خوراکی موردنیاز خود را از آن‌ها تامین کنند. در روستای نزدیک تنگه چاهکوه، یک اقامتگاه بومگردی ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم که شب قبل از رفتن به این تنگه، در این اقامتگاه بمانید. در اقامت‌گاه‌های بومگردی می‌توانید با سبک زندگی بومیان قشم آشنا شده و غذاهای محلی آن‌ها را میل کنید. اگر فصل تابستان را برای شرکت در تور قشم انتخاب می‌کنید، حتما به تنگه چاهکوه بروید.

رپورتاژ

امکانات تور جزیره قشم

شرکت‌های مختلفی هستند که انواع تور این جزیره را با امکانات مختلف ارائه می‌کنند. از جمله امکانات تور جزیره قشم می‌توان به شترسواری، قایق‌سواری، پاراسل، شاتل، بناناسواری، غواصی، بازدید از پارک کروکودیل، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، جنگل حرا و دیگر عجایب هفت‌گانه قشم اشاره کرد. همچنین با رزرو تورهای قشم از علی بابا امکانات دیگری مانند بیمه مسافرتی، گشت شهری، راهنما و... دراختیار شما قرار می‌گیرد. علی بابا بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات غیرحضوری سفر در ایران است. این شرکت سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا با مراجعه ‌به این سایت فقط امکان استرداد بلیط وجود داشت؛ اما در حال حاضر با رفتن به سایت علی بابا می‌توانید تور و هتل نیز رزرو کنید. برای رزرو تور از این سایت باید به بخش تور آن رفته و تاریخ، مقصد و مبدا را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، تورهای مختلف برای ما نمایش داده می‌شود. علی بابا با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی قرارداد دارد و همین ‌موضوع باعث می‌شود کمترین قیمت را برای رزرو تور ارائه دهد. این شرکت به شما تضمین خواهد داد که قیمت‌های درج شده در سایت آن، کمترین قیمت بازار است. همچنین می‌توانید با فعال کردن گزینه تورهای لحظه آخری، این نوع تورها را مشاهده کرده و درصورت نیاز آن‌ها را رزرو کنید.

رپورتاژ

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است که افراد زیادی در زمان‌های مختلف به آن سفر می‌کنند. ما در این مطلب به معرفی بهترین زمان سفر به قشم، یکی از جاذبه‌های گردشگری آن و امکانات تور این جزیره و بهترین سایت رزرو آن پرداختیم. اگر تجربه بازدید از تنگه چاهکوه یا رزرو تور قشم از علی بابا را داشته‌اید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه