محدودیت ‌های سفر برای موج چهارم ویروس کرونا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
محدودیت ‌های سفر برای موج چهارم ویروس کرونا

با توجه به آغاز موج چهارم پاندمی ویروس کرونا، محدودیت‌هایی به‌منظور کاهش تردد و جلوگیری از گسترش بیماری توسط نهادهای  ذی‌ربط اعلام شده است.

آغاز موج چهارم ویروس کرونا و تغییر شاخص رنگ‌بندی ۸۰ درصد شهرهای کشور به وضعیت قرمز، ارمغان سفرهای نوروزی، عادی‌انگاری‌ها و صف‌های طویل خرید کالاهای اساسی بوده است. بر این اساس، محدودیت‌هایی از جانب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در استان‌های مختلف کشور به‌تصویب رسید تا مدیریت شرایط کنونی را تسهیل کند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۲/۰۴، ساعت ۱۰:۲۲

پلیس راه استان مازنداران از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در تمامی مبادی این استان خبر داد. محورهای هراز، کندوان، سوادکوه، و محورهای ش ق و غرب استان مازندران توسط پلیس به‌روی خودروهای غیربومی بسته شده است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۲۳، ساعت ۱۴:۵۲

هم‌زمان با آغاز پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و قرمز بودن وضعیت پایتخت، به‌منظور حفظ سلامتی خانواده‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران تعطیل شدند و ورود به این فضاها ممنوع است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۲۲، ساعت ۱۴:۴۶

سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه استان البرز، با اشاره به ایجاد گیت‌های کنترلی در محور کرج با چالوس، از ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به استان البرز و خروج پلاک‌های بومی از این استان خبر داد.
در اجرای این طرح، پلاک‌های غیربومی در لاین شمال به جنوب خروجی آزادراه تهران-شمال در صورت عدم اقدام بازگشت به مبدا، به آزادراه تهران-شمال هدایت خواهند شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۲۲، ساعت ۱۲:۱۸

شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای از تعطیلی پارک طبیعت پردیسان از نیمه شب ۲۱ فروردین ماه تا اطلاع ثانوی خبر داد. این تصمیم با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور و با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان اتخاذ شده است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۲۱، ساعت ۱۱:۲۸

معاون خدمات زائران مسجد جمکران با اشاره وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در کشور، از تعطیلی برنامه‌های فرهنگی این مکان تا دو هفته خبر داد. وی خاطرنشان کرد که تمامی مراسم مسجد جمکران در طول این مدت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۱۹، ساعت ۱۲:۰۴

طبق اعلام حسین قاسمی، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور، با موافقت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا محدودیت تردد مسافری از مرزهای مشترک با عراق تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری تمدید شده است.  بر این اساس صرفا دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر، روادیدهای تحصیلی، درمانی، سرمایه‌گذاری، بازرگانان و تجار، با حق کار و مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه می‌توانند با مراجعه از مرزها تردد کنند.

همچنین، طبق اظهرات وزیر راه و شهرسازی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش تورهای مسافرتی به ترکیه ممنوع شده و وزارت گردشگری با متخلفان برخورد می‌کند. البته به‌دلیل مراودات تجاری و اقتصادی پروازهای تجاری بین ایران و ترکیه برقرار است و مصوبه ستاد ملی کرونا، این است که باید حتما از مسافران تست PCR گرفته شود.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۱/۱۹، ساعت ۱۰:۲۴

سرهنگ قدمی، رئیس پلیس راهور استان مازندران، از ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در این استان خبر داد. وی در این رابطه تصریح کرد:

پلیس در مبادی ورودی استان در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و محور‌های شرقی و غربی استان به‌صورت ایست و بازرسی مستقر بوده و اجازه تردد به خودرو‌های غیر بومی را نمی‌دهد.

سرهنگ قدمی هنچنین هشدار داد افرادی که بدون مجوز قصد ورود به استان مازندران را داشته باشند، ضمن اعمال جریمه، به مبدا بازگردانده خواهند شد‌.

فرماندار شمیرانات نیز با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان و آغاز موج چهارم پاندمی، از تعطیلی تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، پارک‌ها و کوهسارها تا دو هفته آینده خبر داد. محدودیت‌ها برای مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار نیز در شمیرانات اعمال می‌شود.

علاوه بر این، مدیر روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال با توجه به وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا، اعلام کرد که این مجموعه در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ فروردین هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد و تعطیل است.

در همین راستا، رییس پلیس راهور خراسان‌ رضوی نیز  از ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به پنج شهر مشهد، سبزوار، قوچان، گناباد و نیشابور که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند خبر داد. این محدودیت از صبح امروز به اجرا درآمده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه