ممنوعیت ورود مسافر از مرزهای شرقی کشور

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
ممنوعیت ورود مسافر از مرزهای شرقی کشور

سخنگوی گمرک از ممنوعیت ورود مسافران پاکستانی و افغانستانی و سایر اتباع، از مرزهای شرقی به کشور خبر داد.

سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک، از اعمال ممنوعیت کرد برای ورود مسافران پاکستانی از مرزهای شرقی به کشور از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه خبر داد. تردد از مرزهای شرقی برای اتباع افغانستانی و سایر اتباع نیز از روز پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ممنوع شده است. وی در این رابطه تصریح کرد:

از روز چهارشنبه ورود اتباع پاکستانی از مرز‌های «میرجاوه» و «ریمدان» در استان سیستان و بلوچستان، و از روز پنجشنبه، ورود مسافر افغانستانی از مرز‌های «میلک» در استان سیستان و بلوچستان، «ماهیرود» در استان خراسان جنوبی و «دوغارون» در استان خراسان رضوی به کشور ممنوع بوده و مسافران صرفا می‌توانند به کشور خود بازگردند.

سید وحید قتالی، والی هرات، با بیان اینکه مقامات ایران مراتب اعمال این ممنوعیت را به اطلاع مقام‌های افغانستان رسانده‌اند، در این رابطه اذعان داشت:

مسافران از ایران می‌توانند وارد خاک افغانستان شوند؛ اما از افغانستان نمی‌توانند به ایران سفر کنند. در صورت افزایش تهدید کرونا، دولت افغانستان نیز در رابطه با منع ورود مسافران از ایران، تصمیم خواهد گرفت.

از طرفی، رییس نمایندگی ارتباط خارجه ایران در هرات نیز با اشاره به اینکه منع ورود به خاک ایران تنها برای مسافران عادی است، از مجوز رانندگان خودروهای باربری برای سفر به ایران خبر داد. امین‌الله آزادانی افزود:

طبق مصوبه ستاد کرونا جمهوری اسلامی ایران، به‌دلیل شدت ویروس کرونا در آن کشور، امکان تردد مسافران از طریق تمامی مرزهای جمهوری اسلامی افغانستان به جمهوری اسلامی ایران، به استثنای تردد رانندگان با وسایط ترانزیتی، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

شایان‌ذکر است که محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از انتقال جدید‌ترین نوع ویروس جهش‌یافته به کشور، موسوم به ویروس کرونای هندی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه