بهترین مراکز خرید کیش | 20 مرکز خرید معروف کیش + آدرس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین مراکز خرید کیش | 20 مرکز خرید معروف کیش + آدرس

مراکز خرید کیش اعم از دامون، پردیس، کوروش برند سنتر، ونوس و مروارید، از جاذبه‌های اصلی جزیره محسوب می‌شوند که سالانه میزبان خیل عظیم گردشگران هستند.

جزیره زیبا و توریستی کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از جاهای دیدنی کیش که جذابیتی دوچندان به آن بخشیده است، مراکز خرید کیش هستند که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به کیش برای بسیاری از گردشگران، گشت‌وگذار در پاساژها و خریدهای گوناگون است.

با این اوصاف می‌توان گفت که از تفریحات کیش و دیدنی‌های متعدد همراه با مراکز خرید متنوع، دست به دست هم داده‌اند تا سفر کیش به تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش برای گردشگران تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با مراکز خرید کیش با این مقاله همراه شوید.

بهترین مراکز خرید کیش:

مرکز خرید پردیس ۱

غرفه های فروش حوله و لباس در مرکز خرید

عکاس: نامشخص

مرکز خرید پردیس ۱ یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کیش است که در سال ۱۳۷۱ آغاز به کار کرد. این بازار دو طبقه که بیش از ۲۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده است، به فروش کالاهای مختلفی نظیر وسایل صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، تلفن همراه، کیف و کفش، لباس‌های زنانه مجلسی و... اختصاص دارد. ضمن اینکه در مرکز خرید پردیس ۱ می‌توانید از میان ست‌های ورزشی متعدد دست به انتخاب بزنید.

از جمله امکاناتی که در این محل برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است، می‌توان به رستوران، چای‌خانه، کافی شاپ، کافی نت، دفاتر مسافرتی و چندین شعب بانک اشاره کرد. جالب اینکه در ورودی این مرکز خرید، یک برج ایفل قرار دارد که در طول شب جذابیت زیادی پیدا می‌کند. همچنین این بازار از طریق یک تونل به مرکز خرید پردیس ۲ وصل شده است و در کمترین زمان ممکن می‌توانید به این مرکز خرید مدرن بروید.

مرکز خرید پردیس ۲

ساختمان شیشه ای پردیس ۲ کیش

منبع عکس: سایت کیش بوک (عکاس: رضا حیدری‌نژاد)

مرکز خرید پردیس ۲ از مدرن‌ترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود که در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسید و اکثر گردشگران در سفر به کیش بازدید از آن را در برنامه خود می‌گنجانند. این مرکز خرید چهار طبقه شامل ۲۳۰ واحد تجاری است که علاوه بر نمای بیرونی‌اش، فضای داخلی جذابی دارد و با وجود آب‌نما و رقص نور، نگاه گردشگران را مجذوب خود می‌کند. در اینجا می‌توانید کالاهایی همچون پوشاک، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی، لوازم خواب، شکلات و مواد غذایی و... را با قیمت مناسبی خریداری کنید. بازار پردیس ۲ انتخاب مناسبی برای خرید لوازم‌خانگی محسوب می‌شود. از ویژگی‌های جذاب مرکز خرید مذکور برای گردشگران، برگزاری مراسم‌ قرعه‌کشی‌ همراه با موسیقی زنده است.

مرکز خریدی لوکس با درختان نخل و سقف شیشه ای در کیش

عکاس: نامشخص

به‌لطف وجود فضاهایی برای استراحت، رستوران، کافی شاپ مدرن و چای‌خانه سنتی در این بازار می‌توانید خستگی یک خرید لذت‌بخش را از تن به در کنید. مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ به بازارهایی همچون مرکز خرید زیتون، سارینا ۱، پانیذ و مرکز خرید تجاری کیش نزدیک است و از همین رو می‌توانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید دیپلمات

ساختمان سفیدرنگ مرکز خرید دیپلمات کیش

عکاس: نامشخص

مرکز خرید دیپلمات با ۱۱۹ واحد تجاری در ساحل شرقی جزیره قرار دارد و از آنجا که طیف گسترده و متنوعی از کالاهای باکیفیت را عرضه می‌کند، بین گردشگران پرطرفدار است. در این مرکز خرید پنج طبقه از پوشاک و کیف و کفش تا لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و… پیدا می‌شود و می‌توانید کالای موردنظر خود را به‌راحتی خریداری کنید؛ به‌ویژه که بخشی از اجناس این بازار از برندهای معتبر دنیا هستند. برای رفع خستگی و گرسنگی به طبقه آخر بروید؛ زیرا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مجموعه به شما امکان می‌دهند در کنار چشم‌انداز دریا و فضای سبز، لحظه‌های خوشی را بگذرانید.

جلوی ورودی مرکز خرید دیپلمات کیش

عکاس: نامشخص

قرارگیری بازار دیپلمات کیش در نوار ساحلی جزیره باعث شده است که چشم‌اندازی فوق‌العاده به خلیج فارس داشته باشد؛ همچنین نزدیکی آن به هتل های کیش (هتل دیدار، هتل شایگان، هتل شایان و هتل صدف) و مراکز تجاری (مرکز تجاری کیش، بازار زیتون، بازار پارس خلیج) و فضای سبز، آن را به یکی از گزینه‌های گردشگری و خرید در جزیره تبدیل کرده است.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۶۱۱۰۳
  • آدرس: کیش، بلوار ساحل، روبه‌روی هتل هلیا، بازار دیپلمات (نمایش روی نقشه)

بازار ونوس کیش

تابلوی ورودی مرکز خرید ونوس کیش

عکاس: Mohsen Gharakhani

بازار بین‌المللی ونوس از بازارهای قدیمی جزیره کیش است که در سال ۱۳۷۵ در دو طبقه به بهره‌برداری رسید و بیشتر واحدهای تجاری در طبقه اول و واحدهای اداری در طبقه دوم قرار دارند. این بازار ۳۱۰ غرفه دارد که از نظر پوشاک دارای تنوع خوبی است؛ با این حال اگر به‌دنبال جنس برند هستید، قید بازدید از این بازار را بزنید که بیشتر لباس‌هایی با قیمت مناسب‌تر را عرضه می‌کند. اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید به فروش لباس مجلسی زنانه اختصاص دارند؛ گرچه کیف و کفش، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی و لوازم تزیینی و خانگی نیز در این محل فروخته می‌شود.

طبقه دوم مرکز خرید ونوس کیش

عکاس: سامان ساعتچی

وجود کافی شاپ و رستوران یکی از ویژگی‌های مثبت بازار ونوس محسوب می‌شود که با ایجاد فضایی برای استراحت، موردتوجه مسافران و بازدیدکنندگان است؛ چراکه اکثر گردشگران بعد از گشت‌وگذارهای طولانی خسته و گرسنه می‌شوند و به چنین مکان‌هایی نیاز دارند. در قسمتی از بازار وسایلی برای بازی کودکان تعبیه شده که گزینه خوبی برای سرگرمی خردسالان است.

اگر گذرتان به بازار ونوس افتاد، حتما به مرکز خرید مریم بروید که در نزدیکی آن در بخش شرقی جزیره قرار دارد.

مرکز خرید مریم ۲

نمای ساختمان مرکز خرید مریم کیش

عکاس: نامشخص

مرکز خرید مریم ۲ در بهمن سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرد و از همین رو یکی از جدیدترین بازارچه‌های مدرن جزیره کیش است که شاید بتوان آن را کوچک‌ترین مرکز خرید کیش به حساب آورد. این مرکز خرید سه طبقه از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی بازار ونوس و مجتمع تفریحی کشتی ایرانی قرار دارد. کالاهایی که می‌توانید از مرکز خرید مریم خریداری کنید، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، ادکلن، شال و روسری، مواد غذایی، شکلات و قهوه می‌شود. پس از خرید نیز سری به رستوران و کافی شاپ آن بزنید تا لذت حضورتان در این محل کامل شود.

مرکز خرید تجاری کیش

تردد گردشگران در مرکز تجاری کیش

عکاس: نامشخص

مرکز خرید تجاری کیش در سال ۱۳۷۹ با ۴۷۹ واحد تجاری افتتاح شد و یکی از پاساژهای قدیمی و بزرگ جزیره به حساب می‌آید. در صورتی که به این مرکز خرید چهار طبقه بروید، می‌توانید از بین اجناس مختلفی همچون پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش و کیف، مواد خوراکی، زیورآلات، لوازم‌خانگی، مواد غذایی، مکمل‌های غذایی و دارویی، لوازم صوتی و تصویری و موبایل دست به انتخاب بزنید. این مرکز دارای متنوع‌ترین فروشگاه‌ها است و بسیاری از نمایندگی‌های معتبر خارجی پوشاک و حتی لوازم‌خانگی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید که از آن جمله می‌توان به برندهای سامسونایت، لی نینگ، دلسی، زارا و... اشاره کرد.

مرکز خرید یادشده فقط به‌اندازه چند دقیقه پیاده‌روی با سایر مراکز خرید کیش فاصله دارد و به‌لطف وسعت، گیرایی، طراحی و نورپردازی داخلی زیبا، گزینه خوبی برای پاساژگردی محسوب می‌شود. در واقع سبک نورپردازی و ارائه کالاها و خدمات باکیفیت در مرکز خرید تجاری موجب شده است که گردشگران آن را در برنامه سفر خود قرار دهند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این محل، رستوران گردان و چندین کافی شاپ و فست فود آن است که با منوی متنوع خود، سلیقه شما را راضی خواهند کرد. چنانچه موفق به خرید از غرفه‌های این پاساژ شوید، امکان حضور در قرعه‌کشی هر شب برای شما فراهم می‌شود که ساعت ۲۲ به‌صورت زنده با جوایزی نفیس، شوروشوق زیادی را برایتان به‌ ارمغان می‌آورد.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۵۲۵۷۵
  • آدرس: کیش، خیابان فردوسی، بعد از تقاطع پروین اعتصامی، مرکز خرید تجاری کیش (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید پادنا کیش

پله برقی های مرکز خرید پادنا در کیش

منبع عکس: سایت کیش بوک (عکاس: رضا حیدری‌نژاد)

مرکز خرید پادنا که در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد، در شمال جزیره و در نزدیکی تعداد زیادی از پاساژها و مراکز خرید قرار دارد. این مرکز خرید به بورس لوازم‌خانگی، پرده، ظرف و ظروف و مبلمان اختصاص یافته است و به گفته کسانی که از آن بازدید کرده‌اند، بیشتر برای افراد ساکن در کیش مناسب است. آن دسته از افرادی که به‌دنبال برندهای خارجی لوازم‌خانگی و مبلمان با کیفیت بین‌المللی هستند، مرکز خرید پادنا را برای خرید انتخاب می‌کنند.

  • آدرس: کیش، بلوار ایران، بین میدان خلیج فارس و میدان هرمز، مرکز خرید پادنا کیش (نمایش روی نقشه)

مرکز خرید صدف کیش

محوطه بیرونی مرکز خرید صدف کیش

عکاس: پژمان شیرازیان

مرکز خرید صدف در شهرک صدف ساخته شده است و دو طبقه دارد که بیشتر برای رفع نیاز اهالی کیش مناسب است تا گردشگران! غرفه‌های این مرکز خرید در زمینه بیمه، آژانس هواپیمایی، آتلیه عکاسی، املاک، خشک‌شویی، موبایل، لوازم کامپیوتر و لپ تاپ، آرایشگاه و ابزار آلات فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه غرفه‌هایی برای مواد غذایی، میوه و تره‌بار، قصابی و قنادی در نظر گرفته شده است تا شهروندان و حتی مسافران بتوانند مایحتاج خود را به‌راحتی تهیه کنند.

مرکز خرید دامون

ساختمان سفیدرنگ مرکز خرید دامون کیش

منبع عکس: سایت کیش بوک (عکاس: نامشخص)

مرکز خرید دامون کیش که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد، دارای غرفه‌های تجاری متعددی برای فروش انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهرات، شکلات و مواد غذایی، تلفن همراه، کامپیوتر و غیره است.

مرکز خرید دامون گزینه خوبی برای خرید کالای برند است

این مجموعه به داشتن کالاهای برند و لوکس شهرت دارد؛ پس اگر به‌دنبال کالای برند هستید، امکان خرید برندهای متنوع برایتان مهیا است. قدم‌زدن در محیط خلوت و آرام این مرکز خرید با وجود پخش صدای پیانو، حس فوق‌العاده خوبی برای گردشگران ایجاد می‌کند.

ساختمان چند طبقه مرکز خرید دامون با یک کافی شاپ در طبقه همکف

عکاس: محمود منتظری

فودکورت این مجموعه نیز جذابیتی دوچندان به آن بخشیده‌اند؛ به‌خصوص که با ارائه انواع غذاهای ملل، فست فود، پیتزا، پاستا و غذای ایرانی باکیفیت بین مسافران و گردشگران بسیار محبوب است. علاوه بر فضای سرپوشیده غذاخوری، امکان استفاده از فضای باز نیز وجود دارد که به‌خاطر نصب سازه‌‌های چادری، با خیال راحت و بدون نگرانی از تابش آفتاب می‌توانید یک وعده غذای لذیذ میل کنید.

  • تلفن: ۰۷۶۳۴۴۲۰۳۵۸
  • آدرس: کیش، خیابان وصال، مرکز خرید دامون (نمایش روی نقشه)
  • لوکس ترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید سارینا ۱

ورودی مرکز خرید سارینا یک کیش

عکاس: نامشخص

مرکز خرید سارینا کیش از بهترین مراکز خرید جزیره با دو شعبه است. مرکز خرید سارینا ۱ در سال ۱۳۸۶ ساخته شد و ۲۱۸ مغازه دارد. در اینجا انواع کالاها از پوشاک (مردانه، زنانه و بچگانه) تا کیف و کفش، لوازم برقی و لوازم‌خانگی و... عرضه می‌شود و از آنجا که انواع برندهای مطرح پوشاک، لوازم ورزشی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره در آن نمایندگی دارند، به‌دنبال هرچه که باشید، دست خالی نخواهید ماند. علاقه‌مندان به هنر و صنایع دستی نیز نباید طبقه هفتم این مجتمع را از دست بدهند که به نمایشگاه آثار هنری اختصاص دارد. پارکینگ اختصاصی بزرگ این مرکز خرید نیز به مسافران امکان می‌دهد در صورت سفر با خودروی شخصی، با خیال راحت سارینا ۱ را برای خرید انتخاب کنند.

فضای داخلی مرکز خرید سارینا ۱ کیش

عکاس: محمد فروغی

سینما چهار بعدی، رستورانی بزرگ با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی با کیفیت بالا و تنوع بسیار، اینترنت پرسرعت و آسانسورهای متعدد از جمله امکانات مرکز خرید مذکور هستند. پس از خرید و گشت‌وگذار در این محل می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های متعددی که جلوی در ورودی توقف کرده‌اند، در کمترین زمان ممکن به مقصد موردنظرتان بروید.

مرکز خرید سارینا ۱ در نزدیکی هتل داریوش، هتل ارم و هتل تعطیلات کیش قرار دارد و اگر در این هتل‌ها اقامت داشته باشید، با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به مرکز خرید برسانید.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۶۸۱۵۱
  • آدرس: كيش، بلوار خیام، خیابان باباطاهر، روبه‌روی هتل ارم، مرکز خرید سارینا ۱ (نمایش روی نقشه)
  • لوکس ترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید رویامال کیش

نمای طبقه اول رویامال کیش

عکاس: Luiz Paulo

مرکز خرید رویامال کیش که در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد، یکی از جدیدترین بازارهای جزیره به شمار می‌رود. این مرکز خرید دو طبقه، بیشتر از ۹۰ غرفه دارد که انواع برندهای معروف همانند سامسونگ، ال جی، بنتون، اپل، تامی هایلفیگر، کنوود، پاندا، کت و... در آن پیدا می‌شود؛ گرچه به گفته گردشگران، قیمت اجناس این بازار بالا است.

در این مجتمع لوکس می‌توانید انواع پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کالای خواب، زیورآلات و غیره را باکیفیتی عالی خریداری کنید. آسانسور، پله‌ برقی، پله برقی ویژه معلولان، کافی شاپ و فست فود، رستوران و نیمکت‌های استراحت، امکانات مرکز خرید رویامال را تشکیل می‌دهند.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۸۱۱۳۰
  • آدرس: جزیره کیش، خیابان رودکی، جنب هتل پارمیس، مرکز خرید رویامال کیش (نمایش روی نقشه)
  • لوکس ترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید کوروش

مرکز خریدی چند طبقه با برندهای خارجی در کیش

عکاس: Hamid Bgh

مرکز خرید کوروش (كوروش برند سنتر)، یک مجتمع لوکس است که در اسفند ۱۳۹۶ افتتاح شد و به‌واسطه فروش برندهای معتبرش شناخته می‌شود.

مرکز خرید کوروش به‌ فروش برندهای معتبر اختصاص دارد

از معروف‌ترین برندهای مراکز خرید کیش که در این محل شعبه دارند، می‌توان آدیداس، نایک، ماسیمو دوتی، زارا، پوما، اسپیریت، ریبوک، کوتون، برشکا، لی نینگ، اسکیچرز و سان گلدن را نام برد که از همین نظر قیمت اجناس این مرکز خرید گران‌ هستند.

جالب اینکه به‌دلیل وجود فروشگاه «زیلان مگا استور» در طبقه اول، مرکز خرید کوروش در میان تعدادی از مردم به نام «فروشگاه زیلان» نیز معروف است. کالاهای مختلفی در این مرکز خرید وجود دارد که شامل انواع لباس (مردانه، زنانه و بچگانه)، کیف و کفش، لوازم ورزشی، لوازم دیجیتالی و... می‌شود.

رستورانی شیک در مرکز خرید کوروش برند سنتر کیش

عکاس: مریم اسکویی

رستوران‌های متعدد این مجموعه نظیر چاپس گریل، برگر مرزالتس و غذای دریایی آبادان و همچنین کافه‌های ویونا، لاوازا و بلوط، این امکان را به شما می‌دهند که لحظه‌هایی را به استراحت بپردازید و خود را به یک غذای لذیذ یا نوشیدنی خنک و دلچسب مهمان کنید. فودسنتر طلوع کیش نیز در مجاورت مرکز خرید کوروش فعالیت دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن سری بزنید.

  • آدرس: کیش، میدان مرجان، ابتدای بلوار پارس، مرکز خرید کوروش (نمایش روی نقشه)
  • لوکس ترین مراکز خرید کیش

مرکز خرید پانیذ

مراکز خریدی در کیش وجود دارد که در مقایسه با سایر مراکز خرید جزیره، اجناس خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کنند و لزوما ارزان نیستند.

ساختمان مرکز خرید پانیذ کیش

عکاس: کامران سلیمانی‌فر

اگر می‌خواهید در سفر به کیش خرید به‌صرفه‌‌ای داشته باشید، مرکز خرید پانیذ گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این مرکز خرید دو طبقه دارای حدود ۲۰۸ غرفه تجاری است و می‌توانید کالاهایی نظیر پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، شکلات و قهوه، لوازم الکترونیک مانند تلفن همراه، مواد غذایی، همچنین لوازم دکوری، کیف و کفش و… را از آن خریداری کنید. یک کافی‌شاپ در این مرکز خرید فعالیت می‌کند که در صورت احساس خستگی می‌توانید در این محل انرژی دوباره‌ای به خود بازگردانید.

فضای داخلی مرکز خرید پانیذ با مبلمان قرمز

عکاس: محمد حسن علیمردانی

مرکز خرید تجاری کیش، مرکز خرید پردیس ۱ و ۲، مرکز خرید زیتون و هایپر مارکت کیش از جمله بازارهای نزدیک به پانیذ هستند.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۲۰۰۲۵
  • آدرس: کیش، خیابان فردوسی، روبه‌روی هایپر مارکت کیش، مرکز خرید پانیذ (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

مرکز خرید مروارید کیش

فضای داخلی مرکز خرید مروارید کیش

عکاس: مصطفی کاظمی

مرکز خرید مروارید جزو قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید جزیره است که با الهام از بناهای دوره‌ هخامنشی در سال ۱۳۷۳ ساخته شد. جالب اینکه به‌غیر از نمای سازه، هشت بازارچه موجود در آن نیز با اسامی آثار باستانی و تاریخی اقصانقاط ایران همچون آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس، تیسفون، بیستون، ایران و آریا نام‌گذاری شده‌اند.

۲۰۸ غرفه این بازار در زمینه پوشاک، کیف و کفش، عینک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم‌خانگی، وسایل آشپزخانه، مواد غذایی، و… فعال هستند و اجناس خود را با قیمت مناسبی عرضه می‌کنند.

مرکز خرید مروارید کیش و صندلی هایی برای نشستن

عکاس: علی رجبی

در این بازار هر شب اجرای زنده موسیقی و قرعه‌کشی بین خریداران برگزار می‌شود که شانس برنده‌شدن، لذت خرید از این محل را مضاعف می‌کند. رستوران و کافی شاپ، سایر بخش‌های مرکز خرید مروارید را تشکیل می‌دهند و به این ترتیب دیگر دغدغه‌ای برای صرف غذا، مخصوصا انواع غذاهای ایرانی، جنوبی و فست فود نخواهید داشت.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۵۸۸۸۸
  • آدرس: کیش میدان امیر کبیر، بلوار مروارید، مرکز خرید مروارید (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بازار زیتون کیش

پاساژ بزرگ زیتون کیش مملو از گردشگر

عکاس: مجید زندی

بازار دو طبقه زیتون در سال ۱۳۷۶ افتتاح شده و ۹۶ غرفه تجاری و ۱۲ غرفه اداری دارد. این بازار در ساحل غربی کیش قرار گرفته و نسبت به دیگر مراکز خرید کیش بسیار کوچک‌تر است. پوشاک مردانه و زنانه و بچگانه، خرازی، لوازم‌خانگی، کفش و کیف و اسباب‌بازی از جمله اجناسی هستند که می‌توانید با قیمت مناسب خریداری کنید.

از آنجا که این بازار فاصله چندانی با اسکله تفریحی کیش ندارد، با یک تیر دو نشان بزنید و پس از خرید و پاساژگردی، از پیاده‌روی در ساحل و تماشای غروب‌ رویایی جزیره لذت ببرید. در نهایت از رستوران و کافی شاپ بازار استفاده کنید که رستوران آن انواع غذاهای ایرانی، جنوبی و فست فودی را طبخ می‌کند و در کافی شاپ بازار زیتون، قهوه، آب‌میوه، انواع دسر و کیک‌های خوشمزه سرو می‌شود.

بازار زیتون کیش در نزدیک هتل پارسیان، مرکز تجاری کیش، بال هایپر مارکت و بازار پانیذ قرار دارد.

  • آدرس: کیش، تقاطع خیابان ساحل و فردوسی، بازار زیتون کیش (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بازار مریم

ورودی بازار مریم کیش

عکاس: نامشخص

بازار مریم از بازارهای قدیمی کیش است که به‌شکل بازارچه‌ای روباز در نزدیکی ساحل فعالیت می‌کند. این بازار حدود ۵۲ غرفه دارد که اکثرا به فروش پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف و کفش اختصاص دارند و می‌توانید خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای از آن‌ها داشته باشید.

مغازه های بازار مریم کیش

عکاس: Mohsen Gharakhani

کافی‌شاپ کوچک و فضای سبز بسیار زیبایی در محوطه میانی بازار وجود دارد که به‌لطف نیمکت‌هایی با چیدمان‌ جذاب می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و خوراکی‌های لذیذ جنوبی نوش جان کنید. این بازار مانند سایر بازارهای جزیره هر شب با اجرای برنامه‌های شاد و قرعه‌کشی، اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۵۵۵۵۳
  • آدرس: کیش، خیابان سنایی، بازار مریم (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بازار مرجان کیش

ساختمان بازار مرجان کیش

عکاس: مهدی ناجی

بازار مرجان در بخش شرقی جزیره و در نزدیکی جزیره مرجان واقع شده و یکی از مراکز تجاری جزیره برای خرید اقتصادی است. این بازار که در سال ۱۳۷۰ افتتاح شد، از اکثر مراکز اقامتی و هتل‌های جزیره فاصله دارد؛ هرچند این موضوع از اشتیاق مسافران و اهالی جزیره برای بازدید از آن کم نکرده است.

یکی از جاذبه‌های بازار مرجان، آکواریوم بزرگ طبقه همکف آن است که بیش از ۸۰۰ گونه آبزی و ماهی خلیج فارس را در خود جای داده و همین موضوع بر محبوبیت آن افزوده است. آب‌نماهای زیبای این مجموعه با نورپردازی‌های دیدنی نیز برای بسیاری از بازدیدکنندگان جذابیت دارد.

فودکورت مرکز خرید مرجان کیش

عکاس: Danial Ghalami

انواع پوشاک، کیف و کفش با کیفیت‌ عالی و قیمت مناسب در واحدهای تجاری بازار مرجان به فروش می‌شود؛ ضمن اینکه تعدادی از مغازه‌ها لوازم‌خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی، موبایل، کیف و کفش، شکلات و مواد غذایی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. وجود رستوران و کافی‌ شاپ و ارائه نوشیدنی‌های عالی در محیطی خنک، این بازار را به مکانی ایدئال برای گردش و خرید تبدیل کرده‌اند.

وجود شعب برخی بانک‌ها نظیر بانک‌های سپه، صادرات و ملی در بازار مرجان این مزیت را دارند که به‌راحتی می‌توانید امور بانکی خود را حتی در طول سفر انجام دهید.

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، بازار مرجان کیش (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بازار عربها کیش

تابلوی ورودی بازار عربها کیش

عکاس: علی نوایی

بازار صفین یا بازار عربها در سال ۱۳۵۰ در منطقه بومی‌نشین جزیره با معماری سنتی عربی ساخته شد و از همین رو قدیمی‌ترین بازار کیش به شمار می‌رود که مردم بومی خرید خود را از آن انجام می‌دهند.

بازار عربها یا بازار صفین قدیمی‌ترین بازار کیش محسوب می‌شود

این بازار یک طبقه بازار دارای ۷۰ غرفه فعال در زمینه پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و خرازی است. قدمت این بازار، معماری عربی جالب و همین طور قیمت ارزان کالاها باعث شده‌اند که بازار عربها مورد استقبال گردشگران قرار گیرد. اکثر افراد شاغل در این بازار، عرب‌زبان هستند و به همین دلیل به آن، بازار عرب‌ها گفته می‌شود.

فضای داخلی بازار عربها کیش

عکاس: نامشخص

بازار عربها در نزدیکی بازار پارس خلیج و اسکله میرمهنا، از اسکله‌های تفریحی جزیره‌ کیش قرار دارد که پس از خرید می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

  • تلفن: ۰۷۶۴۴۴۳۲۱۲۰
  • آدرس: کیش، شهرک صفین، بازار عربها کیش (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بازار پارس خلیج

مغازه های فروش لباس در بازار پارس خلیج

عکاس: نامشخص

بازار پارس خلیج در سال ۱۳۷۰ در شهرک صفین، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های جزیره کیش ساخته شد و اجناس متنوعی از پوشاک (زنانه، مردانه، بچگانه) گرفته تا لوازم آرایشی، کیف و کفش، لوازم بهداشتی، لوازم‌خانگی و… را عرضه می‌کند. این مرکز خرید نیز مشابه سایر مراکز خرید، مجهز به رستوران و کافی شاپ است و در نتیجه در صورت احساس خستگی و گرسنگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اجناس این بازار نسبتا ارزان‌تر از مراکز خرید لوکس جزیره است که یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که برخی از گردشگران و شهروندان ساکن در جزیره، این محل را برای خرید جهیزیه انتخاب می‌کنند.

پارک میرمهنا، اسکله تفریحی میرمهنا و بازار عربهای کیش از جمله جاذبه‌هایی هستند که در فاصله کمی از این بازار قرار دارند و می‌توانید باقی وقت خود را به گردش در آن‌ها سپری کنید.

  • آدرس: کیش، شهرک صفین، میدان سعدی، خیابان میرمهنا، بازار پارس خلیج (نمایش روی نقشه)
  • مراکز خرید ارزان کیش

بهترین مراکز خرید کیش از نظر مسافران

مرکز خریدی چند طبقه در کیش

عکاس: نامشخص

مراکز خرید بسیاری در جزیره کیش وجود دارد که شاخص‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از بازار پردیس یک و دو، بازار مروارید، بازار زیتون، بازار مریم، بازار ونوس، بازار سارینا ۱، بازار دیپلمات و مرکز تجاری کیش. مسافران در سفر به جزیره کیش اغلب این مراکز خرید را در برنامه خود قرار می‌دهند و از همین جهت پیشنهادها و نظرهای جالبی راجع به هریک از آن‌ها دارند که می‌تواند راهگشای خوبی برای سایر افرادی باشد که تجربه کمتری دارند یا تاکنون از این مراکز، خرید نکرده‌اند.

به‌عنوان مثال، گردشگران زیادی تجربه خرید شکلات و قهوه از شعبه‌های آرتاکیش را داشته‌اند که از نظر قیمت و تنوع با سلیقه آن‌ها متناسب بوده است.

مرکز خرید پردیس ۱ کیش برای خرید بهترین پوشاک زنانه، مخصوص لباس‌های مجلسی با قیمت مناسب پیشنهاد شده است. مرکز خرید پردیس ۲ نیز موردتوجه عده‌ای از گردشگران قرار گرفته است؛ زیرا اجناس برند با قیمت‌های نسبتا گران را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

مرکز خرید دامون و سارینا ۱ از نظر برخی مسافران جزو مراکز خرید شیک و لوکس با اجناس گران‌قیمت به حساب می‌آیند و مرکز خرید زیتون، اجناسی به‌مراتب ارزان‌تر دارد.

مرکز خریدی لوکس در کیش

عکاس: نامشخص

از نگاه گردشگران کیش، بازار عربها ارزش دیدن دارد و جای متفاوت و جذابی برای گشت‌وگذار و خرید محسوب می‌شود. بازار مرجان برای خرید لباس بچگانه با قیمت مناسب معرفی شده است.

مرکز تجاری کیش یکی دیگر از مراکزی است که به‌دلیل تنوع اجناس، مخصوصا لباس زنانه و مردانه و قیمت پایین‌تر نسبت به سایر مراکز خرید جزیره، برای برخی گردشگران جذابیت دارد. ضمن اینکه مرکز خرید مذکور در منطقه‌ خوبی قرار گرفته و از آنجا که در نزدیکی اکثر هتل‌ها است، برای دسترسی به آن در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

حراجی های کیش

تفریح گردشگران در ساحل خلیج فارس در کیش

عکاس: نامشخص

جزیره کیش به داشتن مراکز خرید متنوع و حراجی‌‌های جذاب و وسوسه‌انگیزش معروف است و بسیاری از گردشگران زمان حراجی‌ها را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. از اوایل اردیبهشت ماه تا آخر خرداد و از اوایل ماه مهر تا پایان آذر، قیمت کالاها مناسب‌تر می‌شود و فصل حراج در کیش اغلب در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد. در حقیقت، فصل‌هایی که از تعداد مسافران کیش کاسته می‌شود، حراج‌ها و جشنواره‌های خرید انگیزه خوبی در گردشگران ایجاد می‌کند تا به این بهانه به کیش سفر کنند.

در فصل تابستان نیز که آب‌وهوای جزیره بسیار گرم و شرجی می‌شود، جشنواره تابستانه کیش با حراج‌ها، تخفیف‌های فوق‌العاده هتل‌ها و مجموعه‌های تفریحی و گردشگری از تاریخ ۱۵ تیر تا ۳۰ شهریور، گردشگران را برای سفر ترغیب می‌کند. علاوه بر این، قیمت تور کیش و بلیط کیش تهران در تابستان و زمان بازگشایی مدارس در پاییز به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. برنامه‌های جذابی نظیر کنسرت‌، نمایش، جنگ‌های شبانه، کارناوال‌های شادی، اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی نیز جذابیت مضاعفی به این جشنواره می‌بخشند.

شاید بسیاری از گردشگران در طول سفر خود به این فکر باشند که چی تو کیش ارزونه؟ اگر در فصل حراجی‌ها یا جشنواره تابستانه راهی جزیره شدید، می‌توانید لباس و پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش و انواع شکلات را با قیمت مناسبی خریداری کنید. با این حال، هنگام خرید محصولات غذایی و شکلات به تاریخ انقضای آن‌ها توجه کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید.

با شیوع کرونا، وضعیت سفر و گردشگری تغییر چشمگیری کرده است و سفر به کیش نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع از زمان شروع همه‌گیری، بارها سفر به جزیره ممنوع شده و مراکز خرید به تعطیلی کشانده شده‌اند. به همین جهت پیش از مسافرت حتما از شرایط مراکز خرید کیش در کرونا اطلاعات کسب کنید که پی‌درپی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به گوش مردم می‌رسد تا به این ترتیب سفر خاطره‌انگیزی داشته باشید.

چترهای رنگی در یکی از بازارهای کیش

عکاس: نامشخص

اگر تاکنون به کیش سفر کرده‌اید و تجربه پاساژگردی در این جزیره را دارید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید نظر و پیشنهاد خود را با مخاطبان ما در میان بگذارید تا به این وسیله آن‌ها نیز خرید خوبی داشته باشند.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید کیش کدامند؟

مرکز خرید پردیس ۱، مرکز خرید پردیس ۲، مرکز خرید دیپلمات، بازار ونوس کیش، مرکز خرید مریم ۲، مرکز خرید تجاری کیش، مرکز خرید پادنا کیش، مرکز خرید صدف کیش، مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا ۱، مرکز خرید رویامال کیش، مرکز خرید کوروش، مرکز خرید پانیذ و...

بهترین مراکز خرید کیش از نظر مسافران کدامند؟

بازار پردیس یک و دو، بازار مروارید، بازار زیتون، بازار مریم، بازار ونوس، بازار سارینا ۱، بازار دیپلمات و مرکز تجاری کیش

چه زمانی برای خرید ارزان به کیش سفر کنیم؟

از اوایل اردیبهشت ماه تا آخر خرداد و از اوایل ماه مهر تا پایان آذر، قیمت کالاها مناسب‌تر می‌شود و فصل حراج در کیش اغلب در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد.

کدام اجناس را می‌توان در کیش ارزان‌تر خرید؟

لباس و پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش و انواع شکلات

مطالب مرتبط:

دیدگاه