چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰
چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

آلمان، یکی از کشورهایی است که رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالایی داشته و کشور مطلوبی برای شروع یک زندگی ایدئال است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آلمان، یکی از کشورهایی است که رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالایی داشته و کشور مطلوبی برای شروع یک زندگی ایدئال است. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، بهتر است کشور آلمان را جز اولویت‌های مهاجرتی خود قرار دهند؛ چراکه این کشور با داشتن وضعیت اقتصادی مطلوب و نرخ بیکاری پایین تمامی شرایط مناسب برای داشتن زندگی مطلوب را داراست.

ما در این مطلب می‌خواهیم علت های اصلی که کشور آلمان را به کشوری محبوب برای مهاجرت تبدیل کرده است را بیان کنیم تا عزیزانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، در رابطه با کشور مقصد تصمیم درستی را بگیرند.

راه‌های مهاجرت به آلمان

راه‌های مهاجرت به آلمان را می‌توان در ۶ دسته کلی قرار داد که عبارت است از:

۱. مهاجرت تحصیلی به آلمان

۲. مهاجرت کاری به آلمان

۳. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

۴. مهاجرت از طریق ازدواج

۵. مهاجرت از طریق پناهندگی

۶. مهاجرت از طریق تولد

متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند، هرکدام از این روش‌ها را برای مهاجرت انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق پناهندگی روش بسیار خطرناکی است و موسسات مهاجرتی این روش را توصیه نمی‌کنند.

 تحصیل رایگان در آلمان

امروزه اکثر دانشجویان به‌دنبال کشوری هستند که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های معتبر آن به پایان برسانند. آلمان کشوری است که نه‌تنها بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، بلکه تحصیل را هم برای دانشجویان رایگان کرده است. به‌طور کلی، تحصیل در آلمان هم برای شهروندان این کشور و هم برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است. رایگان بودن تحصیل در این کشور تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان را چندین برابر کرده است. همین امر موجب شده شرایط پذیرش دانشجو کمی سختگیرانه‌تر از قبل شود.

البته دانشجویانی که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، می‌توانند بورسیه تحصیلی آلمان را اخذ کنند. البته دانشجویانی که از دانشگاه‌های آلمان فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند بلافاصله شغل مناسب خود را پیدا کنند و در این کشور مشغول به کار شوند.

هزینه پایین زندگی در کشور آلمان

پایین بودن هزینه‌های زندگی، یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در کشور آلمان است. به‌طور کلی، میزان هزینه ماهیانه برای زندگی در آلمان نزدیک به ۸۵۰ یورو است که این هزینه در سال به ۱۰۲۰۰ یورو می‌رسد. البته لازم به ذکر است که حداقل حقوق یک کارگر ساده نزدیک به ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو است. برخی از هزینه‌های زندگی در آلمان عبارت است از:

عنوانمیزان هزینه به یورو
لباس۱۶۸ یورو
اقلام درسی۲۰ یورو
تفریح۶۱ یورو
حمل و نقل۳۱ یورو

شرایط مناسب کار در آلمان

یکی دیگر از مزیت‌هایی که کشور آلمان نسبت به دیگر کشورها داراست، نرخ بیکاری پایین است. نرخ بیکاری در کشور آلمان نزدیک به ۳.۳ درصد است که این رقم بیان‌کننده این است که در کشور آلمان فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد. همچنین کشور آلمان سالانه با کمبود نیروی کار متخصص و ماهر مواجه می‌شود و همین امر موجب شده است که متقاضیانی که از طریق مهاجرت کاری به آلمان می‌آیند، به‌راحتی پذیرش بگیرند.

از دیگر مزیت‌های کار در آلمان، می‌توان به میانگین درآمدی بالا، محیط کاری امن و مناسب، مزایای بازنشستگی، وجود مرخصی زایمان برای بانوان و امتیازات دیگری که با کار کردن در آلمان نصیب شما می‌شود، اشاره کرد.

رپورتاژ

اخذ اقامت آلمان

متقاضیان مهاجرت به آلمان، می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری و کار در کشور آلمان، اقامت این کشور را اخذ کنند. حتی دانشجویانی که در این کشور در حال تحصیل هستند نیز می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود و انتقال ویزا تحصیلی به ویزا کاری، اقامت این کشور را اخذ کنند. البته در رابطه با اخذ اقامت و اخذ ویزا بهتر است با وکیل مهاجرتی یا موسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید؛ چراکه این‌گونه موسسات می‌توانند تمامی شرایط و قوانین اخذ ویزا و اقامت را در اختیار شما عزیزان گذارند و تا پایان پروسه دریافت اقامت همراه شما باشند.

 

 پیش نیاز های مهاجرت به آلمان

روش‌های گوناگونی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که هرکدام از این روش‌ها دارای شرایط خاص خود هستند؛ اما به‌طور کلی شما باید شرایط عمومی زیر را برای مهاجرت به آلمان دارا باشید:

  • اثبات تمکن مالی: یکی از اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به آلمان، اثبات تمکن مالی به سفارت است. متقاضیان باید به سفارت آلمان اثبات کنند که می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی‌شان بر آیند.
  • ارائه بیمه سلامت: یکی دیگر مواردی که متقاضیان برای مهاجرت به آلمان باید دارا باشند، بیمه سلامت است. متقاضیانی که دارای بیمه سلامت نباشند، با هیچ روشی نمی‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. البته لازم به ذکر است که برای اخذ بیمه بهتر است از یک شرکت آلمانی بیمه‌تان را دریافت کنید؛ چراکه ممکن است بیمه سلامتی که از کشورتان دریافت کرده‌اید، مورد تایید کشور آلمان نباشد.
  • آشنایی با زبان آلمانی: یکی دیگر از شرط‌های لازم برای مهاجرت به آلمان، تسلط به زبان آلمانی است. متقاضیان باید آشنایی حداقلی را با زبان آلمانی داشته باشند. به‌طور معمول متقاضیان باید حداقل مدرک A1 یا B1 زبان آلمانی را دارا باشند. همچنین برای اخذ اقامت دائم آلمان نیز باید مدرک زبان C1 یا C2 را دریافت کنند.
  • اخذ ویزا آلمان: متقاضیان برای مهاجرت از کشور هایی مثل ایران به آلمان باید ویزای این کشور را اخذ کنند.

سخن پایانی

به‌طور کلی، کشور آلمان از لحاظ آموزشی، بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است و تحصیل را برای دانشجویان رایگان کرده است. این کشور به‌علت موقعیت اقتصادی که داراست یکی از قدرتمندترین کشور های اتحادیه اروپا به حساب می آید. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، بهتر است قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت به آلمان مشورت کنند؛ چراکه وکلا مهاجرتی با قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد آشنایی دارند و نمی‌گذارند مشکلی برای متقاضیان به وجود آید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه