با تور مجازی از دریاچه هیبارا در ژاپن بازدید کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از دریاچه هیبارا در ژاپن بازدید کنید

مثلث باندای منطقه‌ای کوهستانی با سه دریاچه بی‌نظیر است که در منطقه تاریخی فوکوشیما قرار دارد. دریاچه هیبارا، مهم‌ترین دریاچه این منطقه تلقی می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ به‌روزرسانی شده است.

متاسفانه، منطقه فوکوشیمای ژاپن با بمباران هسته‌ای جنگ جهانی دوم به یاد آورده می‌شود؛ با این حال، در این تور مجازی بر آن شدیم تا تصویر تازه‌ای را از این منطقه آسیایی، در ذهن شما به‌وجود آوریم؛ چراکه فوکوشیما، سرزمینی زیبا و محل تلاقی کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های سحرانگیز است. در سفر به این منطقه، همراه ما باشید.

در قسمت شمالی جزیره «هونشو»، پارک ملی «Bandai-Asahi» قرار گرفته که در مساحتی به‌اندازه ۱۸,۶۰۰ هکتار گسترده شده است. این پارک رویایی که یکی از جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود، محل تلاقی قله‌های آتشفشانی، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌ها، تنگه‌ها، گودال‌ها و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده محسوب می‌شود. قله «بندای» که ۱۸۱۹ متر ارتفاع دارد، توسط سه دریاچه «هیبارا»، «آنوگاوا»، «آکیموتو» احاطه شده است. فوران این قله آتشفشانی با فوران خود در سال ۱۸۸۸، علاوه بر خلق چشم‌اندازی منحصربه‌فرد، مسیر رودخانه را تغییر داد و سبب ایجاد دریاچه‌ها شد.

تصویر پانوراما از پارک ملی بندای

«میزوهارا شائوشی»، با شعری هایکو به نام «در تصور دریاچه هیبارا»، منظره این دریاچه را چنین تفسیر می‌کند:

در زمینی پست و خیال‌انگیز

و میان تاریک‌ و روشنِ کوهستان یخ‌زده

دریاچه‌ای اندوهگین نفس می‌کشد.

به‌نظر می‌رسد که شعر وی، مرثیه‌ای برای روستای مدفون پایین‌دست، پس از فوران آتشفشان است.

دریاچه هیبارا حدود ۳۰ کیلومتر عمق دارد و طول خط ساحلی آن نیز به ۳۱ کیلومتر می‌رسد. همچنین مساحت کل این دریاچه ۱۰٫۷ کیلومتر مربع برآورد شده است. هیبارا بزرگ‌ترین دریاچه «مثلث باندای» محسوب می‌شود و آنوگاوا کوچک‌ترین آن‌ها است. آب دریاچه هیبارا از آبشار کوچکی در همان حوالی تامین می‌شود. این آبشار که در دامنه کوهستان قرار گرفته است، بنا بر عقیده مردمان محلی، خوش‌طعم‌ترین آب ژاپن را دارد.

دریاچه‌های باندای از جمله مقاصد محبوب در میان گردشگرانی است که برای لذت بردن از مناظر وصف‌ناشدنی، تنفس در هوای تازه کوهستان، قدم زدن در جنگل، قایق‌سواری یا ماهیگیری سفر می‌کنند. بارزترین ویژگی هیبارا، لحظات طلوع خورشید است که منظره‌ای تکرارنشدنی را رقم می‌زند.

اکنون شما را از طریق پنجره‌ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، به دیدن سرزمین‌ شگفت‌انگیز فوکوشیما دعوت می‌کنیم. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه