برقراری مجدد پروازهای انگلیس و ممنوعیت پروازهای فرانسه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
برقراری مجدد پروازهای انگلیس و ممنوعیت پروازهای فرانسه

معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازهای فرانسه و از سرگیری پروازهای انگلستان با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشورها خبر داد.

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، از برقراری مجدد پروازهای مسافری به انگلستان و بالعکس، از چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه خبر داد. وی با اشاره به بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا در انگلیس تصریح کرد:

البته همه محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای دیگر کشورهای خارجی درباره پروازهای انگلستان به دقت اجرایی می‌شود که می‌توان به تست PCR، قرنطینه و قوانین مربوطه در این زمینه اشاره کرد.

جلالی همچنین با اشاره به وخامت اوضاع شیوع ویروس کرونا، از تعلیق پروازهای مستقیم و غیرمستقیم این کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد. وی با اشاره به تاثیر شرایط شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی بر انجام پروازهای مسافری، اذعان داشت:

گرچه برخلاف انگلستان مسافر چندانی در فرانسه نداریم، اما اگر در پی ممنوعیت پرواز به این کشور مشکلی برای ایرانیان مقیم، ساکن یا مسافر در فرانسه به وجود بیاید می‌توان در شرایط اضطرار مجوز خاص برای برقراری پروازی فوق‌العاده به این کشور گرفت تا مسافران و هموطنان‌مان به کشورشان بازگردند که البته اگر مجوز چنین پروازی هم دریافت شود، قطعا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای مانند تست مجدد PCR و قرنطینه برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

شایان ذکر است که در پی شیوع ویروس کرونا در جهان طی ۱۴ ماه گذشته، پروازهای مسافری با توجه به میزان شیوع و گسترش آن برقرار یا ممنوع شده است که با توجه به آخرین اظهارات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته، ممنوعیت پرواز به ۳۹ کشور در همین راستا وجود دارد که در این بین نام انگلستان نیز دیده می‌شد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست‌وجوی پرواز کجارو می‌توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع تین نیوز

دیدگاه